TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min nye GT86 - "HoneyBadger"

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #452531  av turbo_child
 
Heisann!

Da var det på tide å registrere seg her da jeg har fått kjøpt meg en GT86 ('13).

Er vanvittig fornøyd med den! Stort steg å gå fra en elbil til dette sladd-glade dyret som jeg har kalt for HoneyBadger.

Nå har jeg blitt kjent med bilen og skal snakke med Underground Garage i Drammen hva det gjelder oppgraderinger på denne. Har et ønske om å bygge en grom GT86 som kan kanskje til og med matche ErikG sin i lengden.

Foreløpig ønskeliste på oppgraderinger:

- KM4SH widebody kit uten spoiler (Tror det blir vanskelig å få godkjent en RocketBunny V2 hos vegvesenet. I tillegg til at jeg ønsker en litt anonym look samt at denne skal være litt agressiv...)
- Seidoworks ducktail spoiler
- Svarte Valenti lykter bak
- TE37SL felger
- Seibon DV style karbonpanser
- Charvonia Design splitter bak

- Cobra Sports Exhaust (resonated)

- Bilen skal omlakkeres/wrappes i svart.

Noen tanker her på hva dere syns hadde vært kult? Send gjerne link til kule kits/felger samt andre forslag på modifiseringer

Utfordringen er at jeg har lyst at dette skal være en helårsbil og at den skal være lovlig å kjøre slik at jeg ikke får noen problemer med denne.

Har dere erfaring med ombygging o.l. så lurer jeg på hvordan dette blir i forhold til vegvesenet... har et inntrykk om at de er jækla firkanta hva det gjelder modifiseringer.. eller?

Uavhengig av hva som skjer hva det gjelder oppgraderinger på denne bilen så vil jeg oppdatere her.
12672177_1506463142994928_1642480757239478436_o.jpg
12672177_1506463142994928_1642480757239478436_o.jpg (45.46 kiB) Vist 12080 ganger
BIlder fra prøvekjøringen:
bakfra.jpg
bakfra.jpg (431.91 kiB) Vist 12078 ganger
endelig.jpg
endelig.jpg (418.82 kiB) Vist 12078 ganger
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (1.15 MiB) Vist 12078 ganger
endelig 2.jpg
endelig 2.jpg (425.51 kiB) Vist 12078 ganger
 #452535  av ErikG
 
Grattis igjen med grom bil

Om du skal foliere vil jeg annbefale Pål hos Norskbilfolie senter. Ligger på Høvik så kort vei. Han som la min. Felger ville jeg kontaktet Tempe dekk for. De leverer kvalitetsfelger til hyggelig pris.

Høres ut som en bra plan for bilen. Regner med å se den på cars & coffee fremover våren.
 #452539  av turbo_child
 
Takk Erik! Skal absolutt undersøke det ^^

Har vært en tur ut i Mjøndalen i dag og snakket med David fra Underground Garage angående bilen. Vi starter med å skaffe KM4SH kittet og deretter ser vi nærmere på dekk og felg og dampere slik at bilen får en tøff stance

Men etter å ha snakket med ham fant jeg ut av at det å bygge lovlig i Norge er nesten ikke mulig.. Helt sjukt hvor firkanta de er på det hele.

Men ja, datoene for Cars and Coffee er lagt til i kalenderen, så sees nok der ;)
 #452549  av Philip
 
Grattis med tøff bil:)

Utrolig kjekt å ta turen innom David! kjempetrivelig kar med vanvittig kunnskap:)

Godt fornøyd med Tempe dekk, bare en ting og utsette. de sa at felgene mine ville gå klar av bremsene.. noe de ikke gjorde.. så dobbelsjekk selv også;-) annet enn det var de helt supre!

Blir spennende å følge her:)
 #452551  av ArildM
 
Velkommen hit, gratulerer med tøff bil :D
 #452557  av turbo_child
 
Sandesupra skrev:Grattis med tøff bil:)

Utrolig kjekt å ta turen innom David! kjempetrivelig kar med vanvittig kunnskap:)

Godt fornøyd med Tempe dekk, bare en ting og utsette. de sa at felgene mine ville gå klar av bremsene.. noe de ikke gjorde.. så dobbelsjekk selv også;-) annet enn det var de helt supre!

Blir spennende å følge her:)
Takk takk! :D vi får da se om Tempe dekk blir et midlertidig alternativ før TE37 dekkene kommer! Neppe at de får importert Ray's (har kontakt med fabrikken i Japan).

Fikk kjempegodt inntrykk av David ja, blir spennende å kjøre prosjektet på Underground Garage.
 #452562  av Philip
 
forresten!

Tøff supra du har lagt ut på instagram'n din :wink: 8)