TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin tredje Carina II!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #458503  av Myklebust
 
OEM er gått ut av produksjon, så Toyota bruker KYB :) Leste jo litt om Monroe før eg kjøpte dei, og det skulle vere grei kvalitet. OEM eller betre.. Men etter personlig erfaring er dei altså langt dårligere :roll: Veit faktisk ikkje om demperne var skifta før eg gjorde det, men originale står jo gjerne en 10-15 år! Kjøper ikkje Monroe igjen eg i alle fall!

Skifta ikkje tårnlagre sist, og Toyota meinte det var unødvendig no og, så vi får no sjå koss det går.. Høgre tårnlageret rauk på forrige Carinaen, så eg veit ka det går i! :lol:

Anyway: EU-GODKJENT MED NULL FEIL! 8) 8) Klar for alderdommen og veteranstatus yeaaaah!
 #458506  av OleST
 
Gratulerer!
 #458510  av ArildM
 
Gratulerer :D
Dette blir bare mer og mer sjeldent, hverdagsbiler som dette forsvinner utrolig raskt :)
Og da blir det bare mer og mer stas å eie! :)
Så lenge du ikke skal annonsere den for 249000 om tre år og kalle den en unik perle (noe den kanskje er?) bare for å gjøre deg rik på den :lol:
 #458539  av Myklebust
 
Mange takk! 8) Blir litt rart når den er veteran, tenker på den som en svakt utstyrt nybil egentlig! Standen vil eg sei er på linje med en fem-seks år gammel bruksbil :oops:

Nei, denne blir ikkje solgt sjøl om den er ei unik perle :lol:
 #459504  av Myklebust
 
Carinaen storkoste seg på første 17. mai som veteran 8)
Har også fått seg en liten veslebror no i år, tenkte eg kunne vise fram den også :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Planer ellers for Carinaen er å få fiksa rust på høgre framskjerm. Etter det skal ho detailes litt proft som belønning etter 30 år i tjeneste :lol:
Vedlegg
Toyota Hilux x2 og Carina II 2000px.jpg
Toyota Hilux x2 og Carina II 2000px.jpg (1.14 MiB) Vist 12392 ganger
Carina II 17mai2018 2000px.jpg
Carina II 17mai2018 2000px.jpg (1.27 MiB) Vist 12392 ganger
 #460602  av Myklebust
 
Nydelig ute i dag, så bestemte meg for å vekke madammen frå vinterdvalen. Harkje rørt bilen i vinter. Pleier å starte den opp og køyre småturer i bygda, men i år har den fått stå i ro. Litt som et eksperiment.

STORIMPONERT!! Starta på første kjinnet, null stress! :mrgreen: 8) Skifta olje og -filter, bytta til sommerdekk og råna en tur! :D
Vedlegg
DSC_1205 2000px.jpg
DSC_1205 2000px.jpg (578.68 kiB) Vist 11475 ganger
 #460605  av ArildM
 
Bra du tar vare på denne :D
Hærlig når bilen bare starter opp uten noe tull, men hva annet hadde du forventet av en god gammel Toyota? :mrgreen:
 #460795  av eiriksmil
 
Ang. oppstart etter vinter, regner med at du har av batteriet over vinteren. Jeg pleier å nappe av ledninga til coilen (eller nappe ut EFI-sikring) og dra motoren rundt på starter. Da bygges oljetrykket opp, så første oppstart går litt smidigere. Pleier forøvrig å gjøre det samme etter oljeskift.

Jeg er veldig happy for å se at Carinaen lever i beste velgående, ser at det å kontakte deg var det beste som kunne ha skjedd 8)
 #460818  av Myklebust
 
Ja, trur nok bilen har det ganske godt! :D 8)

Blir dessverre lite brukt då eg motorsykler på sommeren og har en annen bil som bruksbil. Men blir en kosetur og noke pendling no og då! Trenger litt rustfiks etterhvert. Frontskjermen på høgre sida var jo allerede litt prega då eg kjøpte den, og no er det på tide å få i orden. Ellers litt overflaterust (forhåpentligvis berre det) nede på kanalene. Planen er en takst på arbeidet i sommer, også skal eg få det utført på hausten før vinterlagring.

Joda, kopler frå batteriet på vinteren. Fint knep du har der, kanskje eg må prøve det! :mrgreen: Pleier å starte greit når eg lader batteriet godt opp før eg prøver. Problemet er heller at den lugger litt på pådrag når den sjalter mellom grønt og oransje ECO-lys i instrumentpanelet. Må jobbe gjennom det noken ganger så er den fin resten av sommeren! Ser på det som at den må våkne litt :lol: Rekner med det er kondens.
 #460872  av Myklebust
 
Då var det gjort! Montert DAB-spiller og en "Toyota Original Accessory MultiBox" som eg kjøpte på eBay for... hmm.. mange år sia :lol: Fiksa grovere ledninger til fronthøgttalere + lagt til tweetere i samme slengen. Har dermed bora HOL i deksla på A-stolpene :shock: :shock: :mrgreen:

Skifta lyspærer og, så no har eg lys i varmeapparatet - woho!
Vedlegg
Serkje ut!
Serkje ut!
DABspiller og multibox installasjon 2000px.jpg (1.08 MiB) Vist 11141 ganger
 #460874  av ArildM
 
Nice :D Ble kjekt med Dab i Smokey også :mrgreen:
Ser jeg må bytte noen pærer i dashen jeg også. Kjekt når alt er på stell :wink:
 #460908  av Phinex
 
Mye jobb og skifte i klimakonsollen?

Har hatt LED en god stund i interiøret i min IS200, men for litt siden valgte jeg å skifte tilbake til de originale halogen pærene. Mye mer behagelig synes jeg. Har funnet noen på ebay, koster jo en liten formue på Toyota for originale pærer, da med orange silikonhetter over.
 #460928  av Myklebust
 
ArildM: Ja, det er det! Trenger jo ikkje lys når en har skikkelige vridere og spaker :lol: Men er noke med det..

Phinex: Eg kjøpte berre pære på lokale Best-stasjonen. Originale pæra hadde blå hette, det har ikkje den nye. Virker ikkje som det har så mykje å sei. Faktisk litt vanskelig å bytte... Får ikkje ut panelet uten å kople frå alt mulig. Fikk bøyd det fram litt og tatt ut lyspæreholderen med tang :P
 #460929  av Myklebust
 
Fikk seg en tur til Trondheim Rocks i år og! 8) Null problem og fin lyd i anlegget 8)
Vedlegg
DSC_0026 2000px.jpg
DSC_0026 2000px.jpg (695.93 kiB) Vist 11097 ganger
 #460932  av ArildM
 
Finfin lineup med bilen, og finfin lineup med artister på Trondheim Rocks også :mrgreen:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19