TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Starlet KP61

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #436918  av ArildM
 
Skjermspeil er genialt å kjøre med når du venner deg til det :) Slipper dødsone også :)
 #437130  av toyotakp61
 
Syns du hadde plassert speila veldig nerme frontruta, jeg har mine ca 45 cm fra fronten.

Haha, kjøper den lett jeg om jeg har penger når du skal selge. Alltid hatt lyst på en nyere starlet;)

Skjønner ikke at du kan si den er stygg. Syns den er fin jeg, og ser ikke så rusta ut heller syns jeg da:p, da skulle du sett den jeg netopp solgte^^
 #437131  av laffy
 
Syns du skulle latt være de skjermspeila, ser bare rart ut når folk smeller sånt på. Ellers var det en kul liten bil :)
 #437134  av Myklebust
 
toyotakp61 skrev:Syns du hadde plassert speila veldig nerme frontruta, jeg har mine ca 45 cm fra fronten.

Haha, kjøper den lett jeg om jeg har penger når du skal selge. Alltid hatt lyst på en nyere starlet;)

Skjønner ikke at du kan si den er stygg. Syns den er fin jeg, og ser ikke så rusta ut heller syns jeg da:p, da skulle du sett den jeg netopp solgte^^
Trur første bildene av skjermspeila lyger litt. Sant nok så er dei montert 1,5 cm bak dine 8) Blitt veldig glad i det knøttet her, så selger nok ikkje endå. Koster meg ingenting å ha ståande uansett ;) Kjøpte den som herjebil, men får sjå om den heller blir en pendlerbil nr. 2 "med litt sladd attåt". Skal ikkje køyre den for å ødelegge den, noke som eg kanskje ville gjort med en Mercedes 190 ellerno.

Eg kjem til å vurdere salg til våren, men berre om kjøper har planer om å restaurere den. Lagringsplass kan eg tilby den sjøl :!:

Den er stygg, men på en veldig sjarmerende måte :mrgreen:
laffy skrev:Syns du skulle latt være de skjermspeila, ser bare rart ut når folk smeller sånt på. Ellers var det en kul liten bil :)
Har gått for å gi denne et litt sært (eller vulgært?) preg. Ville f.eks aldri vurdert terninger i framruta i en meir "seriøs" bil. Denne bilen er et skikkelig morroprosjekt! Fartstriper neste? :lol:

...og skjermspeil er berre fett, hysj på deg! 8)
Vedlegg
IMAG0504 2000px.jpg
IMAG0504 2000px.jpg (791.69 kiB) Vist 5503 ganger
IMAG0517 2000px.jpg
IMAG0517 2000px.jpg (777.87 kiB) Vist 5503 ganger
 #437135  av Myklebust
 
toyotakp61 skrev:Syns den er fin jeg, og ser ikke så rusta ut heller syns jeg da:p
Den er ikkje ihjelrusta på noken måte, men det fins ikkje et einaste rustfritt panel på bilen. Laster opp litt skrekkbilder, men som med dei fleste slike biler så er dei verste skadene skjulte. F.eks er det bra med rust i alle hjulbuane, og eine kanalen er lappa sammen så det ser OK ut. Den andre er sikkert gåen og. Rusthol under høgresida av baksetet. Tar eg av sidetrekka bak så kan eg sjå ut gjennom ei glipe mellom ytterpanel og hjulbue.

Vil sei at bilen nærmer seg rustdød, men holder seg noken år til :)
Vedlegg
IMAG0518 2000px.jpg
IMAG0518 2000px.jpg (592.64 kiB) Vist 5503 ganger
IMAG0519 2000px.jpg
IMAG0519 2000px.jpg (665.95 kiB) Vist 5503 ganger
IMAG0526 2000px.jpg
IMAG0526 2000px.jpg (912.42 kiB) Vist 5503 ganger
IMAG0527 2000px.jpg
IMAG0527 2000px.jpg (698.06 kiB) Vist 5503 ganger
IMAG0528 2000px.jpg
IMAG0528 2000px.jpg (711.44 kiB) Vist 5503 ganger
 #437137  av laffy
 
Myklebust skrev: ...og skjermspeil er berre fett, hysj på deg! 8)

Jaja, skal ikke krangle :) Men fjern nå de på dørene da iallefall :)
 #437146  av Myklebust
 
Blir ikkje meir sært enn å ha fire sidespeil ;)
 #437245  av Myklebust
 
Kan godt hende eg har plassert skjermspeila litt langt bak. Viss en ser på denne bilen f.eks. Den er jo veldig lik min :mrgreen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... 5&ov=web-1

Er nok litt smakssak og.. Dess særere KP-en blir, dess beire :lol:
 #437303  av Myklebust
 
Snøen er her, og KP inntar si rolle!
Vedlegg
IMAG0542 2000px.jpg
IMAG0542 2000px.jpg (853.32 kiB) Vist 5451 ganger
IMAG0541 2000px.jpg
IMAG0541 2000px.jpg (812.11 kiB) Vist 5451 ganger
Eg som har lakkert felgane på Hiluxen. Blir spennande å sjå tilstanden på dei etter vinteren.
Eg som har lakkert felgane på Hiluxen. Blir spennande å sjå tilstanden på dei etter vinteren.
IMAG0540 2000px.jpg (848.04 kiB) Vist 5451 ganger
 #437316  av toyotakp61
 
Syns skjermspeil er kult. Så bedre ut på bildet fra sia ja^^

Litt floridachrome var det jo ser jeg;) men uten feil ser man ikke det positive?...
Angrer allerede på at jeg solge min for to uker siden :( men får den tilbake til våren da:D
 #437328  av Holger
 
rust i ruteramme er helt normalt hvertfall :) ta ut rute og list så skal du se at halve b stolpen din er borte :) hehe! lagde nye på min
 #437421  av Myklebust
 
KP funker som berre det! Trur ikkje eg kunne valgt beire herjebil, egentlig :D Nok krefter i forhold til vekta, så eg trenger ikkje ha den på turtall for å få sladd, og lyden er akkurat som den skal vere!

I dag var det snø- og isfritt tidlig på dagen, før det kom et par cm med snø på ettermiddagen. Fryste på utover kvelden. Så har fått prøvd den på berr asfalt, på grus, og på snø og på is idag :) Den går ikkje rundt på berr asfalt, men fullt mulig å legge den pittelitt brei. På grus må den ha en del turtall, men har akkurat nok krefter til å 360e.. På snø og is er den heilt perfekt! Trenger ikkje mykje pådrag før den legger seg i en fin og enkelt kontrollerbar sladd.

SÃ¥ det var herjebilanmeldelsen hittil :wink:

Ellers så har temperaturmåleren slutta å virke :( Dette la eg merke til før eg la ut på første glattkøyringa, men eg håpte det skulle "gå over" av seg sjøl.. men det er fortsatt ikkje liv i det. Kva kan ha gått galt der? Stod altså stille i garasje etter normal køyring (uten teikn til problem) då noke har bestemt seg for å svikte.

To bonusspørsmål:
  • - Kva lyspærer passer i taklampen? Har kjøpt en type som heiter C5W (..trur eg..). Riktig rørform pÃ¥ dei, men er akkurat litt for lang til Ã¥ passe..
    - Er det 30l tank på Starletane? Fylte fullt med nesten 30l på nesten tom tank, nemlig.
 #437422  av Myklebust
 
Forresten! En kompis av meg såg bilen for første gang i dag, og var først skikkelig negativ til den. "STØGG!" :x
Det var før han fekk sitte på ei runde, og før han skjønte at det ikkje var vinterbil, men herjebil. No vil han absolutt ha en sånn sjøl ;)

Og fosterbrodern vil kjøpe den som førstebil.. Er et sjarmtroll denne pittelille.. stygge bilen 8)
 #437426  av toyotakp61
 
40 liters tank. Kjører ca 80 mil på full tank på langkjøring;) men har jo mye med innstillnger på gasser og høyrefot å gjøre da
 #437427  av Mr2mr2
 
Må være genial herjebil dette :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10