TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica Supra!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #446052  av Myklebust
 
GhostRider88 skrev:Unik bil dette! Godt å se entusiasmen og bestemmelsen om å beholde den til veteran. Samme skal jeg med min mr2 :)
Stemmer for å ikke bruke folie på lyktene, hold det originale "overrasket" uttrykket :shock:
Lett å ha entusiasme for denne bilen :) Når eg tenker etter så hadde det vore toskete å selge den no. Ei årsavgift til så er den veteran og koster dermed ingenting å eige + at verdien på bilen stiger! Skal sjå om eg får ordna veteranforsikring på den òg, når den tid kjem!

In other news: Ka dåkk trur om et OMP Corsica-ratt? http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-CELICA-8 ... 4adef3c0be
(Sitter eg her og vurderer å rise opp bilen? Ka skjer? :shock:)
Sist redigert av Myklebust den 24 nov 2014 23:57, redigert 1 gang totalt.
 #446053  av Myklebust
 
Dette er inspirasjonen:
 #446056  av ArildM
 
Ratt er jo en lett reversibel sak å bytte om på, så hvorfor ikke :)
En vet nesten ikke helt før en har prøvd :)

Men bruk heller pengene på å få på originalfelgene først og fremst da ;)
 #446067  av Myklebust
 
Akkurat det eg tenker, Arild! Spurte på MKII Toyota Celica Supra-gruppen på facebook også. Er litt diverse tilbakemeldinger eg får, men no er det en som har montert nesten samme rattet i sin og er storfornøgd! Kan vere eg må strekke meg etter hendlene for blink og lys, men det er visst verdt det! Kjøper nok kun genuint OMP... Så det koster litt. Setter det på listen min! 8)

Her er bilde av interiøret til han på face:


Eg skal no ha en skikkelig hornknapp i tillegg, må vite!
 #446087  av ArildM
 
Ikke dumt :)
Og aldeles rett tenkt med å kjøpe et originalt ratt, det finnes mye fake greier på nettet. Pass også på at hubben du kjøper er av god kvalitet. Stoler ikke på billige kinahubber til 200,- fra Ebay, det er liksom det eneste som skiller deg og bilen, et svakt lite ledd :oops:
 #446092  av Myklebust
 
Jepp! Satser på at eg får med en hub i god kvalitet når eg kjøper ratt+hub frå OMP :) Uansett er det for kjipt å bruke tid og krefter på å montere noke fake i godbilen! :P

Forøvrig:
 #446093  av Myklebust
 
Ellers er jo AE86/MR2-ratt eitt veldig godt alternativ! Hadde jo et slikt i Starleten, og det funka veldig bra, syns eg! Då får eg OEM-utseende, det er tidsriktig og skal visstnok vere direkte bolt-on! Einaste er at det har samme diameter som det eg har no, så lite vits sånn sett.
 #446155  av Myklebust
 
Har kjøpt inn ny kromlist til førersetet. Mangler et lite stykke, og det er berre teipa over no.. Setet er også begynt å bli litt slitt i sømmen på venstresiden, så det tenker eg å sy sammen før det blir for dårlig. I tillegg har eg bestilt sånn fly eye wrap til frontlyktene :)

Etter å ha sett på Jay Leno's Garage ( så fekk eg lyst til å kjøpe inn et brannslukningsapparat òg.

Merkelig kor mykje en får lyst til å gjere med bilen når den står på vinterlagring..
 #446233  av Myklebust
 
Dette ser bra ut: http://www.tryggogsikker.no/nettbutikk/ ... 321&page=1 (Toliters skumapparat).
I tillegg har samme sida bra tilbud på sånne små 110 skumslukkere. Det kan komme godt med generelt!

For å få veteranforsikring på bilen så må ein visst ha både brannslukker og hovudstraumbryter. Så det blir nok begge deler.
 #446675  av Myklebust
 
Stemningsbilder frå helga! Blei sittende å nyte interiøret og lengte etter våren :wink:

Etterpå såg eg litt nærmere på venstre forskjerm.. Har lagt merke til at den er misfarga i forhold til resten av bilen: Mørkere og blassere farge på fremste halvdel. Særlig tydelig på bilder. Oppdaga også ei rustboble som må staggast på den. Så då tenker eg at forskjermen må av og omlakkerast.. Endå en småjobb, men det gjer ikkje så mykje. Så lenge eg har råd til det så skal bilen få alt det stellet den trenger for å bli strøken! :)

Tenker at eg bør omlakkere skjermbredderen på høgresida også pga. steinsprut. Blir spennende å sjå standen under :| :mrgreen: Hører disse bilene har en tendens til å ruste under der, men eg håper og trur då på god stand siden resten av bilen er så grei.
Vedlegg
Interiør vinterlagring 2000px.jpg
Interiør vinterlagring 2000px.jpg (1.28 MiB) Vist 15218 ganger
DSC_1912 2000px.jpg
DSC_1912 2000px.jpg (1.17 MiB) Vist 15218 ganger
 #447151  av Myklebust
 
Har dialog med Østfold Felgteknikk om å få felgane renovert hos dei! Har egentlig komt så langt at dei sendes så snart som råd er ;) Ser at eg ikkje får tid til å styre med felgane sjøl, så derfor slår eg på stortromma og får det skikkelig gjort når det først må til. Blir heller at eg prøver å spare inn penger på dekka. Bilen kjem jo kun til å sjå fine sommerveier frå no av, og sia dekka blir så breie så skal det ikkje mangle grep likevel!

Folka i Østfold har renovert slike felger før også, så eg har fått sendt over et bilde på korleis felgane blir! :D
Vedlegg
Ferdig renoverte felger Østfold Felgteknikk MÅLET.jpg
Ferdig renoverte felger Østfold Felgteknikk MÅLET.jpg (109.65 kiB) Vist 15122 ganger
 #447164  av ArildM
 
Stor forskjell på veifølelsen mellom billige og dyre dekk, kjøpte Achilles dekk til AW11en etter mange år på billige "kinadekk". Det ble som en helt ny bil, veigrepet ble rett og slett som om bilen er på skinner! Kanskje en klisje, men det føles i alle fall rett og slett slik ut :)

Ellers er Scotty og co megaflinke på å renovere felger, så det kan trygt anbefales :mrgreen:
 #447165  av Myklebust
 
Ser tankegangen der Arild! Blir litt verre når en skal balansere kostnad av "nye" felger OG nye dekk på studentbudsjett :P Håper å finne et rimelig godt dekk til en rimelig god pris!

Kan vere det blir vanskelig å finne dekk i det heile tatt :shock: Har ikkje funne 225/60/14 på nett endå! Tips?
ArildM skrev:Ellers er Scotty og co megaflinke på å renovere felger, så det kan trygt anbefales :mrgreen:
Godt å høyre! :D
 #447182  av ArildM
 
Achilles dekkene er ikke de billigste, men heller ikke av de dyreste :) Skjønner godt problemet med å forsvare økonomien når man er student, mange av mine frøste år med AW11 var som student, men fikk meg aldri til å selge bilen. Heller knekkebrød og vann i noen mnd :)

Ang dekkdim, hør med Sindre her inne (Tempe Dekk, han kan sikkert hjelpe deg både mtp hvilke dekk du bør velge og hvilken dim som passer :) ).
 #447283  av Myklebust
 
Faren til bilen min ligger på finn! Hadde aldri trudd eg skulle sjå en sånn i Norge!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=55057810

Noken på forumet MÅ skaffe seg denne. Sjuk pris! :shock: :D

Hehehe!! 8)
Sist redigert av Myklebust den 17 jan 2015 16:52, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14