TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Iceman sin gamle Carina TA40 1980

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #421995  av Iceman22
 
Her er da min Carina.
Ble kjøpt ifjord vinter når jeg trengte en vinterbil, hadde mye rust før jeg kjøpte den, og etter vinteren ble det mye værre.
Forbipasserende folk spurte om jeg skulle kaste den når jeg bare parkerte den på bilskroten for å hente deler, siden den så helt nedslitt ut.
Det var ikke bra tegn, men jeg likte bilen siden den er en drøm å kjøre på glatt føre (bakhjulstrekk), bruke lite bensin, billig å eie, komfortabel å kjøre, det var trossalt en luksus bil på 80 tallet!
Motor er i bra stand som ikke bruke olje og starter hver dag uansett vær også, derfor valgte jeg å sende den til noen som tok seg av all rustsveisingen, og hellakere den i mer moderne farge.
Nå har det blitt bil som vekker oppmerksomhet på gatene, og brukes hver dag til småkjøringer :D
Det blir tatt et photoshoot av bilen etterhvert, men først må jeg få tak i nye tøffe felger, og laksetrapp til bakvinduet :)

FØR:




NÃ…:




















 #422005  av Iceman22
 
Absolutt kuleste carina som er laget :P
Speila er vel greie de, men jeg skulle fått gjort de om til chrome der det er svart farge nå.
Original rattet er jo genialt på denne bilen, så det blir nok urørt, hvaslaks felger er det snakk om foressten?
 #426042  av Myklebust
 
Bøyer meg i støvet! Gammal toyota med fenderspeil blir berre ikkje feil!
 #426125  av Iceman22
 
Ikke ofte man hører at noen bøyer seg i støvet foran en carina da :P
Men kult å ha noe på gata som ingen har ;)
 #426128  av mr2storbrua
 
Hadde en sånn bil selv som vinterbil for noen år tilbake, genial å leke seg med på snøføre :) Ellers er den veldig driftsikker, og om du må skru er den jo veldig enkelt bygd opp uten mye elektronikk og god plass :) Artig å se at noen pusser de opp og tar vare på de :)
 #426257  av Myklebust
 
Carina II som første og andrebil :D fantastiske biler.. var en selger hos Toyota som ville kjøpe min, fordi han savna den han hadde hatt i "ungdommen". Og disse gamle er jo berre rå ;)