TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kenneth's Toyota Avensis T25

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #449093  av Avensist25
 
Kjøpte meg en Toyota Avensis 2004mod i Juli i fjor, har holdt den orginal siden da. Men nå kom trangen til å gjøre litt igjen :) H&R senke fjærer kom i posten på Torsdag så da dro jeg på jobb på fredag å fikk satt på, fikk også satt på 18" for noen helger siden, hadde egentlig lyst på 19" men fikk felgene så billig så slo til :) Hadde en ekstra grill liggende så prøvde å lage meg TTE grill, lakkerte den svart matt, men syns ikke det så noe bra ut så tenkte jeg lakkerer den i bilens farge.

Noen av planene fremover blir gul lyktefolie på tåkelys, lakkere "TTE" grillen på nytt og få satt på den, og lakkere opp hele bilen på nytt i orginal fargen
Vedlegg
20150502_1813171.jpg
20150502_1813171.jpg (721.84 kiB) Vist 12113 ganger
1.jpg
1.jpg (556.03 kiB) Vist 12113 ganger
2.jpg
2.jpg (339.16 kiB) Vist 12113 ganger
3.jpg
3.jpg (179.77 kiB) Vist 12113 ganger
 #449096  av Avensist25
 
Da var gul lykte folie på plass på tåkelysene, bedre bilde kommer etterhvert :)
Vedlegg
4.jpg
4.jpg (512.24 kiB) Vist 12089 ganger
Sist redigert av Avensist25 den 03 mai 2015 18:31, redigert 1 gang totalt.
 #449098  av ArildM
 
Kul bil :) Har kikket litt på disse selv også som pendlerbil etterhvert :)
Diesel eller Bensin? Fornøyd? :)
 #449106  av Avensist25
 
ArildM skrev:Kul bil :) Har kikket litt på disse selv også som pendlerbil etterhvert :)
Diesel eller Bensin? Fornøyd? :)
Takk takk :) Jeg er veldig fornøyd, løp og kjøp sier jeg bare ;) :) Jeg har 1.8 bensin, men den bruker overraskene lite. Jeg var på bil ferie rett etter jeg hadde kjøpt den, da lå den gjevnt hele veien på 0.54 på mila
 #449108  av ArildM
 
Akkurat hva jeg ser for meg :D
Heller definitivt mot bensinmotoren jeg også, skeptisk på Toyota sine første forsøk på "moderne" dieselmotor, selv om de sikkert har fått til påliteligheten man forventer på bilene de lager i dag, ser jeg skrekkelig mange Avensis T25 biler med Diesel der det står: Avensis med kjent kvalitet, disse bilene bare går og går. Og to setninger senere står det: Motor byttet på 200'000km :lol:

1zz motor eller er det den gode gamle 7AFE? Nei det må vel være 1zz?
Tror disse kan bli riktig så tøffe, synes designet så litt spesi ut til å begynne med, men det har modnet godt med årene synes jeg :)
 #449109  av Avensist25
 
Hvis du går får 1.8 bensin så pass på olje forbruk, mange av disse som sliter med dette, etter hva jeg har skjønt så hadde det noe med dårlig olje pumpe, men er ikke sikker på akkurat det. Eneste negative jeg kan sette finger på er vel at 1.8'en er litt dæv, men det har vel litt med at jeg gikk fra trimma a3 turbo til avensis :P Men funker til normal voksen kjøring, men savner litt det lille ekstra. Det er vel 1zz i disse ja.

Nei skal ikke så mye til før man har en tøff familie bil :) er ikke så ofte man ser en Avensis det er gjort noe med heller
 #449113  av ArildM
 
Enig :)
Kjører MR2 turbo på jobb, og det er egentlig jævlig frustrerende. Har 300hk på pedalen, men daffer i tomgang i 80-90 i 40minutter på vei til jobb, nesten enda verre enn å kjøre den halvdaue Corollaen min :lol:
Kanskje jeg får tatt en gledelig forbikjøring av en traktor, men da må jeg jaggu passe på, plutselig er man oppe i hastigheter laangt over hva onkel blå liker :oops:
Det aller morsomte jeg kjører på jobb er 74modell Carinaen min.
100 i svingene med den føles som 130 i corollaen og 170 med MR2en. Pusher du den opp i 110 så føles det som å passere 200 :lol:

Ellers bør jo 2zz motor være en fin oppgradering til 1zz motoren din da :) Selv om det er en turtallsmaskin, så er den sikkert litt mer moro enn 1zz'en :)