TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica 4AGE!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #430792  av Myklebust
 
ArildM skrev:Du må ikke selge denne nei? :shock:
Flott bil, flotte oppgraderinger 8)

Har en irriterende lyd eller 5 i AW11n, en i luftekanalene som går opp til frontruta bak dashbordet, irriterende som fy :lol:
Nei, eg har egentlig ikkje lyst å selge bilen heller.. Det er berre det at vi har en Celica for mykje på tunet ;) Heldigvis fikk vi bruk for T20en no. Det argumentet eg sa meg enig i var at valget er å fortsette å bruke tid og penger på en gammal bil som ikkje har noken form for sikkerhetsutstyr, eller om eg skulle legge meg opp penger til "skikkelig" bil (som foreldra mine seier).

Kjempefint å høyre at folk her inne liker bilen! Motiverande! :D
 #430793  av Myklebust
 
Plan videre er å ha i meir lyddemping. Bestilt PS Ensolite og RAAMmat frå RAAMaudio. Såg en på forumet som hadde brukt det, husker ikkje kem det var..
 #430797  av ArildM
 
Har prøvd nye biler, "its not all that" 8)
En god gammel Toyota i slik klasse er herlige biler, god kjørefølelse og solide biler.
Nyere biler har du ikke kontakt med, elektrisk gasswire elektrisk ditt og datt, ingen "feel" når du kjører de, merker at de blir bare mer og mer datastyrte :)
En skikkelig drivers car som dette holder deg våken under turen fordi den er morsom å kjøre og du har kontakt med veien :) Er i alle fall slik med AW11en min :)
 #430803  av Myklebust
 
Trur ikkje bilen kan måle seg med en MR2 når det gjelder køyrefølelse, men syns faktisk den går veldig bra i forhold til alderen ja. Sjølv med dårlige dempere bak :oops:

Har litt lyst på effektpotte forresten.. for å øke litt på den nydelige lyden i bilen. Tips om nettsider med slikt, anyone? :P
 #431133  av Myklebust
 
Bilen blei morder i går formiddag. Stakkars liten idiotfugl som drømte seg vekk inntil grillen :( karmaen slo tilbake seinare på dagen: katten bestemte seg for å hoppe oppå det glatte panseret dens og måtte klore seg fast :| blei ettpar små riper. Så derfor: NYPOLERT Celica :D

Og ripene er borte vekk. Anbefaler Auto Glym Polish :!:
 #431206  av Anders gullstein
 
Godt det gikk bra med bilen :roll:

Det er Auto Glym jeg polerte den med tidligere også. pleide alltid å ta en ordnlig rens av den på våren.
 #431460  av Myklebust
 
Vore på en Bergenstur :)

Då passa det å sjekke bensinforbruket på bilen. Uten at eg har vore for forsiktig på gassen så bruker bilen 0,62 l/m. Veldig OK resultat! Gamle Carinaen min brukte 0,9 l/m :oops:
Vedlegg
IMAG1926 2000px.jpg
IMAG1926 2000px.jpg (616.79 kiB) Vist 15148 ganger
IMAG1932 2000px.jpg
IMAG1932 2000px.jpg (274.53 kiB) Vist 15148 ganger
 #431485  av ArildM
 
Det er jaggu bra! "rekorden" min med 4AGE er 0,67. Men det er jo såååå fristende å gi på med ITBer da :lol: :oops:
 #431537  av Myklebust
 
Etter litt googling fant eg ut kva ITBer er ;)
 #431552  av Myklebust
 
Nydelig lyd! Såpass mektig frå en firsylindrer..!
 #431553  av Myklebust
 
Men min 1. gen 4AGE har ikkje ITB? Er jo TVIS på min :)
 #431558  av ArildM
 
Har ITB'er fra silvertop liggende om du vil ha hehe :)
Men det stemmer, er kun 20v motoren som har individuelle sjeldhus orignalt :) Blir jo veldig åpent så du får en nydelig lyd fra innsuget :) Er vel ikke så ekstremt mye pulver i min da, rundt 170hk kanskje, men det er lyden som er magisk :) Funka særs bra rundt banen på mo også, bare litt lite power på langstrekkene 8)
 #431583  av Myklebust
 
Har endelig fått lydisolert med matter frå RAAMaudio :)

La til eitt lag med RAAMmat + eitt med PS Ensolite over dei Dynamatene eg hadde frå før i dørene. I tillegg fekk eg rivd av plasten under dørpanela og skifta det ut med PS Ensolite. Tectylerte inni dørene. I bagasjerommet kom eg ikkje til så godt pga. basskassa. Kan ta den ut, men er litt stress. Så derfor la eg berre lyddemping bakerst, i sidelomma og under teppet. Det eg brukte under teppet er uten lim, så er berre å fjerne viss eg trenger å komme til reservedekk osv.

Ja, lyddemping er et must! Dørene får meir "premium feel" (thwump!) og lyden i anlegget økes (masse bass i fronthøyttalerne plutselig) :mrgreen:

Minuset med ordinære asfaltmatter (som eg har brukt litt av) er jo at det veier ned bilen en del. Det slipper en med Ensolite! Veier ingenting, men funker kjempebra! Anbefalast 8)
Vedlegg
Stygt og holete og fælt. Det her hiver vi ut!
Stygt og holete og fælt. Det her hiver vi ut!
IMAG1948 2000px.jpg (531.95 kiB) Vist 15116 ganger
God gammel årgang.
God gammel årgang.
IMAG1952 2000px.jpg (385.87 kiB) Vist 15116 ganger
IMAG1959 2000px.jpg
IMAG1959 2000px.jpg (389.59 kiB) Vist 15116 ganger
Litt meir strøkent.
Litt meir strøkent.
IMAG1961 2000px.jpg (493.14 kiB) Vist 15116 ganger
 #431592  av ArildM
 
Se der ja :) Flott jobba :) Gleder meg til å få min støydempet :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10