Side 4 av 7

Re: Makk's MR2 Turbo

Legg innLagt inn:17 apr 2015 21:26
av Makk
Ja da er det håp! ;)

Eneste jeg nå trenger å gjøre er å fikse den tomgangsventildritten åsså finne en bedre girolje, fryktelig tung på spaken denne her, men ingen problemer med skraping eller slikt ved hard giring.

Ellers er chassiset 100 prosent uten rust å bilen er veldig solid å fin å se på. Knallkjøp, drar skikkelig bra også. Er visst bygd av turbokarlsen iflg kvitteringer etc

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:18 apr 2015 09:30
av ArildM
Min AW11 ble fryktelig tung å gire med etter å ha installert bronseforinger i giroverføringene. Skal bytte tilbake til gummiforinger og bytte girolje i sommer, håper jeg får tilbake smooth giring igjen :)

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:18 apr 2015 11:26
av Makk
Har ikke tilfeldigvis erfaring med idle valve greia du vel Arild? ;)

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:18 apr 2015 12:41
av ArildM
Om det er likt 20v motoren er det vel en magnertstyrt ventil. Denne ventilen går seg møkk full av karbon og anna dritt igjennom tidene. I så fall er det bare å ta den ut, og bade den godt i forgasserrens. Huska ikke om jeg skrudde opp min eller om jeg bare dynka gjennom rens. Ble bra etterpå i alle fall :)
Sto å oppa opp og ned på turtall som en tulling, etter dette lå den supersmooth på 850rpm eller hva enn blacktoppen ligger på til vanlig :)

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:18 apr 2015 13:16
av Makk
Får prøve å pelle den av å se. Dennhar virket av og til sier forrige eier

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:18 apr 2015 13:29
av Makk
But where are my manners???

Piics pics pics ;)

https://fbcdn-photos-e-a.akamaihd.net/h ... cb20540039

https://fbcdn-photos-g-a.akamaihd.net/h ... 6206d5f0f7

https://fbcdn-photos-a-a.akamaihd.net/h ... 60bb9aeee2

Viss noen guruer kan være grei å vise meg hvor jeg får grøftelys til den fangeren? Tror ikke den er original?

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:18 apr 2015 14:10
av Daniel_hoy
Det er en CS fanger som det er fjernet bjelken i midten.
Du finner ikke originale grøftelys til denne noen plass, om det er ute i hullene du vil ha. Originale grøftelys til CS er firkantet og montert i midten av fangeren. Og veldig sjelden. Tror grøftelys fra gammel supra er like men har annen brakett.

Denne typen du vil ha? Den tror jeg kommer fra en vanlig Celica. Men er ikke sikker.

Bilde

Original :

Bilde

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:20 apr 2015 07:45
av Makk
6500,- spenn for den jævla ventilen på Toyota !!

Jiiiizes! Heldigvis er der en breaker i England som kan selge meg en for 40 pounds, får håpe nummeret matcher nåda, får se hva han sier ;)

On a sidenote : Er det noen som får svar med Fensport via mail noensinne? Har sendt 2 stykk angående bremsedeler og slikt som jeg skal bestille, hører ikke et kvekk tilbake...

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:20 mai 2015 22:09
av Makk
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55CFB8FD

Ble japsestuss til slutt, 3 toms hele veien med racecat i fronten fra før etter downpipen.

Fått heatshield tape på alle innsugsdeler, får snart coveret til eksosdelen av turboen (mer varme = mer gassekspansjon = mer power ;) holder på og bygge stereo nå.

2x 6x9 I hattehylle - done
Komponentsett i 6.5 i bakveggene og de største tweeterne jeg finner for dem originale tweeter holderne bak er svæææære!! (DOBBEL size av MR2 rev3+) (ongoing)
Forsterker for høytalerne skrudd i baksetene - done

For fronten er jeg på desperat leting etter dørpanel fra live sound system til Celica, får ikke skikkelig fres uten det :/ Får ikke lyden "Opp" i bilen foran.

Har studert speildekslene på innsiden, det er mulig det kan fabrikeres noe ala MR2 deksler der og få tweetere der så få litt feitere høytalere i dashbordet :)

Dette greierne er ren kjøreglede, for noen fantastiske kjøremaskiner!

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:04 sep 2015 22:50
av Makk
Burde vel endre tråden til en prosjektråd, men jeg er ikke så kjapp og oppdatere haha :p

Har nå bestilt følgende til GT4'en, så detta blir bra!

Slissede og borede skiver med yellowstuff klosser i original size (største bremsene originalt da)
4 nye støtdempere, senkesettet er bra! alle 4 støtdempertopplagrene
alle hundebein til stabilisatorstagene og alle 4 foringer til de (poly)
polyforinger under bil.
Alu radiator, original klarer ikke kjøle når du presser på litt på en varm dag men så har jeg bra effektuttak og motorbygg da.
komplett silikonsett av slanger for motor, kjøling og vakuum.
blitz oljefilter
motorolje og girolje, har allerede skiftet på kardang, Mobil 1 på motor og Redline på girboks, (NS)

Planen er Nurburgring, MR2'en var iallefall supermorsom :D

Fra før har jeg :

Montert proff stereo fra bassbrothers
skiftet begge forhjulslager
nedrubbing og polering av lakk
skiftet defekter i motorrom og begynt redressing med alt av silikonslanger
turbo blanket montert på
innsugsrør fra frontmontert IC dekt av varmerefleksjonstape
3 inch eksos helt bak, satt på nytt fra midterste del og bak, har racecat under foran.

Av planer :

Skifte slangene til giroljekjøleren og legge dem bedre til, presser dem selv ;)
Legge opp bedre innsugsrørfestene og få på litt klammer her og der.
Alu skjold på powerfilteret, med ettermarkeds ECU har jeg ikke luftmengdemåler og har dermed meget god plass!
4 Nye 18 dekk, toyo R888 eller nankang NS2-R (nå bor jeg ikke på nurburgring slik jeg kan race hver dag og slicksversjonen av Nankang NS2 har fått gode tilbakemeldinger for et budsjettdekk faktisk!)
4hjulskontroll når hele understellet er brand new.
Skifte "hose from hell" og legge på varmeskjolds strømpe brukt på helikopter, tåler 600 grader og enda mer strålevarme.
Sveise på et ekstrafeste på eksosen og henge gummi mellom chassis og eksos, 3 toms eksos er bare AKKURAT det passer!
Få tak i grøftelys som kan passe i sidene på CS fangeren ;)
Racingbremsevæske før eventuell stortur!

Skyter innpå mer bilder etterhvert ;)

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four

Legg innLagt inn:19 sep 2015 19:03
av Makk
Bilde

Kommer en etter en i posten ;)

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four "Now on Tour"

Legg innLagt inn:29 jun 2016 19:20
av Makk
Bilde

Det går jo fremover, i et parkeringshus i Oslo fikk jeg skutt dette røffe bildet i "hot" mobiltelefonkvalitet :mrgreen:

Favorittdamene mine <3

Mer kommer, er "on tour med GT-FOUR" nå 8) Tyskerlandsferja til Kiel imorgen og stø kurs mot Luxembourg, får stikke innom ringen også etterhvert!

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four "Now on Tour"

Legg innLagt inn:30 jun 2016 09:04
av ArildM
God tur 8)

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four "Now on Tour"

Legg innLagt inn:02 jul 2016 18:38
av Makk
Bilde

Planer som kom fra i dag av :

Coilovers helt rundt og Wilwoodbremser foran!! Dem er bare ikke store nok som original size, selv slissa og borra med yellowstuff for denne mye tyngre bilen kontra MR2'en for Nordschleife, holdt på å svi dem så jeg roa fint ned, kjedelig men økonomisk... For resten av ferien sin del :p

Originale dempere med moderat senk er fantastisk på autobahn, men her er dem litt for krengete..

Re: Makk's MR2 Turbo & Celica GT-Four "Now on Tour"

Legg innLagt inn:07 jul 2016 16:40
av Makk
Mer Celicaporno.

Fikla litt med innstillingene til D5200'et jeg kjøpte til brura i bursdags og fikk tatt noen "90s" bilder av kjerra :p eller var det "60"s de hadde slike farger haha, om det er ræva eller bra det vet jeg ikke, men jeg synes det ble tøft :)

1x brud på noen bilder som ekstra eyecandy.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Totalamatørsjustering av kamera begynner her, obviously :

Bilde

Bilde

Bilde