TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Funcargo (Verso) med Rotiform BLQ og coilovers

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #444998  av eiriksmil
 
En kamerat av meg driver Svendsen på Alnabru. Ene festet til eksosen hadde ryki tvers av så da benyttet vi sjansen til å leke litt
Skjult stuss
Bilde

Og custom anlegg :)
Bilde

Får prøve å få opp et videoklipp i løpet av helgen :) Har en liten eksoslekkasje i skjøten foran men jeg tror det bare er noen bolter å etterstramme eller i verste fall skifte pakninger og bolter :)
 #445000  av Myklebust
 
Bra lyd altså? ;) stussen var vel ganske skjult frå før? :P
 #445016  av eiriksmil
 
Veldig fornøyd, om enn litt slitsomt i 100 over lengre tid :lol: Gikk for 2" fra katalysator og ut, ble en liten mellompotte og en litt større bakre :) Eksosen var jo forsåvidt skjult, men stakk akkurat litt for langt ned som jeg kjente irriterte meg litt.
 #445127  av eiriksmil
 
Var litt lei subbing og fikk litt blod på tann etter litt aktiv kjøring for en uke siden.. Satt på Atiwe-hjula igjen da Charaden fikk Ronal Turbo-hjul på. Fant en originalbil forleden og tok et bilde

Bilde

Bilen er natt&dag å kjøre med 15" kontra 17". Mye hissigere nå - passe gøy å flekker fra BMW-rånere i svinger :D
 #445132  av Myklebust
 
Litt forskjell er det jo! :D Er noke med den fargen på din :) Hadde ikkje vore så stilig om din var rød, trur eg.
 #445305  av ArildM
 
Ser mye sintere ut din. Er enig ang farge, det er rett og slett tøft i Gullfarge :wink:
 #445445  av eiriksmil
 
Spesielt kledelig med gull senter på felger kanskje? :) Et bilde fra road trip til Stockholm utenfor hotellet
Bilde

PÃ¥ fredag plukka jeg av fronten
Bilde

Batterisyre som har fått jobbe litt
Bilde

Dro fram kompressoren og sandblåste litt

Bilde

Bilde

Fikk på syregrunning
Bilde

Fikk på 2k i går og får vel på lakk i dag.
Er det noen i området med OBD-scanner? Begynte å regne lørdag kveld så jeg måtte bare hive bilen inn, glemte seff å koble inn luftfilter og LMM :roll:
 #445460  av eiriksmil
 
Nylakkert
Bilde

Tok litt rust bak hjulbuen forleden også. Hull er det, men får rengjøre litt til og ha på noe gugge så man holder det i sjakk :)
Bilde

Med fanger av fant jeg en gammel skade jeg kan få ordnet :)
Bilde

Et bilde til, siden motorrommet ikke er metallic er rammevangen det mest shiny der nå :D
Bilde
 #448983  av eiriksmil
 
Bilen blir brukt, brukt og brukt litt til.. Vårhjula (marshjula?) kom på helt i starten av mars
Bilde

Så kom snøen tilbake, da sto bilen og undertegnede lot bilen stå og tok seg en irish i stedet
Bilde

Så har april-hjula kommet på
Bilde

Ny spiller med konsoll rundt, ratt, snap-off, billet-brytere til varmeapparat og girkule fra Cressida
Bilde

Skal få gjort litt TLC på denne i løpet av våren. Sandblåse litt bruksrust, dynke inn litt olje osv. Vært og handla meg litt diverse plastdeler og litt lakk, tenkte å gjøre en vri på fangere og breddere.. Bygge meg hjul, var og henta et sett RH ZW3 i vinter med ET55. Litt spacing foran så jeg kan tucke 17 og litt spacing bak med en tomme breiere ytterringer var planen iallfall, så jeg kan kjøre 9J bak uten at det subber nevneverdig :roll: 8) Har et ekstra par med fjærer til coilovere, hvis de er kortere enn fjærene foran kan jeg senke mer og.
Bilde

Jo også blir det vel tur til Toscana i sommer via Nürburgring og Stelvio-passet i Alpene, så jeg får lydisolere bilen litt så ikke fruen blir gal :wink:
 #448984  av Myklebust
 
Likte marshjula! ;) Skulle kanskje vore litt større? Specs?

Skal du rundt ringen med Versoen då eller? :mrgreen:
 #449043  av eiriksmil
 
Myklebust skrev:Likte marshjula! ;) Skulle kanskje vore litt større? Specs?

Skal du rundt ringen med Versoen då eller? :mrgreen:
7Jx15 Ronal Turbo, ET38, 165/50-dekk. Sånn ca. De er tøffe, men som du sier litt små. 15" er fett, men skulle gjerne hatt dem en tomme og to breiere foran og bak. Schmidt TH Line.. En dag SKAL jeg ha et sett på bilen. Og ja, må jo ta en liten tur på Nürburgring med denne - men trenger jo banefelger da :oops: :roll:
ArildM skrev:Trodde jeg var glad i felger :oops:
Norges kuleste Verso! Lett 8) 8)
Må ha litt felger, alt annet blir kjedelig.. I 4x100 har jeg Turbo-hjula, et sett OZ Turbo, Borbet Atiwe-hjula (de med gull senter), RH ZW3, Rotiform BLQ og 15" BBS RA Mahle, så det skal holde for en stund. Har bare tre biler med denne boltsirkelen nå, pluss et par delebiler man sikkert kan pynte opp :oops:
Takk mann, setter pris på det. Tror en dude på Jevnaker knakk nakken sin i sted da han lufta hunden, bilen vekker overraskende mye oppsikt 8) Nyspylt forleden:
Bilde

Har såvidt begynt på sliping av div deler.. Gjorde meg ferdig med bakfangeren, satser på å få gjort litt på 1. mai men driver et nyoppstarta firma ved siden av full jobb så tid til overs er det litt manko på om dagen.
Bilde

PS: Skvettlapper JA / NEI?
 #460922  av eiriksmil
 
Lever ennå!

Bilde

Bilde

Skjedd litt siden sist, bilen ble brukt som arbeidsbil (i forbindelse med det som da var nyoppstartet firma nevnt i forrige innlegg) i et par år og forfalt litt før jeg tok meg i nakken og fikk orden på ting. Sluttet å vinterkjøre den vinteren 2017/8, fått tak i JDM Funcargo-grill + litt ymse. Fremstår som relativt godt vedlikeholdt i disse dager.

Nå brukes bilen daglig på sommerhalvåret. Snart gått 320k, syns ikke det er verst for en gammel Toyota 8)