TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • roy egil's mr2 92 turbo

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #443921  av shymirror
 
da får jeg poste litt info og bilder om bilen jeg kjøpte for 3 uker siden
det er en 1992 mr2 turbo som går gått rundt 200k den er så å si null rust på den, ikke strøken i lakken men den har veldi bra potensiale.
har ikke noen spesielle planer med den enda, men er desverre ikke mye jeg kan gjøre med den siden den er registrert på motorhistorisk,
det er en utrolig herlig bil å kjøre, aldri kjørt en bil som ligger så godt på veien før.

dette var da bilen hadde folie på, den var veldi dårlig lagt på så jeg valgte å ta den av.
Bilde

Bilde

her er bilen uten folie, lakken var faktisk i veldi god stand, bare en liten rustflekk som ble tatt.
Bilde

Bilde

her er en video en kompis av meg filmet bilen med drone
 #443922  av shymirror
 
har også montert original vingen istedenfor den store

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #443925  av toyotakp61
 
Strøkent roy! Fin bil du har kjøpt deg!;)
 #443926  av celicat23
 
SÅ mye bedre uten folien og vingen! Grattis med bil. Angående motorhistorisk og ikke kan gjøre noe:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=50064500
Vil nevne at dette er en bil hvor du ikke trenger å være urolig for å bli stoppet pga at den er for lav, coilovers, styling, sportsratt, recaro seter osv! Denne bilen er godkjent slik! Dette har jeg papirer på fra biltilsynet. Bilen ble EU-godkjent for noen uker siden og skiltene står idag på bilen!. Denne er også den ENESTE som er godkjent med disse modifikasjonene, den er registrert på motorhistorisk grunnlag. Papirene kan ses ved visning av bilen! og følger selvsagt med bilen.

Vet ikke hvordan han har klart det, men da er det ikke helt umulig å få gjort noe med bilen...?
 #443927  av ArildM
 
Gratulerer med utrolig morsom bil :-) så 1000 ganger bedre ut uten folie og vinge
 #443934  av shymirror
 
takker folkiens :)
ja folien var rimelig fæl,var ganske nervøs for hvordan den var under siden den var så dårlig lagt på men heldigvis var den veldi bra under. litt klarlakk osv som datt av på fangern da vi reiv av den. å litt overflaterust men ellers er den bra.

lakk koden er jeg faktisk usikker på Audun F

takker celicat23
hvis det ikke er total bullshit det han skriver så kan det hende det at det var godkjent slik før den ble tatt inn i landet å ble videreført på den norske registreringa. for på motorhistorisk grunnlag skal bilen være dønn original som den ble levert fra fabrikk.
så jeg vet ikke. litt vanskelig å vite uten å vite historien bak den s15 du linka.

får ta meg en tur på biltilsyne å høre.

takker ArildM ;) jepps den gjor det.

får håpe på lakkering neste år eller noe så man får den 100% strøken
 #443944  av shymirror
 
noen bilder fra dagens tur på atlanterhavsveien

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #443946  av shymirror
 
importert fra usa ja
 #444028  av shymirror
 
Et lite stemningsbilde fra i dag

Bilde
 #449583  av toyotakp61
 
Noe update her da roy?;) hører rykte om er lite motorprosjekt?:p haha
 #453832  av shymirror
 
fler bilder fra det siste året
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #453834  av ArildM
 
Ser bra ut :)
Mangler litt lakk på framskjermen :wink:
 #453838  av shymirror
 
hehe ja mangler lakk diverse plasser, men er vel derfor den ble foliert før eg kjøpte den regner eg med ;)
men satse på lakk til neste år, om det ikke bli for dyrt, skulle egentlig gjøre det i år, men bli vel rearcut istedet i år tenker eg