TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Makk's Celica GT-FOUR * SOLGT*

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #439503  av Makk
 
Here we go!

Hei alle sammen!

Til vanlig liker jeg ikke å poste så mye skryt å slikt, men siden jeg har gjort det jeg har så føler jeg at jeg bare må haha!

Har i lengre tid hatt en MR2 GTI som jeg har både elsket og koset med, men så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg en annen bil for en gangs skyld

Jeg så på biler her og biler der, 300zx, BMW M3/M5, Celica GT-4, 200sx, mitsubishi 3000gt, eclipse +++ ja tilogmed en Ferrari eller to.

Men hva gjorde Brutus? Han kjøpte seg ENDA en MR2 etter han fant ut at det er egentlig den eneste bilen han vil ha :D

Denne gangen ble det en Turbo å fyttirakkern som disse beista går!

MR2 GTI 1991

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

MR2 Turbo (Godkjent tilogmed!) 1991

Bilde

Bilde
Sist redigert av Makk den 14 sep 2020 20:39, redigert 6 ganger totalt.
 #439508  av ArildM
 
Gratulerer med turbobil, det er en opplevelse alle burde oppleve :)
 #439510  av Makk
 
ArildM skrev:Gratulerer med turbobil, det er en opplevelse alle burde oppleve :)
Vet du hva? Jeg kan ikke være mer enig! Jeg har hatt 325I E30 med turbo 3.5 og Celica GT-Four turbo kjørende på 1.2 bar men absolutt ingenting kan måle seg med 1200 kilos MR2 med Turbo, hands down det det beste som har hendt meg i hele mitt liv :D :D :D
 #439511  av Makk
 
Det hjelper også på og ha Datasprut, den forrige turbocelican jeg hadde så brukte jeg blitz elektronisk boost controller og det var et mektig apparat av en bil, med 1600 kilos 4wd var den ivertfall the shit på vinterføre men herregud, bakhjuls å 300 ish hester er jo totalt konge :D

Man bør ivertfall ikke kjøpte seg noe slikt som det her som attenåring ivertfall, det kreves ganske bra med skills mtp kontroll av biler i sladd/drift når det går såpass bra! Jeg har alle bokstavene i sertifikatet og kjører nå og da med 800 hesters Scania Twinturbo V8 lastebil men herregud for en maskin, denne skal jeg ALDRI selge! Neste bud nå blir å sette inn skinninteriør å slipe over/pusse understell å totalbehandle mot all rust! Denne bilen skal gå for evig :D <3 allerede hehhheeh

Nå håper jeg bare noen kjøper min gamle GTI da jeg er total forelsket i dette greiene her hahahha


Beklager viss jeg kommer ut som over middels entusiast hehehehe
 #439523  av 3rlend
 
hahahahahahaha er som å lese meg selv for 3 år siden, da var jeg 21 om alder skal ha noe å si :P
tro meg. mye vil ha mer. den ballen blir å rulle å legge på seg :P
gratulere :)
 #439525  av ArildM
 
Jeg satte inn SW20en i høst og var fint vant med motoreffekt, kjørte Mazdaen en stund som har 4x4 og 180hk ish på rett over 1000kg, og tenkte at SW20en var jo ikke noe særlig kvikkere enn Mazdaen. Men fy fader, henter ut MR2en i starten av Februar, kjører langt og lenge for å varme den opp skikkelig, også kommer jeg til en rundkjøring hvor det går ut i 90 sone rett etterpå; gir bånn fjøl og fy fader så hærlig dette er :mrgreen: :shock: :mrgreen: :shock: :mrgreen:

Men som Erlend sier, etter noen uker nå så er man blitt vant til det igjen :lol:

En ting som kan anbefales som jeg prøvde her om dagen er å teste ut alle de rare lydene denne bilen klarer å lage, jeg lå i 5 gir i 90 sona oppover en laang bakke. Kunne bare leeke meg med gasspedalen og høre turboen snurre for 10%-40%-80%-100%, slippe gassen så dumpventilen puffer og putrer, gi på så turboen hviiner i alle mulige turtall. Nei huff, jeg blir aldri gammel når jeg kjører denne bilen :oops:

Hjelper jo ikke at det er både skole og barnehage her jeg bor, hver mårra når jeg skal på jobb så står det fult av unger og peker og smiler til meg;
"seeeee på den der da!" sier 10-20 smågutter, som peeker og mååper mens jeg prøver å snike meg forbi :oops:

Det som er ytterligere mer genialt med turbomotoren er jo at turboen demper all eksosstøy om man vil. Når jeg kjører i 80 så er den stillere enn veldig mye annet jeg har kjørt. Så vekslinga mellom dønn stille bil, og bråkete bøllebil er bare genial :D :D

Eneste negativt er at det tar så lang tid å varme opp de 40 litrene med kjøleveske som er i bilen at jeg såvidt rekker å kjøre bilen varm og gi på inn i siste svingen inn til parkeringsplassen på jobb, og så må man la turboen kjøle seg mens man sitter i bilen og gliser som en annen tulling i noen minutter før man stopper bilen og går inn på jobb :lol: :mrgreen:
 #439529  av Makk
 
Man vet at man lever godt når en sitter på parkeringsplassen å gliser når du kjøler turbo og ser på alle drittbilene folk får seg til å dure rundt i :D

Sånn ellers så tror jeg at jeg hadde verdens beste start med den her, fredagsrush når jeg hentet den og trist trafikk, men lo and behold, på fergen over fjorden på vei hjem kommer jeg fremst i ene køen, side om side med en nyere Polo.

Hva gjør fjotten i Poloen når fergen legger til? Joda han legge jernet han! Lur som jeg er så har jeg allerede varmet opp bilen i 4-5 min før lemmen gikk ned.

Poloen ble parkert, med hjulspinn, popoff og stikkflammer, helt etter boka :D
 #439534  av mr2storbrua
 
Det beste øyeblikket er når bilen kommer ut fra vinterdvale, som Arild beskriver. De første gangene du gir på er som første gangen du kjørte bilen. Plutselig husker du, det var sånn det var ja :D Det er faktisk en av de store fordelene med å ha en bil som settes bort om vinteren, du får "ny bil" hvert år :wink:
 #439536  av ArildM
 
Amen :D
Like sikkert som at jeg ikke liker vinteren, er det at jeg setter 10 ganger større pris på vår, sommer og høst når vinteren endelig er over :)
"Dat feel" når du tar ut godbilene støvete og jævlige fra vinterlagringa og du bare kan kjøre de hjem og ta den første skikkelige vårvasken og bare nyte sola og synet av godbilene som står klare for en ny hærlig sesong i oppkjørselen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #439541  av Makk
 
Ja sånn går nu dagan! :D

Er storfornøyd med at bilen er clean innvendig! Verste jeg ser er noen som maler interiøret rødt eller bruker pedo-look skinntrekk og triller rundt som en jævla swag.

Planene er klare ivertfall, skinninteriør skal inn, 2-3 stolpemålere for blandt annet turbotrykk og div annet snacks fremme, 2din spiller og start/stopp knapp med lommebrytere som jeg fikk med, tøft blir det ivertfall :)

Minst mulig bøg-pynt og mest mulig clean er den eneste vegen å gå!

Jeg burde egentlig ikke, kjøpte meg hus som jeg pusser opp men det kan vente siden jeg ikke har kjerring eller unger :D :D
 #439557  av Makk
 
Bilde

Rett på sak!

Brune spøkelser skal vi til livs! Har brukt slangekamera på resten av kanalene å spylt dem rene for fett/dritt med høytrykk fylt med bremserens, deretter proppet dem med antirust.

Nå varer den vel en del år til :D

Skjærer ut godt med stål for og stoppe angrepet fullstendig :) godt kantsveist å sparkling på gang nå.

Rett på interiør etterpå, har allerede fylt handlekorga fra twosrus.
 #439564  av ArildM
 
Liker !:)
 #439587  av Myklebust
 
Bra du gjer det skikkelig! Rust er det verste eg veit! :evil:
Jobber du på verksted eller er det garasjen? :P
Makk skrev: Minst mulig bøg-pynt og mest mulig clean er den eneste vegen å gå!
Mest mulig clean er ord man liker å høyre! :D
 #439596  av Makk
 
Det du skimter er bukken på jobben. Jeg jobber i et tunnelfirma og ryker rundt og fikser div maskiner og utstyr.

Hjemme har vi et lite verksted med firesøyler som er familiens private, men det ble lettere å bare annektere løfteren på jobben :D

Ja, var å såg på en dritfin bil engang.. Med GRØNT dashbord herregud. Fyren kunne like gjerne skutt seg å testamentert bilen, ville ikke hatt den da engang lol.

Clean or nothing :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7