TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svart GT86 -> "Darth 86"

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #428054  av atledreier
 
Bilen er så tight eller løs som man vil, det styrer man med høyrefoten. Veldig lett å hente inn om det glepper litt mer enn man hadde tenkt, det er stort sett bare å la rattet gli fritt så finner det rett stilling selv. Så lenge man ikke slipper gassen skal det VELDIG mye til før det går galt.
 #428057  av Sarlacc
 
atledreier skrev:...det styrer man med høyrefoten...
-Hvilket oppsummerer i et nøtteskall hvorfor jeg liker GT86 8)
 #428075  av atledreier
 
Litt under to uker.... bane... Høyrefot.... Gasspedal.... :mrgreen:

Lite å stille opp med mot en treliters M3 med banedekk, riktignok, men MORRO er det!

 #428076  av Sarlacc
 
[quote="atledreier"Lite å stille opp med mot en treliters M3 med banedekk[/quote]
SÃ¥ ut som du stilte bra opp der. Han har vel kanskje 80 flere gamp og veier 200kg mer, men han ser MYE tyngre ut der han vagger rundt banen.
 #428317  av Sarlacc
 
inzane2012 skrev:Graulere med en lekker bil!

Har du noen planer med denne? nye felger f.eks?
Hei!
Tusen takk!
Beklager treg respons!

Jeg har ikke kjøpt Toyota sin standardpakke for vinterhjul, så senest utpå høsten er det definitvt felger og dekk på gang.
Enten kjøpe 16" felger til vinterhjul, eller kjøpe nye fete felger til sommerbruk og bruke originalfelgene til vintern.

Jeg har kjørt på ditec lakkforsegling og satt på litt bling her og der, men har tenkt å holde bilen i original stand, i hvertfall så lenge den er under garanti.
Om det så blir jeg eller en lykkelig bruktbilkjøper som setter i gang med kompressor/turbo, coilovers og annet, det gjenstår å se! (Det kan jo bli innbytte til ny og sprekere modell etter noen år.)
Bilen trenger egentlig ingenting, etter at hjulopphenget nå har fått litt juling og myknet litt i kantene er dette den perfekte riksvei-cruiser akkurat sånn den er.

Den trives tilogmed på svenske grusveier
Bilde
 #428561  av inzane2012
 
ville helt klart heller brukt orginal felgene som vinterhjul, og heller kjøpt noen fetere sommerfelger :)

Om du er litt interessert i bil/lakk pleie, så stikk innom denne siden her; www.dcn.no :)
 #428562  av Sarlacc
 
inzane2012 skrev:Om du er litt interessert i bil/lakk pleie, så stikk innom denne siden her; http://www.dcn.no :)
Jeg ble temmelig nylig interessert i temaet... har begynt å vaske bil for hånd etter årtier i vaskeautomater :-) Så takk for linken, akkurat det jeg trenger :-)
 #436819  av Sarlacc
 
Jeg har foreløbig ikke gjort stort med bilen, annet enn å kjøre den 16.000 km gjennom 10 land, men jeg kan jo poste noen bilder likevel.

Norsk skogsvei:
Bilde

Fransk landevei:
Bilde

SvF Le Mans 7x16 ET45 felger med piggfrie Nokian Hakkapeliitta R2 215/55R16 testet på vinterføre over Strynefjellet. Funker utmerket 8)
Bilde
 #436830  av ArildM
 
Denne må jo være råmorsom på vinterføre :D
 #436837  av Sarlacc
 
ArildM skrev:Denne må jo være råmorsom på vinterføre :D
Jepp! Såpass morsom at jeg tør ikke la noen andre kjøre den før godt utpå vårparten...
 #440997  av Sarlacc
 



Enkei Fujin 17x7.5 ET40 med Michelin Pilot Super Sport 225/45R17

Jeg var lenge innstilt på at jeg skulle ha svarte felger, men jeg ombestemte meg i siste liten. Happy med valget.

Prøveturen var en sann fornøyelse. Det begynte å regne, så jeg har fått prøvd både tørt og vått føre.
Førsteinntrykket er:
- Styrerrespons og bremserespons vesentlig forbedret! Wooohoo!
- Veigrep mye bedre på både tørt og vått.
- Det er ikke noe problem å legge bilen ut i sladd, det skal bare mer G-krefter til.
- Noe mer veistøy enn original-dekkene, men det er ok... "because racecar" ;)

Konklusjon: Jeg er veldig fornøyd! Forventninger overskredet. :D 8-)