TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica 4AGE!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #433929  av ArildM
 
Trist å selge. Håper han tar godt vare på den, kanskje han ordner seg bruker her etterhvert? :)
 #433940  av Myklebust
 
ArildM skrev:Trist å selge. Håper han tar godt vare på den, kanskje han ordner seg bruker her etterhvert? :)
Han fekk klar beskjed om å ta det med ro og ta godt vare på bilen! :) Dei likte at eg hadde dokumentert alt eg har gjort med bilen her, og webadressa har dei i eine bakruta, så er absolutt ikkje umulig at vi får lese meir om bilen her inne ;)
jonarnes skrev:Han kommer nok til å bli fornøyd med bilen.
Celica T16 er jo fine biler og med fantastiske kjøreegenskaper!
Jeg er så fornøyd med min at jeg ikke bryr meg om den er fwd. :P
Min nye drømmebil er en strøken T16 GT4 :D
 #440911  av Myklebust
 
Såg gjennom bilder av Celicaen her om dagen, og fant dette klippet :D Pendler frå Svelgen til Ålfoten en sommerdag i Celicaen 8) En del forbipasseringer (trygge! :mrgreen:) og mykje godlyd! Skrur av musikken her og der for å høyre motoren. På slutten tar eg ei runde rundt bilen! :)

Enjoy!

 #441250  av ArildM
 
Liker 8)
Må vel snart hente ut 4AGE bilen min jeg også :)
 #441253  av Myklebust
 
Hehe, skulle ønske eg kunne hentet ut min til sommern no ;)
 #445981  av Myklebust
 
Kortversjon av filmen over:

Kortet ned frå 22min til 6min. Tatt vekk en god del av musikken og prøvd å ha med mest mulig reint pådrag.
 #448298  av Myklebust
 
Endå litt gamle filmklipp eg har redigert sammen! Fikk til stoppeklokke i WMM.. ;)
 #449129  av Myklebust
 
Trudde det var min som var lagt ut til salgs igjen! http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true



Det var det jo ikkje, men ser at den er et flott utgangspunkt for å "gjenskape" min gamle! Samme fargen og samme front. Pluss er jo at den allerede har elektrisk førersete, og at denne har takluke! Setter ikkje større motor som pluss siden 4A-GE gav min så mykje sjel (motorlyd). Hadde 3S-GE i delebilen, så eg veit jo at det er vesentlig forskjell sånn fartsmessig då :D

Skal, skal ikkje? Har meget lyst til å sjå den hvertfall.. :oops:
 #449133  av ArildM
 
Om den ser ut som på bildene så ser den bra ut :) 3sge er heller ingen dum motor :)
 #449142  av Myklebust
 
Neida, 3S er fine motorer det! Men synger ikkje sånn som en 4A-GE! Kanskje med effektpotte? Eksosanlegget må jo fikses på uansett.. ;) Kjøper eg bilen så skal den fikses opp teknisk så eg kan bruke den i Bergen. Det opner opp for en del billigere leiligheter, lengre frå sentrum. Bilen er jo veteran, så erkje for dyrt å eige heller! Har sendt melding til selger, så vi ser.. :roll:
 #449144  av ArildM
 
BEAMS? :twisted: :lol:
 #449150  av Myklebust
 
Haha, joda! Høres at det er en grei motor ;) Var uansett for sein på triggern.. Fikk til svar at bilen er reservert :P
 #462839  av Myklebust
 
Fekk vite at bilen er til salgs. Eg har heile tida sagt til eigern at eg er interessert i å kjøpe igjen bilen. Dessverre kunne eg ikkje imøtegå prisen og rusten som har fått utvikle seg på bilen.. Så eg har sett og prøvekøyrt den igjen, men det blei ikkje kjøp :cry:

Eigern har tenkt til å få bilen EU-godkjent før han legger den ut til salgs på finn til våren. Så her er det jo mulig for en rustkyndig å skaffe seg bil.. Eventuelt som delebil. Har ikkje tru på at bilen får ny EU uten å bytte kanalene...

Om noken er VELDIG seriøst interessert så kan eg formidle det til eigern :)
Bilen køyrer heilt fint, utenom slappe dempere. Den har visstnok blitt EU-godkjent for så å stå i garasje ubrukt. Det er rusten som er problemet, såg også at det var blitt en bulk i bunnpanna og han har hatt en kollisjon med en hjort, ved høgre hjulbuen bak. Den kollisjonsskaden vart fiksa hos en "pensjonert lakkerer" og ser heilt grei ut. Der finst sparkel :lol: Ellers er girkassa bytta og funker bra. Dårlig girkasse var jo en av grunnene til at eg solgte den, så det er i orden.

HÃ¥per jo bilen kan leve videre. Dessverre ikkje hos meg :(
Vedlegg
P_20201115_124233 2000px.jpg
P_20201115_124233 2000px.jpg (1.53 MiB) Vist 8644 ganger
 #462841  av ArildM
 
Får håpe noen vil ta vare på den :) Stilig bil og morsom motor :)
Men med rust i kanalene så har noen et relativt stort prosjekt foran seg før den blir så bra som den bør være :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10