TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra MK3 89 mod

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #413432  av BVG
 
Da kan jeg omsider titulere meg med sportsbil, ble en grei Supra på meg for 13 dager siden. Dukket plutselig opp en hos forhandleren 2 km hjemmefra, da var jeg ikke sen om å besiktige den :mrgreen: Strøken er den ikke, men langt på nær orginal iallefall og bra utstyrt. Eneste jeg er litt usikker på er om det har blitt montert senkesett på den, eller om den kom med røde fjærer orginalt. Bilder kommer snart, men litt specs foreløpig:

89 mod
3.0 rekke 6'er
234 HK
344 NM
Manuell
Targa tak
Skinn interiør
El. vinduer&speil
El. klimaanlegg
El. justerbart side og lårstøtte førersetet
Justerbare dempere/fjærer (TEMS)
Alarm

Målte forbruk etter å ha fylt opp igjen tanken i dag, med utelukkende småkjøring og ikke spesielt lett på høyrefoten de første 2 ukene men med førerkortet i behold :twisted: Endte på 1,75... Neste blir å teste hvor lavt jeg kan få den med veldig pen småkjøring, om jeg klarer å beherske meg da.... Og ikke ta disse små, men dog så morsomme askelerasjonene og forbikjøringene :shock: Se om det er mulig å få den under 1,5 på bykjøring :roll: En fryktelig artig bil må jeg si, går bra og ser bra ut disse bilene :mrgreen:
Vedlegg
Supra.jpg
Supra.jpg (1.31 MiB) Vist 18896 ganger
Sist redigert av BVG den 09 mai 2017 09:37, redigert 5 ganger totalt.
 #413433  av McLarren
 
Nå stussa jeg litt på specs'a dine, er vell en rekke-6'er og ikke V6? :)
 #413436  av ArildM
 
Er vel nesten påkrevd med bilder i en show and shine tråd? ;)
 #413444  av BVG
 
ArildM skrev:Er vel nesten påkrevd med bilder i en show and shine tråd? ;)
hehe... ble litt tamt uten bilde ja, hadde akkurat skrudd av den bærbare da jeg kom på at bildet lå der og ikke på den stasjonære men nå er et bilde på plass iallefall :wink: Så kommer det flere etterhvert :P
 #413448  av ArildM
 
Så veldig pen ut :) Ta godt vare på den :)
 #413481  av Supramk3turbo
 
Grattis med pen Mk3 :) Gode biler det der :)

Det er nok en rekkeseks ja, i å med at det er det eneste supra er levert med (7m-gte)

Utifra bildet så er nok bilen din senket minst 30 mm, om ikke 40 mm. Orginalt er supra'n ganske høy faktisk. Den er ikke levert med røde fjærer, det er garantert en senkesett.
 #413497  av BVG
 
Supramk3turbo skrev:Grattis med pen Mk3 :) Gode biler det der :)

Det er nok en rekkeseks ja, i å med at det er det eneste supra er levert med (7m-gte)

Utifra bildet så er nok bilen din senket minst 30 mm, om ikke 40 mm. Orginalt er supra'n ganske høy faktisk. Den er ikke levert med røde fjærer, det er garantert en senkesett.
Takker, knallgode biler ja. Og med rekkesekser som du påpeker går de voldsomt bra må jeg si, skremmende bra rett og slett :!:

Men det med fjærene ja...hmmmmm... følger ikke med noen papirer på at den er godkjent med senkesett, er ikke det påkrevd hvis det er montert? Forhandler opplyste heller ikke om dette da jeg kjøpte den, fikk faktisk opplyst at bilen var helt orginal :roll: Mitt inntrykk er likevel at det var mer av uvitenhet enn av mangelfull evne på opplysninger.... Men likefullt... er det ikke lovlig kan det bli en dyr affære å gjøre om det tilbake til orginalt, får ikke godkjent det på en EU iallefall uten godkjenningspapirer.... Så dette med senkesett skal sjekkes opp, skal ta en uavhengig tilstandsrapport på den på onsdag så får jeg se hva som kommer fram av den...
Sist redigert av BVG den 12 jun 2012 00:03, redigert 1 gang totalt.
 #413498  av BVG
 
ArildM skrev:Så veldig pen ut :) Ta godt vare på den :)
Jepp, er planen det ;-) Ser nok litt bedre ut på bildet enn den er, er noen små skavanker i lakken enkelte steder. Men er så si fri for rust, har gått minst 160.000 av sine 198.000 km i California før den kom til Norge i 1999 og skal visstnok ikke være vinterkjørt. Vurderer sterkt å pakke den bort om vinteren, og beholde Corolla'n min som vinterbil. Har ikke spesielt lyst at Supra'n skal ruste bort for å si det slik :mrgreen: Men som vanlig er det lommeboka som styrer bilholdet, så om vedlikehold på Supra holder seg på et anstendig nivå kan jeg kanskje beholde begge to :P
 #413502  av ArildM
 
Høres lurt ut. Supraen er kanskje ikke den beste vinterbilen heller. Og setter saltet og rusten seg så er den kommet for å bli. Blir fort mye rust bare på et par sesonger.

Jeg tok en gang å hadde på bodyspray/sort lakk og kjørte meg en langtur på grusvei med røde fjærer påmontert. Så ut som noen slitte gamle originalfjærer etter en liten tur. Evt bør du kanskje høre med forhandler, det spørs jo på hvilken garanti de stiller ved salg (evt hvilke rettigheter du har ved kjøp om du skal ta det så langt).
 #434690  av BVG
 
Noen oppdaterte bilder av Supra'n, har dessverre hatt turbo havari pga lageret i turbo'n plutselig røk og dermed motor ras siden den da gikk oljetom på sekunder :( Så den står i garasjen hjemme og venter på ny motor som kan være rett rundt hjørne nå, håper å få på plass den før vinteren setter inn så jeg får en siste tur i år før den parkeres for vinteren :D
Vedlegg
Molde-Ã…lesund (ved fjellovergangen)
Molde-Ã…lesund (ved fjellovergangen)
IMAG0870 (640x383).jpg (171.68 kiB) Vist 16752 ganger
Atlanterhavsveien
Atlanterhavsveien
IMAG0911 (1024x635).jpg (429.63 kiB) Vist 16752 ganger
Nye 18" på plass
Nye 18" på plass
IMAG1905 (1024x612).jpg (466.9 kiB) Vist 16752 ganger
Nye 18" på plass
Nye 18" på plass
IMAG1906 (1024x612).jpg (480.96 kiB) Vist 16752 ganger
Nye 18" på plass
Nye 18" på plass
IMAG1907 (1024x612).jpg (566.13 kiB) Vist 16752 ganger
 #438489  av KK-ma70
 
Dette var faktisk den bilen som fikk meg interessert i mk3. Bilen har gått i Trondheim i mange år. Var å snakket med eieren om jeg fikk kjøpe bilen, men han var altfor glad i den. Han er helikopterpilot og tok utdannelsen i USA, da han flyttet tilbake til Norge tok han med bilen hjem. Da jeg ikke fikk hans dro jeg til Oslo og kjøpte en annen mk3.

PS: Har tlf nr til forrige eier hvis du er interesert.
Vedlegg
Min og hans:)
Min og hans:)
bilde 110.jpg (53.75 kiB) Vist 16554 ganger
 #438501  av BVG
 
KK-ma70 skrev:Dette var faktisk den bilen som fikk meg interessert i mk3. Bilen har gått i Trondheim i mange år. Var å snakket med eieren om jeg fikk kjøpe bilen, men han var altfor glad i den. Han er helikopterpilot og tok utdannelsen i USA, da han flyttet tilbake til Norge tok han med bilen hjem. Da jeg ikke fikk hans dro jeg til Oslo og kjøpte en annen mk3.

PS: Har tlf nr til forrige eier hvis du er interesert.
Det var jammen bra du ikke fikk kjøpt den, ellers hadde den aldri dukket opp til salgs kun få km fra her jeg bor på Hamar :mrgreen: Står fortsatt og venter på motor, forhåpentlig ikke lenge til så jeg får kjerra på veien igjen til våren :roll: Er ikke så mange av disse salgs akkurat, ikke som er registrert i bra stand og med riktig utstyr iallefall.. Fikk sporet opp han som eide den i Trondheim, etter en del detektiv arbeid og en tlf til hans arbeidsgiver som kunne gi meg mobilnr hans. Ellers takk for det. Om du noen gang er forbi Hamar kan du jo komme og ta en titt på Supra'n og slå av en prat 8) Send meg bare en PM her, så kan vi ringes isåfall. Vært hyggelig det, så jo veldig fin ut Supra'n din må jeg si. Grattis med flott kjerre!
 #438514  av KK-ma70
 
BVG skrev:
KK-ma70 skrev:Dette var faktisk den bilen som fikk meg interessert i mk3. Bilen har gått i Trondheim i mange år. Var å snakket med eieren om jeg fikk kjøpe bilen, men han var altfor glad i den. Han er helikopterpilot og tok utdannelsen i USA, da han flyttet tilbake til Norge tok han med bilen hjem. Da jeg ikke fikk hans dro jeg til Oslo og kjøpte en annen mk3.

PS: Har tlf nr til forrige eier hvis du er interesert.
Det var jammen bra du ikke fikk kjøpt den, ellers hadde den aldri dukket opp til salgs kun få km fra her jeg bor på Hamar :mrgreen: Står fortsatt og venter på motor, forhåpentlig ikke lenge til så jeg får kjerra på veien igjen til våren :roll: Er ikke så mange av disse salgs akkurat, ikke som er registrert i bra stand og med riktig utstyr iallefall.. Fikk sporet opp han som eide den i Trondheim, etter en del detektiv arbeid og en tlf til hans arbeidsgiver som kunne gi meg mobilnr hans. Ellers takk for det. Om du noen gang er forbi Hamar kan du jo komme og ta en titt på Supra'n og slå av en prat 8) Send meg bare en PM her, så kan vi ringes isåfall. Vært hyggelig det, så jo veldig fin ut Supra'n din må jeg si. Grattis med flott kjerre!

Hehe, ikke sikkert den har dukket opp til salgs nei. Har hatt min siden 2003 og ikke planer om å selge enda :wink:
Blir stadig mindre turer med bilen. Kjørte kun 400 mil mellom siste 2 EU kontroler. Familie og hus tar all tid bort fra bilen, men får noen småturer i ny og ned :D
 #451777  av BVG
 
KK-ma70 skrev:
BVG skrev:
KK-ma70 skrev:Dette var faktisk den bilen som fikk meg interessert i mk3. Bilen har gått i Trondheim i mange år. Var å snakket med eieren om jeg fikk kjøpe bilen, men han var altfor glad i den. Han er helikopterpilot og tok utdannelsen i USA, da han flyttet tilbake til Norge tok han med bilen hjem. Da jeg ikke fikk hans dro jeg til Oslo og kjøpte en annen mk3.

PS: Har tlf nr til forrige eier hvis du er interesert.
Det var jammen bra du ikke fikk kjøpt den, ellers hadde den aldri dukket opp til salgs kun få km fra her jeg bor på Hamar :mrgreen: Står fortsatt og venter på motor, forhåpentlig ikke lenge til så jeg får kjerra på veien igjen til våren :roll: Er ikke så mange av disse salgs akkurat, ikke som er registrert i bra stand og med riktig utstyr iallefall.. Fikk sporet opp han som eide den i Trondheim, etter en del detektiv arbeid og en tlf til hans arbeidsgiver som kunne gi meg mobilnr hans. Ellers takk for det. Om du noen gang er forbi Hamar kan du jo komme og ta en titt på Supra'n og slå av en prat 8) Send meg bare en PM her, så kan vi ringes isåfall. Vært hyggelig det, så jo veldig fin ut Supra'n din må jeg si. Grattis med flott kjerre!

Hehe, ikke sikkert den har dukket opp til salgs nei. Har hatt min siden 2003 og ikke planer om å selge enda :wink:
Blir stadig mindre turer med bilen. Kjørte kun 400 mil mellom siste 2 EU kontroler. Familie og hus tar all tid bort fra bilen, men får noen småturer i ny og ned :D
Da blir det endelig litt fart i motorplanene for Supra'n min, har bestilt meg en 1jz-vvti på 280 hk som kommer om ca 3 uker. Regner med det blir dataprut med bredbåndslambda og bluetooth på datasprutet, og at bilen kommer på veien igjen til våren. Skal bli godt å få skilter på den igjen, så får jeg håpe ikke altfor mye har stått seg fast i mellomtida :!: :) Ikke umulig at det blir en tur nordvestover igjen heller da etterhvert, en liten ferietur oppover norges flotte sommerland med mulighet for en stopp innom Trondheimstraktene og en bilprat om det skulle passe? 8)