TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • EMol's 2013 GT86

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #446363  av EMol
 
Hei!
Ny på forumet, så jeg tenkte at dette kanskje var rette plassen å foreta introduksjonen :)
Var en god stund på jakt etter en ny bil som var litt mer morro å kjøre enn passat cc'en jeg farta rundt i tidligere, og GT86 var en bil som virket interessant i og med at den hadde det jeg ville ha i en bil (motor fremme, drift bak, LSD, manuell kasse, lav vekt, coupe og slick linjer) + det virket lovende at allt som kunne krype og gå av motorjournalister priste den relativt høyt.

Men var ikke heeelt solgt på utseende, og for å være ærlig så hadde jeg så og si null kjennskap om japanske biler bortsett ifra at jeg hadde kjørt aurisen til mamsen. (ordet kjøreglede er vell kanskje ikke det første du tenker bak rattet på den..)

Så en dag jeg varog kikka på bil på finn, som jeg ofte gjør, kom jeg over en 2013 Toyota gt86 med TRD styling.
Var mildt sagt love at first sight, og var egentlig solgt etter prøvekjøring.
Og the rest is history som de så fint sier.

Av uoriginale deler som har blitt montert i etterkant kan jeg nevne;

ST suspension XTA Coilovers
TRD CAI
Valenti Clearl taillights
Beat sonic haifinneantenne
Ymse trims og deler til interiør
Open flash stg1 tune
Og venter på ny UEL header som skal på mens bilen står i garasjen i vinter :)

Men nok wall of text.. Noen bilder.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ser at felgene kommer litt dårlig frem på bildene.. så legger ved et bilde av dem også :)

Bilde
 #446372  av GhostRider88
 
Velkommen til forumet og gratulerer med drømme bil 8) TRD pakken på GT86 passer bilen utrolig godt og hadde vært den oppgraderingen jeg selv hadde valgt, om jeg skulle ha en GT86.
Perfekt utseende messig etter min mening. Ta godt vare på den :)
 #446373  av EMol
 
Takk! :D
Joda er nok desverre for lommeboka bitt av detailing basillen også, så bilen får den beste pleie.
Står i garasjen på bukker for vinterlagring nå der den skal få en runde lakk korrigering og nye lag med swissvax på både felg og lakk sånn at den er klar til våren igjen :)
 #446378  av ArildM
 
Nydelig bil! Velkommen hit :D
 #446392  av EMol
 
Takker ^^ Veldig fornøyd!
Litt OT, men pleier dere arrangere treff her?
Er så mye annet gull her som jeg absolutt ikke hadde hatt noe imot å se/høre i virkeligheten hehe 8)
 #446393  av ArildM
 
Vi har prøvd å arrangere en del lokale treff, men litt variabelt med oppmøte. Problemet er ofte at alle er opptatte om somrene. Ellers har vi møttes jevnlig på Vårtreffet på ACR (Bana på Mo).
Cars&Coffe har jeg i alle fall vært ofte på i Trondheim, samt jeg prøver å få meg med på Vårtreffet på Mo når det passer slik.
Ellers er det vel flere her som vurderer å bli med på Oslo-Nordkapp turen som trolig blir i sommer, alt avhengig av hvor seriøst det blir (for min del i alle fall) :)
 #446395  av EMol
 
Får kanskje bli å slå meg med på den nordkapp turen :)
 #446401  av Sarlacc
 
Velkommen hit også :-)
TRD-kittet er virkelig flott, og kanskje spesielt på hvit GT86. Litt misunnelig der :-)
Jeg for min del har kjørt GT86 to vintre og den tredje er i annmarsj, men jeg skjønner godt at du velger å sette din i opplag.
"Godt norsk vinterføre" finnes jo ikke lenger. Det er bare salt, grus og dritt. Jeg orker bare ikke tanken på å kjøre Avensis hele vinteren ;-)
 #446402  av EMol
 
Stemmer det du sier med salt og grus.. Ikke så lysten på å utsette den for det :)
Pluss det begynner miste litt sjarmen å stå ute å vaske bil i et par timer når minusgradene begynner å komme krypende :lol:
Har heldigvis firmabil, så 86en blir mer til joyriding :mrgreen:

Pluss jeg ser for meg at frontleppa hadde fungert som snøplog nå etter jeg har senka den...
 #447067  av EMol
 
Da fikk jeg henta pakke på posten som jeg har venta på en god stund :D
Dette er altså headeren fra OpenFlash. Den er unequal length og uten cat, og med den kan jeg kjøre stage 2 på OpenFlash tablet.

Bilde

Bilde

Var en del lettere å skru på det nye manifoldet. Var vondt å komme til et par plasser på det gamle :)
Bilde

Da var sensorer på plass og så var det egentlig bare å sette på nye pakninger å skru driten fast.
Bilde

Stage 2 UEL tune før tenninga vris om
Bilde



En liten videosnutt av lyden. Desverre pga potato-grade kamera på telefonen gjør verken film eller lyd headeren rettferdighet.
Sånn volummessig så er det litt mer lyd i OFH, men det er ikke mye. Lyden er derimot mye penere (etter min mening) :D

Får lage noen litt sprekere videosnutter med et litt bedre kamera når våren begynner å komme igjen 8)
 #447068  av ArildM
 
Nice :mrgreen:
 #447522  av EMol
 
Da fikk endelig posten levert pakke fra Japan etter å ha sendt den norge rundt før den kom til Bryne 8)

TRD TÃ¥rnstag i karbonfiber og TRD push start knspp (Som gir MINST 20 hester :lol: :roll: )
Bilde
Bilde
 #447523  av ArildM
 
Sticker tuning :D
Nice tårnstag, slike deler faller aldri i pris :)
 #447524  av EMol
 
ArildM skrev:Sticker tuning :D
Nice tårnstag, slike deler faller aldri i pris :)
Ja, du vet den knappen veier nok noen gram mindre enn originalen :lol: Vektreduksjon er jo minst like viktig!
Men i realiteten så var det vell riceren i meg som kjøpte den :lol: