TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Yaris Verso (Funcargo) pizzaracer

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #453691  av ArildM
 
Ouch, snakker om pris :D
Får bil en gang jeg har for mye penger til overs (da normal folie som du nevner), akkurat nå er bilen nylakkert og rød :)
 #453855  av Haakon Ottesen
 
"for mye penger til overs" er nok et gjennomgående tema for de som går for en sånn foliering :D

Ser nå at flere produsenter kommer med overlaminat (transparent) med effekt (pearl/metallic/flake etc) som man kan kombinere med de vanlige fargene. Så om man har 400 foliefarger å velge i fra før, og 10 forskjellige overlaminat, så kan man skape 4000 unike farger. Da snakker man utvalg :)
 #453857  av ArildM
 
Genialt det da :)
Snart ikke vits i å lakkere opp en bil lengre :)
 #453997  av Haakon Ottesen
 
Nå har jeg jo akkurat foliert om bilen..... men en retrobølge har skylt over meg og jeg fikk plutselig veldig lyst på 80-talls TRD IMSA dekoroppsett :D

Bilde

Det samme syntes nok han som eier denne Cressidaen her:
Bilde

:D

Toyota har jo selv laget en hyllest til sine historiske racingfarger her:
Bilde

Det er jo ikke noen original design (som jeg burde hatt på en firmabil), men det er ikke tvil om at fargekomboen funker - og at designet bare er råtøft :D
 #454000  av ArildM
 
Wow. Yaris med det oppsettet? :lol:
Det må bare bli konge! :mrgreen:
 #454058  av Haakon Ottesen
 
Det frister endel faktisk.. Vi får se litt utover sommeren. Først og fremst skal bilstereo ferdigstilles og bygges pent inn. Det er montert og spiller nå, men har endel igjen å gjøre før det ser presentabelt ut :)

Men aller først skal litt tekniske ting sees over. Har nylig montert nye skiver og klosser foran, til helgen skal bremsene bak få en oppfriskning. Nye bånd, sylindere og monteringsdetaljer er innhandlet. Håndbrekket er pr dags dato bare en vits, drar man i det er det mest for lyden sin del, haha :) Trenger også en oppstrekk.

Noen som har prøvd en Yaris Turbo? Ser for meg at det er en morsom liten sak :)
 #454060  av Freebird
 
Noges definitivt kuleste Yaris Verso. :D

Jeg har kjørt Yaris Turbo. Det var absolutt en artig liten sak det. :)
 #456354  av Haakon Ottesen
 
Lenge siden update, men har da bilen ennå :)

Fikk en "tikholdig" to-do liste i regi av EU for å få lov til å kjøre denne bilen på norges veier :P

Mange feil, men de aller fleste var små og lette fix, det verste var vel å bytte bremserør bak. Men bilen er jo så godt som rustfri under (litt brunt på påskrudde deler/bakstilling), men ingenting i karrosseriet, motor er knusktørr og i store trekk en problemfri bil med tanke på sine 260k km.

Tok sin tid, men endelig er alle punktene på eu-lappen fikset og etterkontrollert/slettet fra lista...

Men så har man BT da, som skal ha den inn til seg for kontroll av senk (står tuv-godkjente H&R fjærer samt Koni str.t dempere på den nå). Og første ledige time var ikke før 9.mars... Det passet jo bare ekstremt dårlig siden Golfen også er ute av drift pga eu-fix for tiden. Begge har pr dags dato kjøreforbud og blir jo såklart derfor ikke kjørt med.

Så er mye innom finn.no om dagene for å si det sånn :p

Bilen i vintermodus:
Bilde

Vinterhjul er MOMO GTR i 17" med 205/40 piggfritt.

Nye bremserør bak måtte til:
Bilde

Ellers er alt av bremser nytt nå, skiver/klosser foran, bremsebånd og sylindre bak, håndbrekk etc. Var for det meste bremserelaterte feil på eu. Samt noen lys og et par dårlige eksosklemmer på et ellers ganske nytt eksosanlegg (2 år).

3 av toer feilene er det kun BT som kan nulle ut, visning på trafikkstasjon for å omregge den til personbil uten skillevegg, og få inn fjærene i vognkortet.
 #456355  av ArildM
 
Hurra for regelverk :) Hvor defekte parklys i praksis er grunnlag for at bilen din ikke kan bli godkjent for å kjøre på vei :lol:

Blir greit å få dette i orden da. Så kan man bli stoppet så mye man vil av ivrig politit som synes en senka Yaris "R" ser så skummelt ut :lol: :wink:
 #456357  av OleST
 
er ikke funcargo en snegleformet nissan? *edit, tenkte på s-cargo :P *

uansett så synes jeg yarisen din var kul!
 #456361  av Haakon Ottesen
 
Parklys var ett at punktene ja, jeg hadde koblet de ut pga av de var veldig blåhvite LED, mens kjørelysene er knall gule. Så det så rart ut inni der når alt lyste. Men nå lyser det iallfall da.

Men skakke tulle med reglene, nå er jo bilen såklart mye tryggere i trafikken når det lyser et svakt lys over skiltet bak :D :D

At Toyota ikke engang har utstyrt den med ABS-bremser er jo helt irrelevant for sikkerheten. SÃ¥ lenge skiltlyset bak virker :D
 #456585  av Haakon Ottesen
 
Ting skjer :)

I går var bilen på BT for godkjenning av senk og omreg til personbil. Fremdeles uten bakseter, men lovlig uten skillevegg :) Og siden det var de siste 2-er punktene på EU-kontrollen, så ble den i det samme godkjent og nye hvite skilter ble utlevert:
Bilde

Hadde knapt fått bilen hjem fra kontrollen før lakkereren ringte for å dobbeltsjekke fargekoden jeg ville ha Rotiform felgene mine omlakkert i (jeg har vimset litt frem og tilbake, haha :) da han skulle til å blande farge til disse.

Mitt valg var jo ikke det enkleste, da jeg hadde bestemt meg for Lexus Blizzard White Pearl (Toyota har også denne fargen) 070, en treskikts metallic/pearl farge. Så det måtte først legges syregrunning, så bunnfarge (hvit) og så det transparente perlemor/metallikskiktet til slutt. Jeg måtte bare snike meg en tur bort mens de holdt på:
Bilde

Og fikk komme inn i lakkboksen for å kikke etter steg 2, som var den hvite underlagsfargen:
Bilde

Så måtte jeg tilbake på jobb, men de skulle være klare til henting i morges. Så da tok jeg den nygodkjente Yarisen bort og lastet inn felgene :)
Bilde

Trenger sollys for å virkelig vise effekten i lakken, men det er vel ganske mange her i klubben som vet ca hvordan denne fargen ser ut :) "Alle" nye Lexuser som er hvite har denne fargen.
Bilde

Og det kan godt hende at akkurat denne fargen er valgt av en spesiell grunn, men får bare si at fortsettelse følger :)
 #456602  av ArildM
 
Følger spent med videre :)
 #456655  av ArildM
 
Du bør være dedikert på vaskefronten fremover da 8) Hvite felger er sjeldent hvite på en bruksbil :)