TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica Supra!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #449933  av Freebird
 
Myklebust skrev:Noken som har skifta toppakning på verksted her før? Lyst å gjette på pris? :P
Jeg har fått ca. pris på 35 000 på Mr2 Mk1 hos merkeforhandler. Det var en bil jeg vurderte å kjøpe. Jeg droppet det. :)
 #449936  av Myklebust
 
Frykta en sånn pris. Såg en på bilforumet som måtte ut med 40k.. Blir å sjekke priser rundt om. Bilen skal få det den trenger, så får lommeboka berre lide :mrgreen:
 #449940  av Myklebust
 
Håper jo selvsagt på lavere pris då! :roll: Brodern mente hvertfall at alt over 20k er ublu :P
 #449942  av tojo2
 
Demontering / pakning fixer du fint selv for en brøkdel.
Bare les deg opp litt før du starter

FÃ¥ toppen planslipt og sjekka for sprikker f.x hos bosch diesel elektro i hallbrendslia


bedre å hente priser hos firma enn forum :wink:

ps. Er det ikke ett firma i Ã…sane som driver med supra.. toyparts?
sikkert noen tips å få der
 #449943  av Myklebust
 
Jada joda.. Sjølgjort er billigste løsning. Men lyst harkje eg! :lol: Skal på sjekk hos Toyota Førde den 3. Så tenker eg på saken etter det.. Er ikkje sikkert det er toppakninga :) *krysse fingre*
 #449946  av tojo2
 
Står bra til med studenter for tia skjønner jeg :lol:

Jeg hadde nok håpa på toppakning og vert mer bekymra for sprekk .
Er vel ikke helt ukjent for M motor
 #449948  av Myklebust
 
Haha! 8) Rir nok på en bølge av skatte- og feriepenger! Ellers så har eg liten selvtillit når det kommer til motorjobb! Tenker også at det vil ta lang tid å få i orden viss eg skal gjere det sjøl, sett i forhold til å ha bilen på verksted og bruke den en god måned til før vinterlagring :roll:

Hmm, aldri høyrt at sprekk i toppen skal vere kjent problem på disse.. Men seksere generelt kanskje?
 #450281  av Myklebust
 
DÃ¥ var det tatt et valg her! Ut med stereoen, inn med meir cubbies! :lol:
Vedlegg
DSC_3114 2000px.jpg
DSC_3114 2000px.jpg (926.29 kiB) Vist 14617 ganger
 #450285  av Myklebust
 
Takker! Kjøpte frå Thailand gjennom eBay :) Ublu pris, men har siklet på den ei stund :P
 #450408  av Myklebust
 
Dårlige nyheter frå verkstedet. Sprekker i toppen! :( I tillegg er tredje sylinder noke slitt, mest sannsynlig forårsaka av at bilen har stått mykje i ro opp gjennom.

Har funne en "ny" motor i Sverige, og er i kjøpemodus på den.

Så er spørsmålet om bilen blir solgt med denne motoren attåt, eller om eg tar rekninga på motorbytte.
 #450521  av Myklebust
 
DÃ¥ endte det med salg i denne omgang!

Kjøpt av far & sønn som vinterprosjekt. Bilen fer ikkje lenger enn til Sunnfjord og får den rette motoren, 5M-GE! Løyste seg egentlig på beste måte! Fekk også til en førstekjøpsrett på bilen, så om dei selger igjen om to, fem, ti+ år så får eg sjangsen igjen :)

Kulaste bilen eg har eigd, hands down! 8)
Vedlegg
DSC_3247 2000px.jpg
DSC_3247 2000px.jpg (1.65 MiB) Vist 14544 ganger
 #450528  av Makk
 
Gråter du litt nå?

Jeg har sluttet og selge bilene jeg er glad i for jeg klarer ikke å se dem reise :lol:

Unntaket var når jeg bytta en mr2 mot en annen, sorgen døvet seg!
 #450529  av Myklebust
 
Hehe, kjipt å selge ja.. Likevel er det nok 60% lettelse denne gangen. Eg slipper utgiftene og styret med motorbytte, og bilen blei solgt til en entusiastfamilie som ordner sterkere motor i den! :) Litt stilig at faren har en L-type og sønnen no har en P-type. Heile settet samla ;)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14