TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Yaris Verso (Funcargo) pizzaracer

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #456771  av Haakon Ottesen
 
Og plutselig var det game over for hele bilen...

Fikk en LandCruiser i ræva i dag, jeg sto stille og ventet på tur inn i en rundkjøring, bakfra kom en LC med kufanger i altfor stor fart...

Bilde

Gikk bedre med meg enn med bilen, jeg ble friskmeldt av legevakten, bilen blir nok garantert kondemnert når den skal takseres.. Er ikke klaring mellom bakskjerm og bakre sidedør lengre på ene siden.
 #456783  av ArildM
 
Shit. Bra du berga :)
Finnes flere Pizzaracere :)
 #456786  av Haakon Ottesen
 
Det gjør nok det.. men ikke like som denne:

Bilde

Var på vei fra posten til verkstedet mitt med ny subwoofer og forsterker til bilen da dette skjedde. Har også nye deler liggende, og deler på vei fra usa med shippingselskap.

Det som skjer nå er at jeg nok kommer til å sitte igjen med et stort tap da forsikringen garantert ikke kommer til å dekke en tilsvarende bil. Så om de tilbyr et oppgjør basert på random versoer på finn, så vil det koste minst 30-40k å få en nykjøpt vanlig verso til å bli tilsvarende denne. Bare med tanke på støydemping, godkjent koni understell og helfoliering. For ikke å snakke om alt teknisk som er helt nytt i forbindelse med eu-godkjenning for 3 uker siden (for 2 nye år).
 #456790  av ArildM
 
Trist da :(
Er vel garantert slik at forsikringen dekker en tilsvarende bil. Men du må bare stå på kravene og ikke godkjenne å få noe dasset eksemplar som prisvurdering. Håper det ordner seg.
Evt ta oppgjøret for bilen hvis det er mulig? Så kan du flytte deler etc over til ny bil?
Usikker på rutinene for slike ting. Drit kjipt siden du akkurat hadde fått den EU ok og godkjent med senk :(
 #456793  av OleST
 
uff.... det er leit og miste en bil man har brukt masser av tid og penger på :/
 #456932  av Haakon Ottesen
 
Fikk forhandlet meg fram til å få 40000kr for bilen av forsikringselskapet :)

dvs 37000kr på konto, og jeg beholder bilen for å plukke av det jeg ønsker å beholde, og vraker den etterpå og får de siste 3000kr i vrakpant. Får jo også igjen halv årsavgift og mesteparten av forsikringen, siden det var betalt inn for ut februar 2018.
 #456943  av OleST
 
da gikke det jo ikke så kjempe ille til slutt da. du får jo aldri igjen alle de timene du har brukt men du har i allefall muligheten til og bygge deg en lignende bil :)
 #456945  av Haakon Ottesen
 
Ja, et stykke på vei :)

Men jeg begynner ikke på nytt med en sånn bil igjen, bruker anledningen til å finne på noe nytt.

Men blir jo litt deler til overs da, som nylakkerte Rotiform felger, Koni understellet tar jeg av (passer også på vanlig Yaris/t-sport/turbo) og så er det vel litt småtteri ekstra.

Så bare å skrike ut om noen trenger noe nå :)
 #456947  av OleST
 
Passer koni understellet på corolla e11 hatchback?
 #456979  av Haakon Ottesen
 
Heller tvilsom vil jeg tro. Nå ser det ut til at bilen går på skroten i morgen, slik at jeg får avregget den og flyttet forsikringen over til nye bilen, som forøvrig ble en Nissan Cube :D

Jeg var klar til å slå til på den Scion xB'en som lå på finn, hadde dialog med selger men den ble desverre solgt like før forsikringspengene for Yarisen var på konto. Det er jo bare sånn det er, førstemann til mølla. På den bilen kunne jeg flyttet over både understell og felger, det er jo rett og slett en Yaris Verso med kantene karosseri :p Til og med eksosanlegget passer rett over.

Men uansett, jeg ble tipset av han som hadde xB'en at det lå en Nissan Cube til salgs på finn, og den var bare halvannen times kjøretur unna. Så neste dag var jeg nede og besiktet den, og tok den egentlig der og da. Ble enig om overlevering i løpet av denne uken, og i forgårs var jeg nede og hentet den.

Tok meg en tur til Bergen i går, da en venninne som er en meget dyktig fotograf var hjemom en liten tur og hadde ledig tid til noen fotos. Så vi kjørte litt rundtom for å speise etter locations og fant en kul liten bakgate og fikk tatt noen bilder :)

Bilde
 #456991  av OleST
 
nissan cube! så kult!

(er ikke toyota men.... :P )
 #456996  av ArildM
 
Haha, aldri sett før :mrgreen:
Perfekt arvtager til Versoen ! :D
Lag tråd på den om du vil da :)
 #456998  av OleST
 
+1 på det, lag en tråd!