TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica Supra!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #444613  av Myklebust
 
Hehe nei.. Det blir ikkje lett! Eg har jo rygga meg sjøl opp i et hjørne ved å kjøpe to biler som eg berre vil bruke på sommeren :roll:
 #444615  av ArildM
 
Hehe, jeg har bare 3stk jeg helst vil bruke om sommeren :lol: :mrgreen:
 #444617  av Myklebust
 
Haha riktigt! :mrgreen:
 #444622  av Inz4ne
 
Har du et sted å vinterlagre biler trygt? Isåfall plasser de der avskilt og stopp vanlige forsikringer sett opp en egen brann og tyveriforsikring, dette burde være en del billigere enn vanlig forsikring.
Også kjøper du deg en billig bil, f.eks fransk da de ikke er så populere som gjør de mer tungsolgt og derav presser priser ned, om du leter litt kan du finne noe som er mye bil for en billig penge i tillegg så er de som regel ganske billige og forsikre.
 #444627  av Myklebust
 
Problemet ligger ikkje i forsikring osv. Er meir det å holde bilene vedlike. Samtidig så har eg som student (fornuftig sett) null bruk for to sommerbiler, og Supraen trenger nye dekk og litt rustfjerning før neste sesong. Er knallfornøgd med bilparken min no, så hadde vore en skam å selge en av dei..

Har ikkje bestemt meg endå, men det blir nok salgslufting av Supraen når det begynner å knipe på :oops:

Fransk bil blir det ikkje med det første. Liker 205 GTI-en då.. På livslang sikt så vil eg gjerne ha en sånn! 8)
 #444628  av Inz4ne
 
Var nå bare et forslag som kanskje kunne fått det mulig å beholder begge 2.
205 er en bil jeg mista helt lyst på å ha etter å ha kjøpt cab i deler og sliti med å skaffe manglende deler som skulle være der og brukt altfor mye penger og energi på å fikse :P Men om du vil ha en som er morsom så får du tak i en som er konvertert og godkjent med MI16 motor fra 405, da kicker det ganske bra ;) Om du venter til de er veteraner så får du nok tak i en fra sverige vesentlig billigere enn det de går for i norge.
 #444817  av Myklebust
 
Då har mannjen fått seg jobb i matbutikk i Bergen ;) Starter 25. september, så blir det litt meir cash i kassa :)

Likevel: Har bestemt meg for å lufte Celica Supraen for salg på forumet. Tanken er då at ved å selge grombilen får eg mindre utgifter, eg får dekket studielån for dette året og eg får kanskje kjøpt meg en bruksbil i byn til vinteren. Satser på at rett kjøper er å finne her inne! Håper å selge til noken som vil fullføre dei planene eg har for bilen: fikse rust på soltak og a-stolpe (6900kr hos Toyota), restaurere felger (elbowgrease/proft?) og sette på riktige dekk (225/60).

Utropspris 75000kr. Kom i hug at bakaksel kan regnes som restaurert og at den kun har ei årsavgift igjen før veteranstatus! Bud mottas, men altså.. vis meg et bedre eksemplar i denne prisklassen :!: Det er en XX det er snakk om, og den spiller på alle mine Toyotaelsk-strenger! Riktig bil til feil tid :cry:

Lager til en salgstråd i Bil [Selges] etter hvert óg. Selges kun til entusiast!
 #444899  av Myklebust
 
Leita fram en film eg tok då eg hadde photoshoot med begge bilene :) Redigert sammen med et klipp eg filma i helga.
Vedlegg
DSC_1300 2000px.jpg
DSC_1300 2000px.jpg (1.61 MiB) Vist 4971 ganger
 #444910  av Myklebust
 
Stemmer det! :mrgreen: 8)
 #445024  av Myklebust
 
Er heime no i helga og lufter bilene. Har skummelt nok fått et problem med Celica Supraen: overoppheting! :|

Det som skjedde er følgende: Eg køyrer nokre runder rundt i bygda. Eg ser temperaturmåleren hoppe et hakk opp, men den går kjapt ned på normalen igjen. Når eg seinere parkerer bilen etter 15min ca., så hører eg det surkler fryktelig i frå motorrommet. Eg opner panseret og ser at det spytter kokende vatn frå lufteslangen på vassreservoaret.

Eg har sjekket oljen, og den ser ut og lukter heilt normalt. Eg såg på vassreservoaret i går, og då var det tomt, selv om eg fylte det opp sist eg var heime.. No, med fortsatt varm motor, så er det heilt fullt. Skal sjekke igjen imåra. Vatnet er forresten rustfarget :( Eg tenker eg må flushe og fylle nytt på før vinterlagring uansett.

Fadern trur det er termostaten som er gåen. Kva trur dere?
 #445026  av Myklebust
 
Usikker på når kjølevæsken var skiftet sist, og då står det å lese at man ikkje bør prøve å flushe systemet selv. Då fordi at det kan løsne rust som igjen kan tette systemet.

Tenker å sjekke pris for termostatskifte, flushing og påfylling hos nærmeste verksted. Er et pluss for salget sin del om eg gjer dette skikkelig med kvittering.
 #445040  av Myklebust
 
Vassreservoaret er tomt no idag, og oljen er fortsatt fin. Vatnet på radiatoren er også rustfarget (selvfølgelig)..
 #445041  av Phinex
 
Enig med faren din, virker som om termostaten ikke åpner seg.
Prøv å åpne termostathuset og plukk den ut. Legg den i en kjele med vann og kok opp. Hold øye med temperaturen. På rundt 80°C bør den åpne seg.

Jeg ville ha gjort den jobben selv, så sparer du deg en del kroner :wink: Du finner termostat til 50-100 spenn på ebay.
 #445043  av Myklebust
 
Takk! Godt å få en second opinion.

Har lyst til å gjere jobben selv, men eg veit altså ikkje når det var gjort sist.. Dermed litt godt å "resette" standen på verksted. Så veit eg at alt er i orden. Tipset med termostaten var ikkje dumt! :) Dessverre fer eg tilbake til Bergen om en time, så får ikkje gjort det før uti oktober.

Blir å høyre etter priser imåra.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14