TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Stølens Celica Supra MKII

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #451643  av Myklebust
 
Æsj, må nok skaffe meg MA61 igjen!
 #451657  av Ninjamannen78
 
Fantastiske biler og moro lesning, bilen ser jo meget bra ut. Er Landsem like irriterende i virkeligheten som på tv??
 #452014  av Stølen
 
Ninjamannen78 skrev:Fantastiske biler og moro lesning, bilen ser jo meget bra ut. Er Landsem like irriterende i virkeligheten som på tv??
Takk takk!
Hehehe, godt spørsmål! Jeg vil si at Lorden ganske enkelt er unik! Han er i alle fall seg selv til fingerspissene, og sånn sett et eksempel til etterfølgelse. Om noen synes det er irriterende, så får det heller være :)
 #452019  av Stølen
 
Mens Supraen får seg en strekk hos Underground Garage har det dukket opp en ny helårsbil som skal holde lidenskapen i live frem til våren.

Bilde

2014 Fiesta ST. Har siklet lenge på denne, men først nå sa økonomien ja :)
NÃ¥ har jeg endelig en bil til enhver autofil anledning.
Fiesta ST = rask morobil. Supra MKII = überkul GT-cruiser. Fiat 600 = sjarmtroll til koseturer på sommeren. Får nyte det så lenge det varer!
 #452044  av ArildM
 
Kul bil :)
Begynner å bli bra bilpark du har nå :D
Har en Focus selv som går som pendlerbil, stasjonsvogn og diesel. Greit når man kjører 10 mil om dagen :)
Folk klager jo på at Focus er like kjedelig og pålitelig som en Corolla, så da synes jeg nesten den er godkjent :lol: :oops:
 #454720  av Stølen
 
Her har det skjedd litt siden sist gitt!

Min kjære hvite Celica Supra viste seg å skjule store synder. Dette var grunnen til at den havnet på Finn.no som uferdig prosjekt:

Bilde

Den havnet heldigvis i trygge hender, hos en ekte Toyota-entusiast med sveiseskills og en drøm om Celica Supra. Perfekt match! Nå er den allerede på norske skilter og kan sees i Lillestrøm-området.

Men jeg kunne jo ikke la eventyret stoppe på den måten. Derfor satte jeg i gang jakten på en ny Celica Supra - denne gang forhåpentligvis i bedre stand....

Etter tips fra Kolbotn her på forumet fikk jeg los på et flott eksemplar i Sverige. Lang historie kort:

Bilde

Hvis alt går etter planen har denne norske skilter i neste uke. Oh joy!
 #454730  av Stølen
 
Da har jeg endelig fått tid til å gå over bilen og se hva jeg egentlig har kjøpt. Så langt lover det godt. Alt fungerer som det skal og jeg finner ingen skjulte skavanker. Et sett nye bakdempere er bestilt, samt et originalt ratt (sitter et litt småtacky ratt i den nå). I dag fikk også bilen nye bakdekk, i originaldimensjon 225/60-14. Skal sette meg ned og farge dekkskriften hvit når jeg har tid - det er et must på Celica Supra etter min smak :)

Her er noen bilder tatt før dekkskift:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #454743  av Stølen
 
Hvit dekkskrift:

Tacky? Ja. Harry? Absolutt. Unødvendig? Helt garantert.

MÃ¥ ha? Jepp.

Bilde

Bilde

Bilde
 #454748  av ArildM
 
Hoff som disse bilene vokser på meg :) De ser bare bedre og bedre ut for hvert år som går! 8)
Nydelig eksemplar. Dekkstiften er prikken over i for min del, og ja, et must for disse :wink:
 #454759  av Stølen
 
ArildM skrev:Hoff som disse bilene vokser på meg :) De ser bare bedre og bedre ut for hvert år som går! 8)
Nydelig eksemplar. Dekkstiften er prikken over i for min del, og ja, et must for disse :wink:
Takk takk! Høres ut som du har P-type-viruset også ;)

I morgen skal den vises hos Biltilsynet, håper det går som smurt! Jeg finner i alle fall lite å plukke på. Vask og shine får holde som forberedelser:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #454766  av ArildM
 
Har jo eegentlig nok med Mr2ene mine :lol: :oops:
Tipper den går rett gjennom :wink:
 #454769  av Stølen
 
ArildM skrev:Har jo eegentlig nok med Mr2ene mine :lol: :oops:
Tipper den går rett gjennom :wink:
Du tippet rett! Time klokka 08:00, skilter på klokka 10:00 :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #454771  av Myklebust
 
Nydelig! :D Gratulerer med norske skilt! Ta deg en tur innom Lator skiltfabrikk og skaff deg tidsriktige no! 8)
 #454772  av Myklebust
 
Har du interiørbilder forresten? Er interessert i å sjå rattet ditt! Vurderte et sånt då eg hadde min, men var usikker på om det ville funke. OMP/Sparco?