TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Funcargo (Verso) med Rotiform BLQ og coilovers

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #433620  av eiriksmil
 
Hei.

Har hatt flere Toyotaer tidligere, to KE70 Corolla samt en RX30 Cressida som det har vært tråder på på TSCN. Nå er det så dødt der at jeg har funnet veien hit ;)

Legger ut noen bilder av bruksbilen, 2000 Yaris Verso uten handicapoblat i ruta.. Gått 190k km (90k av dem på tre år).. Har kjørt den i så og si tre problemfrie år, inkl en tur til Tyrkia og Kypros (det er jo en Toyota, hva kan gå galt). Mods er få ennå, kort antenne fra RAV4 og påmontert Funcargo-emblem på bakluka. I fjor oppgraderte jeg understellet litt med Tein coilovers fra Scion xB og fikk tak i noen Rotiform 17x8 ET20 nå i sommer. Med unntak av noen sure parkeringsbulker føler jeg at den begynner å bli presentabel for å legge ut her.. 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Planer videre er å senke mer bak iallfall 8)
 #433625  av Holger
 
ikke vær dag man ser en yaris verso med senk og fliring felger! tøft at du gjør sånt med denne :)
sto ruter å slepp den helt ned! 8)
 #436804  av eiriksmil
 
Holger skrev:ikke vær dag man ser en yaris verso med senk og fliring felger! tøft at du gjør sånt med denne :)
sto ruter å slepp den helt ned! 8)
Takk takk! Litt sent svar, men skjedd mye i det siste. Greit med litt høyde på denne da det er bruksbilen :) Coiloverne går ikke lavere foran heller, og det er blant det beste coilover-settet jeg har kjørt på så det får bli som det er.
Klarte på en eller annen måte å havarere girkassa på 192k. Og det uten å engang forsøke :oops: Hadde en KE70 som fikk gå 322k tidligere, der prøvde jeg alt jeg kunne men klarte aldri å havarere noe 8)

Så da måtte landets eneste (?) Yaris med senk og Rotiform-hjul taues av en Citroen (som fikk forstillinga ut av spec etter tauing :roll:)
Bilde

Bank i bordet første issue jeg har hatt med denne bilen, 90k på tre år.. Tar clutchbytte samtidig som kassa er ute, så holder den iallfall 200k til. Nå kjører jeg rundt i denne mens Yaris er syk, jeg trenger ikke senke Toyotaen helt ned for å kurere høydeskrekk iallfall. Her er det ikke mangel på senk (heller mangel på bakkeklaring).. Må jo ha vinterhøyden i orden :)
Bilde

Vinterbilen har forsåvidt et snev av Yaris på seg :wink:
 #436886  av ArildM
 
Tenkte mer på Yarisen jeg :) Marius hadde vel sin i mange år uten noe tull, vet ikke om han har den enda.
Golf har jeg aldri tenkt å eie, men sikkert kurrant bruksbil det også :P
 #437025  av eiriksmil
 
Ah, hehe. Yarisen er en lojal arbeidshest :) Girkasse-havariet var første ting som gikk galt på 3 år og 90k km. Men den har utviklet seg til å bli mer enn en sliter, må få ordnet meg noe ny eksos ila vinteren og da blir det vel noe litt custom med skjult stuss og litt mer lyd.. :) Må også få ordna de parkeringsbulkene som er, samt tatt en rustblemme som begynner å utvikle seg i hjulbuen bak.

Bilen er friskmeldt og satt i EU/vinter-modus nå. Det er bare et trist syn :( Tok et siste bildet med Rotiform:
Bilde

Og prøvemonterte noen 15" for gags.. Har litt lyst til å kjøre luftfjæring og breie 15", men selv med mye senk er det mye luft i mellom (185/45 da, det hjelper ikke på):
Bilde

Vurderer Work Euroline, OZ Futura eller BBS RF i 17" til neste år.. :)
 #437027  av ArildM
 
Kule felgvalg alle 3 :)
Ser ut som at 15" blir litt lite ja, selv med senken du har. Så en nabo som hadde en sånn bil, og sammenliknet med din så den jo helt forferdelig ut.
Din ser jo faktisk kul ut :mrgreen:
 #437246  av eiriksmil
 
ArildM skrev:Så en nabo som hadde en sånn bil, og sammenliknet med din så den jo helt forferdelig ut.
Din ser jo faktisk kul ut :mrgreen:
Super hyggelig å høre, Arild 8) Hadde helt ærlig ikke tenkt til å gjøre en dritt med denne og syns ikke de var noe kule i utgangspunktet, men begynte å se litt potensiale etterhvert. Fikk løsna mutteren til fjæra bak som har vært kødden tidligere i går kveld (en forlenger til jekken utenpå coilover-nøkkelen og et skikkelig hopp ordnet biffen!), med andre ord er det muligheter for mer senk bak neste år :D
 #439853  av eiriksmil
 
Et kjedelig bilde av bilen i vintermodus, for å holde tråden i live:
Bilde

Skal ned på Sørlandet en tur i helgen, da runder den nok 200k ganske kjapt.. Ellers blir det nå handlet inn -3 grader camber shims til bakstillingen for å få hjula litt nærmere buene når jeg senker mer bak til våren og Cusco oppstivning til forstillingen etter en litt hard kjøretur forrige helg som gjorde at jeg savnet en stivere bil.. Det kommer fortsatt til å være en Yaris, men alt hjelper :wink:
 #439862  av Myklebust
 
Hehe! Då har eg faktisk satt på med denne bilen, eg! Leste tråden din før du tok kontakt om carinaen, og då eg satt meg inn i yarisen første gang i Oslo så tenkte eg tanken.. "var det ikkje en sånn en på forumet?", men slo det frå meg.

Men så var det samme yarisen likevel! :D Du må legge ut bilder av interiøret. Tøft ratt i tre, også cressida girkule då! :)