TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oluf's Toyota Supra TRD Widebody

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #437908  av Oluf
 
Andrepedersen skrev:
Oluf skrev:
Andrepedersen skrev:SÃ¥g denne passere fisketorget i bergen om det kan stemme?
Isåfall en nydelig bil, med de rette tinga.
Synes ikke TRD vingen skal erstattes med oem vinge :p


Skal du legge den ut for salg igjen til våren?
Denne har gått i bergen ja.

Skal ikke erstatte vingen med den vanlige supra vingen, men bytte denne i en genuin TRD vinge da den som står på er noe billig kopi greier.

Denne kommer ikke for salg :)
Kjøpte du den her i sommer da den var for salg?
Kjøpte den i slutten av oktober.
 #437914  av Andrepedersen
 
Gratulerer med flott og unik bil ivertfall. Mener denne er mye finerer en den som ligger ute til 549tkr.
Er vell bpu oppsett på denne?
 #437934  av Oluf
 
Andrepedersen skrev:Gratulerer med flott og unik bil ivertfall. Mener denne er mye finerer en den som ligger ute til 549tkr.
Er vell bpu oppsett på denne?
Takk for det.

Min er i hvertfall mye finere i interiøret og ikke minst mer spesiel, jeg tror de skal slite med å få 549 for den der.

Er bpu ja.
 #437997  av Stiansen
 
Oluf skrev:
Andrepedersen skrev:Gratulerer med flott og unik bil ivertfall. Mener denne er mye finerer en den som ligger ute til 549tkr.
Er vell bpu oppsett på denne?
Takk for det.

Min er i hvertfall mye finere i interiøret og ikke minst mer spesiel, jeg tror de skal slite med å få 549 for den der.

Er bpu ja.
Den hvite der har vært kraftig kollisjonsskada også på høyre side bak. Arbeidet som var gjort den gang var dårlig, noe som var grunnen til at jeg ikke kjøpte den. :)
 #438006  av celicat23
 
Er den hvite den samme supra'n som blei kræsja på gatebil eller hvilket treff det var?

Og til trådstarter: gratulerer med særdeles pen supra! Breddinga/stylinga av denne er noe av de absolutt bedre jeg har sett.
 #438008  av Andrepedersen
 
Såppas! Håper de opplyser om det når bilen selges, ivertfall til den prisen..
Savner bilder av interiør oluf:)
 #438009  av Stiansen
 
celicat23 skrev:Er den hvite den samme supra'n som blei kræsja på gatebil eller hvilket treff det var?
Det stemmer! ;)
 #438029  av Oluf
 
celicat23 skrev:Er den hvite den samme supra'n som blei kræsja på gatebil eller hvilket treff det var?

Og til trådstarter: gratulerer med særdeles pen supra! Breddinga/stylinga av denne er noe av de absolutt bedre jeg har sett.

Takk for det. Aner ikke hvem som har montert kitet på denne, men jobben som er gjort er 110%! Dette kitet skal være ett rent helvete å få til bra, så de som har utført denne jobben vet hvirkelig hva de driver med.
 #438030  av Oluf
 
Andrepedersen skrev:Såppas! Håper de opplyser om det når bilen selges, ivertfall til den prisen..
Savner bilder av interiør oluf:)

Det blir i løpet av vinteren. Skal i gang med en full overhaling av lakk og interiør snart så da kommer det bilder etter hvert :)
 #442087  av tojo2
 
Oluf skrev:
Er det forresten noen her inne som har noe historikk på denne bilen? Hvem som importerte den, tidligere eiere etc?
Flott bil. Oppgir du skiltnr til BT får du utskrift med alle tidligere eiere / adresser og datoer :wink:
 #442111  av Oluf
 
tojo2 skrev:
Oluf skrev:
Er det forresten noen her inne som har noe historikk på denne bilen? Hvem som importerte den, tidligere eiere etc?
Flott bil. Oppgir du skiltnr til BT får du utskrift med alle tidligere eiere / adresser og datoer :wink:
Takk for det.

Ja, jeg vet det. Jeg tenkte mer på hvem som har importert den, hvem som har gjort hva etc
 #442116  av Oluf
 
Ett lite sammendrag av hva som har blitt gjort i vinter, har vært dårlig på å oppdatere denne tråden.




Bilen ble vasket etter alle kunstens regler før den ble satt inn for vinteren.





Har begynt sånn smått å demontere div i motor rommet.



Har skjedd litt mer etter dette siste bildet. Har demontert innsug, alle intercooler rør, slanger etc.




Planen er å lakkere det meste av delene i motor rommet matt sort, bytte ut alle blå slanger med sorte, lakkere tennpluggcoveret i sort pianolakk, lakkere toppdekslene i samme gullfarge som felgene og kanskje noen andre detaljer.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Driver å lakkerer litt om dagen.

Hadde egentlig tenkt å sette bort lakkeringen av delene i motorrommet til proff firma, men etter att en kompis av meg hadde fått overraskende bra resultat med spraylakk fra wurth tenkte jeg å prøve selv å se hvordan det ble.
Handlet en stk av de store boksene til wurth, der følger det med en dyse som faktisk fungerer og det blir 10 ganger lettere å ha kontroll på hva du driver med.

Glemte å ta før bilder av beholderen til servo vesken, ser den nede til venstre i dette bildet. Den var ikke akkurat veldig pen.





Innsugsmanifold



Ferdig maskert



Fant ut att jeg skulle koste på meg en slik da det er en del deler jeg skal lakkere. Halvmaske fra 3M med utskiftbare filter, 435,- for masken og 198,- for ett sett med filter.



La pluss minus 10 tynne lag med lakk, dette er matt sort. Synes resultatet ble meget bra, erfaring og kompetanse tatt i betraktning :)

Det er ganske kaldt ute for tiden, så jeg satte en 36kw propan ovn med vifte i samme høyde som det jeg lakkerte for hurtig tørking mellom lagene og bedre herding.
Her akkurat ferdig i "lakk boksen"















Fortsetter med flere deler i kveld tipper jeg. Dette er forresten spesiallakk som tåler høye temperaturer og skal derfor ikke ha grunning, nå gjenstår det bare å se holdbarheten :)

Må igjen beklage for dårlige mobilkamera bilder da jeg glemte kamera... igjen...


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Da har bremseklosser og tennplugger ankommet. Da gjenstår nye dekk, få resten av delene ferdig lakkert og skru den sammen igjen, samt en real detail så er den klar for sesongen :)




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Da var nye dekk forran bestilt, ble Pirelli P-Zero.


Litt flere deler har fått ett strøk lakk.







Kun grunning her, denne ble lakkert blank sort etterpå, toppdekslene fikk også samme grunning før 3-4 strøk med gull metallic og 3-4 strøk klarlakk.

Prøvemontering



Byttet også tennplugger i går. Gamle VS ny.



Venter bare på sorte silikonslanger nå så starter montering igjen :)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ble "ferdig" med bilen sist lørdag, så den fikk luftet seg noen runder i løpet av helga. Knipset noen ferdigbilder av motorrom men det har skjedd noe rart med kameraet på mobilen min så alle bildene ble ubrukelige. Skal få slengt opp noen bedre bilder av motorrom snarest.

Byttet motorolje og filter i går og knipset noen bilder av understell. Her er det ingenting å utsette mtp att bilen er 20 år gammel :)








Som dere ser her så har det ene røret til AC'en fått seg en trøkk, så den er ganske ikke-fungerende akkurat nå. Skal byttes etter hvert.



Gammel olje tappes av.




Og ny fylles på. Samme typen som jeg brukte på EVO'n. Motul 300V Competition 15W50




Motorrom før.





Motorrom etter.



Beklager dårlig bilde. Skal få postet noen bedre bilder, og kanskje en video etter hvert.


EGR systemet har bitt fjernet og plugget, satt inn motstand i sensor så ikke hjernen går amok, innsug byttet til JAP spec og kullfilterboksen fjernet og utåndingen til bensintank koblet i friluft fåreløpig.

Her fjernes alle unødvendigheter så lenge det ikke er snakk om:

:D

Når jeg var av med rør etc på turbosiden ble også alt av vakum koblinger revet vekk og koblet opp på nytt, da forrige eiere hadde koblet litt på måfå virket det som... Bla fungerte ikke pre-spool på turbo nr2.

Så nå er alt koblet som originalt og den lader nå 0.9bar. Boost controller kommer etter hvert. Skrinla planen om å kjøre turboene i true-twin da det sekvensielle systemet bare fungerer helt konge når det er koblet riktig. Bunndraget i denne bilen er jo helt enorm til en turbobil å være og den er skikkelig snill å kjøre. Kan ikke si jeg ble noe mindre gla i denne bilen etter noen kjøreturer i helga.