TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin tredje Carina II!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #442133  av Royalmaas
 
Kan ikke montere fjærene feil nei, eneste som er viktig er att bunnen på fjøre ligger i sporet sitt på tallerkenen på støtdemperen. Mutteren på toppen av støtdemperen skal skrus til helt til den bunner, eller til det ikke går lenger for å si det sånn. Da vill fjæra ha lik høgde på begge sider av bilen :)
 #442135  av Myklebust
 
Flott! Takker alle for innspill! Blir senket Carina her på tunet snart då :mrgreen:

Skal gjerast skikkelig med firhjulskontroll og justering av lysa etterpå. Skal vere sikker på at dette blir godkjent i vognkortet før eg monterer :)
 #442139  av ArildM
 
Fjæra har fast høyde, dempern har fast høyde, så dette er ikke noe du skal justere på selv :)
Bare du får skrudd det sammen riktig så går det greit. Husk at du må ha ustyr for å komrimere originalfjæra når du skal ta den av, kan ligge mye energi i akkurat dette og om den glipper er det MYE energi som er på avveie. Så akkurat det bør du ha under kontroll. Ellers er det ikke så mye som kan gå galt. Kan være litt vanskelig å få av mutteren som holder fast demperen, men det kan være lurt å prøve å løsne på før du jekker opp bilen :)

Jeg brukte denne guiden, og hadde stort sett aldri skrudd bil før når jeg bytta til senkefjærer første gang:
http://www.padandwheels.com/mr2/struts/ ... truts.html
Ikke identisk på Carina, men det aller meste skal være veldig likt :)
 #442142  av Myklebust
 
Har alt verktøyet eg trenger til jobben 8) Kjøpte fjærklemmer frå BilXtra i fjor. Kjem greit med no!

Knall at forumet våkner og hjelper når en spør etter det, kan ikkje få sagt det nok! :D
 #442280  av Myklebust
 
Hadde ei flott 17. mai-feiring i går! Cruisa bygda rundt i Carinaen :D

Var veldig få (nærmere ingen) utenom meg som hadde pynta bilen til 17. Husker at det var mykje meir av det då eg var mindre. Då var det jo standard at bilene skulle ha sånn rose i grillen i alle fall.. Men i år: ingenting :|

Etter sjølve feiringa på samfunnshuset så fant søskenbarnet mitt ut at ho skulle pynte volvoen sin då ;)
Vedlegg
DSC_0047 2000px.jpg
DSC_0047 2000px.jpg (1.94 MiB) Vist 5176 ganger
DSC_0110 2000px.jpg
DSC_0110 2000px.jpg (1.65 MiB) Vist 5176 ganger
 #442282  av ArildM
 
Er i alle fall mange her som pynter bilen til 17 mai :) Koselig å se :)
 #442416  av Myklebust
 
H&R 40mm senkefjærer bestilt! Så har eg dei liggande om eg velger å senke ;)
 #442425  av ArildM
 
Tror det blir bra, du får en fin balanse mellom originalt og for mye senk/hardhet :)
Har H&R på SW20en også :)
 #442540  av Myklebust
 
Carinaen har fått seg ny kompis på tunet! Bra fornøgd med bilparken min no! viewtopic.php?f=62&t=43209
Vedlegg
DSC_0216 2000px.jpg
DSC_0216 2000px.jpg (1.83 MiB) Vist 5114 ganger
 #442566  av Myklebust
 
Kan ikkje kjøpe fleire biler no! Er som sagt veldig fornøgd med dei eg har! :mrgreen:
 #442814  av Myklebust
 
Fekk tatt nokre flotte bilder av Carinaen i soloppgangen i går! Seinere på dagen blei det bilvask. Den fortjener det etter ei lang pendlerveke ;) Klarer ikkje å sjå på alle insektrestene i fronten uansett :shock:

Har bestilt vindavvisere til den og, både foran og bak. Hadde klare slike framme på den kvite Carinaen, men går for mørksota denne gangen.
Vedlegg
DSC_0273 2000px.jpg
DSC_0273 2000px.jpg (950.79 kiB) Vist 5083 ganger
DSC_0287 2000px.jpg
DSC_0287 2000px.jpg (1.04 MiB) Vist 5083 ganger
Nyvasket bil er det beste som fins!
Nyvasket bil er det beste som fins!
DSC_0295 2000px.jpg (1.87 MiB) Vist 5083 ganger
 #443041  av eiriksmil
 
Senk og vindavvisere er helt gull.. :)

Hvis man ikke får coilovers er fjærer fint. H&R er det veldig god kvalitet over. Men jeg tror jeg ville handla et sett dempere samtidig, jeg kjørte bare bilen en liten tur men mener at det slo meg at de var ganske myke de demperne :)
 #443043  av Myklebust
 
Har fått senkefjærene, men tenker ikkje å sette dei på før eg må skifte dempere. Enig i at dei er litt mjuke, men trur det er meninga at dei skal vere slik. Er ikkje utslitte, i alle fall :)
 #443129  av Myklebust
 
Lagt ut et klipp av bilen på youtube! Eg er som alltid mest inspirert til slike ting rett etter et bra nattskift.. Men som følge fabler eg jo litt då. Døsige. Men føler eg fikk presentert bilen godt her, likevel :)


Går ei runde rundt bilen, viser interiøret, resultat av lyddemping, anlegg, motorrom, fabler om 4WD coupe versjon og lirer ut av meg at Carina er beste bilen Toyota har laga :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19