TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oluf's Toyota Supra TRD Widebody

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #442118  av ArildM
 
Great work 8) Ser knalbra ut nå :)
 #442123  av Royalmaas
 
Sykt bra resultat på lakkjobben, har du noe navn på denne vidundersprayen ? :D

Har du brukt denne på trykkrørene og ? Vist ikke tror du den er egnet for å lakke trykkgater i tilleg og ikke flasser?
 #442145  av Oluf
 
Royalmaas skrev:Sykt bra resultat på lakkjobben, har du noe navn på denne vidundersprayen ? :D

Har du brukt denne på trykkrørene og ? Vist ikke tror du den er egnet for å lakke trykkgater i tilleg og ikke flasser?
Kjøpte en stk av de store lakkboksene til wurth. Der får du med en annen dyse med veldig bra sprøytebilde.

Den matt sorte lakken er også fra wurth, den heter spesiallakk matt om jeg husker riktig og er beregnet for høye temperaturer og skal ikke ha grunning under. Denne ble også brukt på trykkrørene ja. Gullfargen ble blandet og fylt på boks av ett lokalt lakkverksted her, men brukte også den samme dysen på denne, for den som var med var helt håpløs.

Så lenge du kjøper en stor boks fra wurth og bruker den medfølgende dysen til denne på alt så blir resultatet helt akseptabelt.
 #445196  av Oluf
 
Hadde ikke hjerte til å selge bilen så den forblir i mitt eie en stund til.



Starter da med å oppgradere bilen der det trengs som mest. Nye Coilovere ble satt i bestilling og ankommer om 8-12 uker.



Hadde i utgangspunktet tenkt å ha Öhlins på denne også da jeg var så fornøyd med de jeg hadde på EVO'n, men siden de ikke produserer ferdig til Supra begynte jeg å se etter noe annet. Öhlins er dyrt nok i seg selv, begynner man å snakke custom Öhlins understell på bestilling bikka det budsjettet selv for meg desverre.



Etter noen dagers research på nettet falt da valget på HKS Hipermax MAX IV GT, mye pga dette er fjerde generasjon i en veldig utprøvd serie og att det er utviklet i 2012 og mye ny teknologi er tatt i bruk i forhold til settene fra andre produsenter som er utviklet for maaaange år siden. Penske racing i USA har også plukket dem i molekyler og konstantert att HKS vet hva de driver med når de utvikler Coilovere. Settet ble bestilt fra JRM racing i Sverige da de faktisk kom bedre ut på pris enn nettbutikker i USA til en forandring.



Så matcher de gullfargen på felgene som selvfølgelig ikke er ett minus :)
 #447979  av Oluf
 
Har også bestilt en god del slitedeler og diverse, så bilen blir som ny til sesongen :D
Siden jeg har demontert hele forstillingen fant jeg ut det var like greit å bytte bolter og slitedeler mens jeg først var i gang, og så eskalerte det litt derfra...

-Nye polyforinger til hele understellet fra Prothane
-Reimhjul til dynamo i alu
-Reimhjul til servopumpe i alu
-Reimhjul til vannpumpe i alu
-Hydraulisk strammer til regreim
-Løpehjul til regreim
-Bolt og skive løpehjul regreim
-Lager til strammehjul for multireim
-Bolt og skive til reimhjulet på veiva
-8 nye bolter til svinghjulet
-Utløser lager
-Pilot lager
-Utløser sett for clutch (hub, pakninger, låseringer)
-Alle skruene til tennplugg coveret
-Simmerringer til kammene
-Multireim
-Hjulbolter rundt baut
-Simmerringer for inngående og utgående aksel på girboks
-Hjullager begge sider forran
-Pakninger nav forran
-Nye bolter, camber justering plater, mutrer og skiver til hele forstilling
-Simmerring bak på veiv
-Simmerring forran på veiv
-Fire stykk Toyota oljefilter
 #447983  av ArildM
 
Bør bli strøkent!
Gleder meg til å se denne i virkeligheta :)
Kanskje man får spørre om å sitte på en tur også? :oops:
 #447990  av Oluf
 
ArildM skrev:Bør bli strøkent!
Gleder meg til å se denne i virkeligheta :)
Kanskje man får spørre om å sitte på en tur også? :oops:
Ja, må bli bra nå, likte ikke hvordan den oppførte seg på ujevnt underlag, men tipper det blir bra nå med nye coilovere og polyforinger i hele understellet.

Må la seg gjøre å få til det :)
 #447994  av ArildM
 
AW11en ble som en helt ny bil når jeg bytta til nye foringer i understellet, ble nye polyforinger hele veien der også. Dempere og fjærene er originale.

Ingen av foringene var definitivt utslitte, og hadde ikke påpek på EU kontroll, men tydelig at 25-30år har gjort sitt med foringene uansett om de så hele ut eller ei :)

4hjulskontroll til slutt så blir det knallbra :)
 #447995  av Zepticon
 
ArildM skrev:AW11en ble som en helt ny bil når jeg bytta til nye foringer i understellet, ble nye polyforinger hele veien der også. Dempere og fjærene er originale.
Ingen av foringene var definitivt utslitte, og hadde ikke påpek på EU kontroll, men tydelig at 25-30år har gjort sitt med foringene uansett om de så hele ut eller ei :)
4hjulskontroll til slutt så blir det knallbra :)
Jeg bytta også til poly på min. Ble veldig mye kontant, men poly begynner å knirke etterhvert. Har du opplevd det på din, eller har noen solgt meg dårlige foringer tro?