TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stølens Celica Supra MKII

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #454786  av ArildM
 
Gratulerer med Strøken Supra på skilter 8)
 #454881  av Stølen
 
Myklebust skrev:Nydelig! :D Gratulerer med norske skilt! Ta deg en tur innom Lator skiltfabrikk og skaff deg tidsriktige no! 8)
Tusen takk! :) Inntil videre lar jeg skiltene være som de er. Jeg er litt på vippen, en side av meg vil ha tidsriktige nummer for å ha tidsriktige skilt. Blir litt feil med DP-nummer på gamle plater... Men vi får se!

Under kan du se rattet som sto på bilen ved kjøp, og det originale rattet jeg har byttet til.
ArildM skrev:Gratulerer med Strøken Supra på skilter 8)
Tusen takk! :)

Bilen har nå fått en skikkelig strekk. Nye dempere bak, bytte til originalt ratt og flushing av kjølesystemet. Det så ikke ut til å ha vært gjort siden bilen var ny. Utrolig fæl gugge som kom ut, imponerende at systemet har greid å kjøle i det hele tatt...

Nå er i alle fall den riktige look-en på plass innvendig! Ble ikke heeelt riktig ratt til årsmodellen (82-83 ratt på 86 bil), men jeg synes personlig at dette rattet er det kuleste som CS ble levert med.
Her er rattet som satt i bilen ved kjøp:

Bilde

...og her er resultatet etter bytte:

Bilde

Onkel Ebay kom med nytt originalt nøkkelknippe i samme slengen. Nå begynner det å ligne noe! :)

Bilde
 #454887  av ArildM
 
Back to the roots 8)
Prøv med litt forsiktig polering på dashbordglasset og rattet, tok bort myye riper på AW11en med å gjøre dette. Fikk tak i egen polering for plastikk, men tror en hvilken som helst fin polering tar bort slike ting med rett teknikk :)

Mangler bare kasettspilleren nå :wink:

Flusha systemet i AW11en også, litt mer omfattende rørsystem i den sikkert, men jaggu my fæl gugge som kom ut der også.
 #455119  av Stølen
 
Det har blitt lite tid til koseturer i det siste - men nå fikk jeg endelig litt kvalitetstid med CelicaSupraen. Sånt blir det bilder av!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #455120  av CelicaTurbo
 
Flott bil! :)
 #455126  av ArildM
 
Nydelig :) Må være hærlig med litt Supra tid nå på slutten av sesongen :)
 #455128  av GhostRider88
 
Nydelig og klassisk celica supra du har. Er noe eget med disse bilene som ikke kan rettferdiggjøres med ord. Bildene taler for seg :)
 #456737  av Stølen
 
Denne vinteren var laaaaang! Men nå krøp endelig gradestokken over null og veiene tørket opp. Da var det bare å vekke dragen for en liten kosetur. Det ble selvfølgelig bønnhørlig dokumentert.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Benyttet også anledningen til å knipse litt interiørbilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #456744  av ArildM
 
100% perfekt :)
Etter en lang vinter med dassa 80talls toyota med gristete interiør er det utrolig godt å se en strøken bil :D
I dag regner det sidelengs her, og i følge facebook er det 2-3uker til sesongstart, gleder seg :D