TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica 4AGE!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #428143  av Myklebust
 
Litt bilder av sommerstand :)

Plan framover er å få anlegg opp og gå. Kjøpt inn en masse deler, deriblant 2-DIN spiller, 12" basselement og bra forsterker (begge Ground Zero). Får hjelp av brodern til å kople opp. Skal bygge kasse av MDF som skal passe godt til bilen.

Også har eg kanskje en ST162 delebil på gang! :D
Vedlegg
IMAG1233 2000px.jpg
IMAG1233 2000px.jpg (390.34 kiB) Vist 5434 ganger
IMAG1234 2000px.jpg
IMAG1234 2000px.jpg (206.29 kiB) Vist 5434 ganger
IMAG1236 2000px.jpg
IMAG1236 2000px.jpg (455.47 kiB) Vist 5434 ganger
 #428158  av ArildM
 
Blitt virkelig pen denne nå :)
 #428163  av Myklebust
 
Takker for det!

Denne har vore heldig med eierne opp igjennom! Prøver å la det fortsette sånn :D
 #428184  av Anders gullstein
 
Godt å se den blir bra tatt vare på! Ble skikkelig bra rundt tankpåfyllinga og i reservehjulsbrønnen! Virka som om fargen du brukte rundt fyllerhullet var mer match enn det Toyota brukte på hjulbuen.

Synes T20 karossen er fin, men det er noe særegent med en T16. Den var rimelig sprek i utseendet den gangen midt på åttitallet :)
 #428185  av Myklebust
 
Blei litt mismatch frå Toyota ja ;) Men dei fikk forhåpentligvis stoppa rusten skikkelig!
 #428186  av Myklebust
 
Anders gullstein skrev:Synes T20 karossen er fin, men det er noe særegent med en T16. Den var rimelig sprek i utseendet den gangen midt på åttitallet :)
Enig! Også lyden då! 8)
 #428253  av Myklebust
 
Kjøpte meg en delebil! ;)

Skal plukke seter frå denne, sjølv om førersetet er slitt på den og :| I tillegg tenker eg å finne ut om elektriske ruter, sentrallås og intervallvisker kan settast over på min.

Trur dere det går? Intervallviskeren er vel litt tvilsom :?

Ellers skal eg selge resten av bilen:
http://www.ts-ogn.no/index.php?option=c ... 52#p428252
Sist redigert av Myklebust den 30 apr 2013 21:44, redigert 1 gang totalt.
 #428302  av Myklebust
 
Planendring!

Skal legge over trekket frå passasjersetet over på førersetet sånn at eg får strøkne seter i bilen. Blir då at eg beholder i mitt gamle passasjersete, som er strøkent, og setter i ST162 førersete med elektrisk justering :mrgreen:

Videre skal eg berre plukke over elektrisk ruteheis på førersida. Dørkledninga på passasjersida har ei rift, så det gidder eg ikkje å ha ;) Berre irriterende med passasjerer som kødder seg med ruta uansett :lol:

Blir altså en veldig førerfokusert bil!
 #428403  av Roye
 
Hvorfor ikke bytte ut 1,6l med 2,0l?
 #428409  av Myklebust
 
Bytter ikkje ut en så god motor berre for å bytte ;)

Må den byttes en gang så blir det en nyare 4AGE.
 #428440  av Myklebust
 
Toyota seier dei ikkje kan levere støtdempere bak til bilen :?

Har noken tips om nettsider/firma eg kan sjekke etter det?
 #428441  av ArildM
 
K-sport coilovere next :mrgreen:
Sjekke club4ag, eller noen andre sider der folk holder på med disse bilene? Evt kanskje Mekonomen eller noen andre sider kan kryss-sjekke om det er noen annen demper som passer? Kan også kryssjekke deler på Toyodiy.com :)
 #428468  av Myklebust
 
Takker! :D

Mekonomen har heller ikkje støtdempere. Kryssjekking på toyodiy.com viser at støtdemperne bak berre er brukt på AT160.

Spurte jo på Toyota om korleis eg skulle få tak i deler om dei ikkje kunne levere. Då meinte dei at det var mange aktører på markedet.. At eg kunne spørre på mecaverkstedet rett ved siden av for eksempel. Det har eg ikkje gjort, så kan jo prøve det.

Spørsmålet er ka støtdempere dei leverer. Blir jo ikkje samme type, så må dei spesialtilpasse noke for å få det til? Planen var å bytte dempere sjøl :roll:
 #428469  av ArildM
 
Sist gang jeg holdte på med KE20en som også var trøbbel mtp slike ting husker jeg at http://www.kingsprings.com.au/distribution_nsw.htm hadde en diger katalog over hvilke fjærer og dempere som passer overens med hverandre:
http://www.kingsprings.com.au/distribution_nsw.htm

Kanskje du finner noe der?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10