TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rafinus sin Garasje

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #399089  av Rafinus
 
Hei.

Da tenkte jeg at jeg skulle prøve og legge ut litt info fra garasjen min hvis det er noen som er interisert i å se hva jeg "tukler" med :D

Jag kan starte med den eldste av mine klenodier :D

Toyota Crown MS55 2,3 Ohc Deluxe
Langtidsprosjekt som nå er satt til vinterlagring :)
Bilde

Hverdagsbilen:
Auris 2,2X D-Cat :twisted:
Kosebilen som desverre vurderes solgt :?
Bilde

Ã…rets vinterprosjekt 8)
Mr2 AW11
Bilde
Kjørt 300 meter, resten fraktet på bergingsbil P.G.A Rådebank :cry:

Bilde
Kommet se på løftebokken, motor demontert og geakassa på delebordet.

Bilde

Bilde
Hær var det tomt gitt.

Bilde


Var desverre flere feil ved bilen, manger ene låsen ved 5 Gearet, begge fjærene var intakte men en av de tre låsene var borte + lå ei kule innafor dekslet :(
Oljeleksje ved utak til oljekøler :(

Men men raskt og fikse, Veivakslingen er på tur fra trondheim, ferdig freset, polert og vektkontrollert med nye lager. alle delene kommer på torsdag så da blir det muligens prøvetur i helga=)

Tar gjere imot tips.

Mvh.
Rafinus.
 #399090  av EXS
 
pen garasje med noen ikoniske biler 8)
 #399155  av Rafinus
 
Takk takk 8)
Er glad i bilene mine. Gleder meg til prøvekjøring av mr2. 8) 8)
Merker når man pusser på disse. At det har skjedd noe med bilene i løpet av 41 år :D
 #399175  av EXS
 
jeg foretrekker og skru på litt eldre biler, enklere en de nye hvor man må ha en laptop koblet til for og oppnå noe :lol:
 #399211  av Julebrus
 
EXS skrev:jeg foretrekker og skru på litt eldre biler, enklere en de nye hvor man må ha en laptop koblet til for og oppnå noe :lol:

Er ikke lenge til det er nerder som skrur bil :roll:
 #399214  av ArildM
 
Ser du er fra Meløy, hvor i fra? Kommer fra Reipå selv :)
Helt enig i bilsamlingen din, har en AW11 og en KE30 selv :mrgreen:
 #399267  av Rafinus
 
Hei, bor i Never Walley=)

Har du bodd på Reipå eller stammer du dæfra 8) :D

Synest det er morsomt å skru på eldre modeller, men det er mer spennende og skru på nyere motorer, litt mer utfordringer dær :D

Jobber som Toyota Diagnostic Technician til daglig 8)

Crownen er nå satt til vinterlagring, kjøpte den som repobjek ferdig rustet, men nå er ALT av rust fjernet/sveiset, så til neste år blir det og ta fatt på det estetiske :D
Sist redigert av Rafinus den 15 apr 2012 09:32, redigert 1 gang totalt.
 #399272  av ArildM
 
Aha, er en 84modell oppvokst on the North Side of Reipå :wink:

Enig der ja, holder på med demontering og overhaling av en 4AGE20v motor som skal inn i min Mr2 etter at den første jeg importerte gikk heden 8)
 #399283  av Anders gullstein
 
MR2´n så ut som et bra utgangspunkt som restaureringobjekt da. Digger de 80 talls felgene du har på den, veldig tidsriktig og fasong som står til bil og farge, hva slags merke er de?
 #399286  av Zepticon
 
Hvilken årsmodell er crownen?
 #399292  av Rafinus
 
Hadde vert artig med 20V, får se senere 8) :twisted: 8)
Vanskelig og få tak i :?:
Artig med personer her fra lokalområdet, er desverre lite toyotamiljø hær :cry: :cry: :(
GÃ¥r for det meste i WAG :cry: :cry:
Veiva kom i dag, så ikveld blir det montering av motor, men må vente på girkassedelene som kommer på torsdag :o så satser på prøvekjøring i helga 8) 8) 8)

Felgene heter: STILAUTO.
men vet ikke modell. sto på da jeg kjøpte bilen 8)
Synd deler av felgene er begynt og oksydere, men får prøve og restaurere dem :) 8)

Crownen er en 1970 Mod :D
Og av typen med lykter som går over hele bilens bredde bak, med tanklokket i midten :D
Håper på å få den i fin stand, har alt av lister og stasj.
Var i bodø i går og tittet på de to crownene Nordvik eier. Kjenner de som restaurerte dem så håper på litt hjelp dær :D 8)
 #399296  av Zepticon
 
Rafinus skrev:Crownen er en 1970 Mod
:O

VIL HA! Den er helt rå, og hadde passet fint med en sinna V12 (eller V8 for dem som er pussy) er under huven der ;) Jeg bestemte meg nettopp for hvilken bil jeg skal ha til Hotrod prosjekt :D
 #399321  av Offern
 
Julebrus skrev:FÃ¥r man regga Crown i norge :roll:
Gammel Crown er jo solgt ny i norge så det er jo ikke noe problem. Husk også at alt som er godkjent i et EU land er godkjent i Norge så lenge alle modifikasjoner er skrevet i vognkort og vekter stemmer!