TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus IS200 TTEsport (Er desverre solgt)

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #397708  av SupraJensen
 
Da har jeg kjøpt ny bil, og dermed et nytt proskjekt! Nemlig en Lexus IS200 TTEsport 8)
etter som jeg har skjønt, har d ikke vert så mange som har gjort noget spesielt med sine lexuser.. dette er litt domt da disse bilene er en fin plattform å bygge på, da BMW, AUDI og Skjarmedes er velutprøvd og utkjørt fra før :P
Dette kommer til å være min bruksbil, så dermed er d viktig for meg at alt funker omptimalt, og se bra ut! men blir ikke å skje dem store opperasjonene før jeg er tilbake på jobb igjæn i Januar (må hjem ifra millitærets plikttjeneste først).
Da setter jeg meg opp min ønskeliste for bilen, og mine ideer for utsende. her må dere komme med ris og ros, samt ideer til handle plasser osv. har noen av dere det jeg trenger, så kan dere jo gi beskjed så kan vi bli enige om pris osv? :wink:

Dette er gjort med bilen:
-TTE frontleppe.
-TTE spoilerleppe på bakluke.
-TTE senkefjærer.
-TTE sporteksos.
-TTE compressorkit.
-TTE chip.
-TRD carbon grill.
-Stainless steel pedaler.(Lexus Sport)
-Stainless steel innstegslister.(Lexus Sport)
-Steeringwheel mod.
-Alpine 12"sub.
-Pioneer spiller med 7"skjerm.
-Øyelokk egen design.
-Splitter på TTE leppa (EZ-LIP).
-Modifisering av fronten, nye griller osv.
-Skyline baklys mod.

Ønskeliste:
-TTE hekkskjørt.
-Eksosanlegg (noe med fin lyd i, men ikke mye bråk/resonans!)
-Alu innstegslister/evt med blå belysning (Lexus Sport).
-Alupedaler(Lexus Sport).
-Nye skiltplater.
-TTE sideskjørt. (må få tak i da disse ikke er på lager lengre)
-TTE stabstag kit. (må få tak i da disse ikke er på lager lengre)
-TTE frontfanger. (veldig dyr, så må se etter brukt evt.)
-Stainless steel instrument skiver. (må se om jeg får tak i disse lengere)
-Øyelokk med profilering. (Har liggende men må modifiseres)
-Liten splitter på TTE leppa. (EZ-LIP Bestilt)
-LSD ifra IS200sport.
-Bakrutesenker BMW stil. (kan man bruke E36 eller E46 sine?)
-AAC Devileyes (er i tvil om jeg skal gjennomføre dette.)
-Ny type Lexus tute/horn.
-19" felger.
-Fjerning av sidelister (clean look)
-Hellakkering i samme farge med ripefri klarlakk.
-Modifisering av fronten, nye griller osv. (skal gjøres i nærmeste framtid i forbindelse med splitter.)
-Muligens lakking av lykter.
-2004 framlykter.
-2004 baklykter.
-Grenrør.
-Downpipe.
-Ny intercooler.
-Steg1 drivhjul til kompressor (0.5bar).
-Fuel system.

Her kommer noen bilder av bilen:






Slik ser den ut på 21/06-12.
Slik ser den ut på 21/06-12.
Bilde0046.jpg (295.45 kiB) Vist 6995 ganger
Sist redigert av SupraJensen den 03 feb 2013 23:25, redigert 5 ganger totalt.
 #397736  av Jarl
 
Ser ut som et bra prosjekt dette! Rette interiøret + manuell er jo et stort pluss.

Om jeg skal mene noe om ønskelista ville jeg personlig ha kuttet ut øyelokk og devileyes - bakrutesenker kan gå til nøds.. :) Så kan du jo legge til mørk innmat i lykter.
Veldig lite L emblemet i grillen din var, er det noe custom greier?
Skulle forresten gjerne ønsket å hatt TTE-fronten selv!
Har du tenkt å gjøre noe med felgene også?
 #397749  av 2fast4u
 
Embryo MK1 skrev:
Veldig lite L emblemet i grillen din var, er det noe custom greier?
Er vel samme logo som står i senter på 17" Sport felgene, så litt snålt ut, men resten av bilen så fin ut.

:wink:
 #397771  av SupraJensen
 
Embryo MK1 skrev:Ser ut som et bra prosjekt dette! Rette interiøret + manuell er jo et stort pluss.

Om jeg skal mene noe om ønskelista ville jeg personlig ha kuttet ut øyelokk og devileyes - bakrutesenker kan gå til nøds.. :) Så kan du jo legge til mørk innmat i lykter.
Veldig lite L emblemet i grillen din var, er det noe custom greier?
Skulle forresten gjerne ønsket å hatt TTE-fronten selv!
Har du tenkt å gjøre noe med felgene også?
Hehe ja er jo derfor jeg lager prosjekttråd,sånn at du kan komme med dine meninger :wink: jeg vet enda ikke om devileysa og øyelokk kommer til å bli et tema, men dette er heller ikke prioritert! har vurdert mørk innmat på lyktene, men vet enda ikke pga av fargen, også må det jo være en stil rundt hele bilen. men under sterk vurdering ja, kom gjerne med bilder :wink:
Hehe ja det L-emblemet er meget lite og vil bli fjernet av meg personelig ganske så snart :wink:
JOda TTE fronten er penest, men jeg skal no få full TTE linje rundt hele bilen så får vi se ka som skjer videre da TTE fronten er ganske dyr :P
Flegene syntes jeg passer bilen litt, men har vudert 19" dobbel 5spoke med skrudd polert kant, evt andre felger som virker meget lukseriøse og vil få fram LEXUS feelingen. kom med forslag :)
 #397772  av SupraJensen
 
2fast4u skrev:
Embryo MK1 skrev:
Veldig lite L emblemet i grillen din var, er det noe custom greier?
Er vel samme logo som står i senter på 17" Sport felgene, så litt snålt ut, men resten av bilen så fin ut.

:wink:
hehe takktakk, ja vet d med emblemet, så du kan regne med at dette blir tatt hand om ;)

ellers så trur jeg at jeg kjøper TTE sideskjørt og TTE bakskjørt i bursdagsgave til meg selv :D lages jo enda nytt ifra Toyota, men det er kun Driftstyle bakleppa som er å få tak i, og jeg vil helst ha den "gamle leppa" 8)
 #398096  av SupraJensen
 
Update:
Har funne ut at det går fint ant å få fartsbort i en corolla 1.3... 92 i 80 sona og 2600 i bot :P men dem tok ikke han som nylig kjørte forbi mæ, og øka ifra på sletta dær Politiet sto med lasern (A6'n hadde henger, med usikra last og kappelet var ikke festet, lå bare ned på plankene som for øverig heller ikke var merket med pose osv.) han blei vinka videre av politimannen som tok inn meg istede (trur jeg fikk hannes bot) da jeg kjørte en helt orginal 99mod hvor jeg hadde 90 på speedometere da jeg konsikvent ligger 10 over for å holde flyt i trafikken. dermed synest jeg det var rart at han målte meg til 95 km/t, noe politiet ikke var enige i å jeg måtte bare godta bota på stede :P

ellers, så vil jeg ha meg en ny eksos til bilen for å få fram 6erlyden. ser mange kjører med HKS Hipower på Supra, så lyden er jo sikkert fin? men har sett nåen med HKS SilentPower.. så jeg er i tvil på hva jeg skal gjøre med min bil.. har hørt at IS200 har en Resonans i ca 2000-4000 rpm. og jeg vil ikke ha resonans :P
nåen her på forumet som kan hjelpe til med lydklipp eller vidio av HKS eller andre eksosanlegg som kan være aktuelt?
gjør ikke noe om filmene er ifra andre toyota osv. er liksom bare med på å se utsende og få et lite innbikk i kordan lydbilde og støy er.

mvh
Michael ;)
 #398115  av Mr_Storbrua
 
Du trenger ikke godta boten på stedet.. Du har betenkningstid. Står bak på bota...
 #398224  av harared
 
SupraJensen skrev:Update:
ellers, så vil jeg ha meg en ny eksos til bilen for å få fram 6erlyden. ser mange kjører med HKS Hipower på Supra, så lyden er jo sikkert fin? men har sett nåen med HKS SilentPower.. så jeg er i tvil på hva jeg skal gjøre med min bil.. har hørt at IS200 har en Resonans i ca 2000-4000 rpm. og jeg vil ikke ha resonans :P
nåen her på forumet som kan hjelpe til med lydklipp eller vidio av HKS eller andre eksosanlegg som kan være aktuelt?
mvh
Michael ;)
Ligger jo noe ute på Tuben så er bare og søke.
Angående HKS silent power så har den vel en ekstra "blindtarm" for og unngå resonans.
 #398292  av NarotiC
 
Stemmer at HKS Silent Power har en ekstra "blindtarm" ja.
Har hatt dette på min bil i 2 år og er veldig fornøyd med lyden.
Ikke noe resonans, skal se om jeg kan lage et lite klipp en dag ;)
 #398621  av SupraJensen
 
Mr_Storbrua skrev:Du trenger ikke godta boten på stedet.. Du har betenkningstid. Står bak på bota...
Jo jeg leste d når jeg kom hjem ifra min lille ferd :P er så typisk meg...
 #398622  av SupraJensen
 
harared skrev:
SupraJensen skrev:Update:
ellers, så vil jeg ha meg en ny eksos til bilen for å få fram 6erlyden. ser mange kjører med HKS Hipower på Supra, så lyden er jo sikkert fin? men har sett nåen med HKS SilentPower.. så jeg er i tvil på hva jeg skal gjøre med min bil.. har hørt at IS200 har en Resonans i ca 2000-4000 rpm. og jeg vil ikke ha resonans :P
nåen her på forumet som kan hjelpe til med lydklipp eller vidio av HKS eller andre eksosanlegg som kan være aktuelt?
mvh
Michael ;)
Ligger jo noe ute på Tuben så er bare og søke.
Angående HKS silent power så har den vel en ekstra "blindtarm" for og unngå resonans.
Ja dette stemmer, men alle filmene på Tuben er av dårlig kvalitet og jeg er redd for å gjøre et bomkjøp...
 #398623  av SupraJensen
 
NarotiC skrev:Stemmer at HKS Silent Power har en ekstra "blindtarm" ja.
Har hatt dette på min bil i 2 år og er veldig fornøyd med lyden.
Ikke noe resonans, skal se om jeg kan lage et lite klipp en dag ;)
Tusen takk for hjelpen, og at du tok deg bryet med å lage en film !! 8)
jeg ser at du holder til i målselv? du vil vel ikke møtes for et lite IStreff i målselv/bardu området når jeg er påtur nordover med min IS iløpet av oktober? 8)
 #398662  av NarotiC
 
SupraJensen skrev:
NarotiC skrev:Stemmer at HKS Silent Power har en ekstra "blindtarm" ja.
Har hatt dette på min bil i 2 år og er veldig fornøyd med lyden.
Ikke noe resonans, skal se om jeg kan lage et lite klipp en dag ;)
Tusen takk for hjelpen, og at du tok deg bryet med å lage en film !! 8)
jeg ser at du holder til i målselv? du vil vel ikke møtes for et lite IStreff i målselv/bardu området når jeg er påtur nordover med min IS iløpet av oktober? 8)
Den er grei.

Morro med et mini IS treff ja :lol:
 #398757  av SupraJensen
 
quote]

Den er grei.

Morro med et mini IS treff ja :lol:[/quote]

hehe ja alltids morro å møte andre bilentusiasta :wink:
Sender deg pm me nr og tidspungt når d nærmer seg, så kan vi jo møtes en tur i ditt nærområde siden jeg kjører igjennom der for å komme til Tromsø :)

Også lurer jeg på hvor du bestilte Eksosen din ifra, og va som fulgte med i selve pakken (har du bilder av dette hadde jeg vært evig takknemmelig) 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9