TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eskild's Lexus SC 400

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #449458  av ArildM
 
NICE :D
 #449503  av Toy-joda
 
Ser ut t å bli gjennomført denna, work's a er nyydelig. egentlig hele bilen er det :D
 #449526  av toyotakp61
 
Heihei godtfolk! i dag har feriepengene kommet, og blitt svidd av på diverse ting :P blandt annet så bestilte jeg to ting jeg har hatt i tankene siden jeg kjøpte bilen!

http://www.popformance.com/Products/LXCC/

Bilde

For dem som ikke gidder å lese så erstatter denna den gamle AC uniten som ofte har feil med manglende LCD lys og pixelfeil med en touch screen modul som styrer AC, men som også inneholder/erstatter 8 stk 1-5v målere som kan vises på skjermen (feks turbotrykk, oljetrykk osv) samtidig så kan man få programert den opp til å styre elektroniske turbotrykkregulatorere og den kan brukes som OBD avleser! og mye mer for dem som ønsker det.

Jeg kjøpte denna hovedsaklig fordi det er kult, men også fordi at jeg endelig får temperaturen oppgitt i Celcius istedenfor Farenheit som nå ˆˆ
Kommer bilder av installering og sluttresultat når den tid kommer.

Det andre jeg bestilte opp er nye baklykter, mange liker ikke disse pga chromeringene inni, men jeg syns det passer bra med chromelista rundt rutene mine, samtidig er det samme farge på felgene. Jeg syns også det er de eneste fine baklyktene til SC400 da jeg ikke liker sånne jalla aftermarket lykter med soting osv. Jeg har også en gåen sokkel i gamlelampene mine som gjør at jeg mangler et bremselys.

http://www.ebay.com/itm/261785320356?it ... m=&vxp=mtr

Bilde
Bilde
ikke tvil om hva jeg liker best iallefall.
 #449527  av toyotakp61
 
Og om noen lurer på hvorfor ting tar tid så er det fordi jeg har et minst like kostbart og tidkrevende prosjekt her inne http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=22696 ;)
 #449539  av ArildM
 
Se der ja :)
Håper det ordner seg med den bilen også :)
Fikk du skikk på motoren eller er det et pågående prosjekt? :)
 #449542  av toyotakp61
 
Jeg har bestilt alle delene, venter bare på tid! Akkurat nå er jeg på Kreta ;) tror det blir å begynne med jobben om ca 1,5 uke om alle delene er kommet;)
 #449700  av toyotakp61
 
Hei! en liten, ikke stor oppdatering her.

Jeg har fått montert de nye baklyktene, noen liker ikke chromeringen, men jeg syns dem passer fint med felga og lista rundt vinduene.

Bilde

venter fremdeles på AC uniten, MEN! jeg har bestilt nye PPE headers, dette er skikkelige headers som koster nesten 10000kr og ikke noe jalla ebay greier. Disse er testa i benk (på en sc400) og gir 30hk og 30nm i pluss på original bil. Plana er å montere disse når jeg bygger ny rustfri eksos og bytter til datasprut og manuellkasse i løpet av neste år eller noe, satser på ca 300 hjulhk.

http://www.ppeengineering.com/products/ ... candls.php

Har også kjøpt komplett polyforingsett til den, må bytte noen pga EU også så det passa bra :)
 #449705  av ArildM
 
Hadde en demper som begynte å bli dårlig på AW11en forrige gang, derfor jeg kjøpte meg Coilovers :lol:
Fint med slik tankegang :D Defekt del? Oppgrader ALT :D
 #449707  av toyotakp61
 
haha japp! det er sånn du får en teknisk strøken bil ;)
 #449719  av toyotakp61
 
Fikk montert denne morsomheten i dag :D
Bilde
 #451226  av toyotakp61
 
Ikke så mye mer som skjer, har bytta bærebruer da det måtte til før eu;) neste vinter tenker jeg å ta motoren ut av bilen for å montere headers og bygge eksos, bytte noen oljetettninger og bygge om til manuel om jeg får råa :D
 #451235  av ArildM
 
Digital klima? Er det std eller var de den du venta på? :)
 #451254  av toyotakp61
 
Det er ikke originalt nei, det er en kar borti Kanada som sitter å lager disse på bestilling, bytter bare fronten :P har montert og det funker knall :d
 #451255  av ArildM
 
Cool :) Så helt stock/Oem ut så tenkte det var no sjeldent ekstrautstyr du har montert :)
 #451261  av toyotakp61
 
ja bra passform om funksjonalitet.

Styrer A/C uniten med enten touch eller hjul/knapper.
Den har inngang for 5 digitale målere også, feks turbotrykk, oljetrykk osv, sålenge det er 1-5v givere.
Den har også OBD2 leser for dem som har facelift bil, jeg har bare obd1.
Den opptrer også som en digital boostcontroller for dem som trenger slikt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7