TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra mk3 7mgte manuell

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #458163  av Mr2mr2
 
tenker nok det ja :D
 #458173  av KK-ma70
 
7m'en tåler ikke burning/drifting. Liker ikke høyt turtall uten moment, tar knekken på rådene. Er en gjenganger på 7m som blir brukt litt hardt på feil måte. Mulig det blir bedre etter ombygging.
 #458190  av Mr2mr2
 
Ja rådelager er kjennt problem på de. Men er jo dette oljetrykket det er så mye snakk om. :p

NÃ¥ shimset jeg trykkventilen i oljepumpen 2mm.

Når har jeg 1.3 bar ish i oljetrykk på tomgang på varm motor.

Tenkte å shimse ventilen ved oljefilteret nå når jeg bytter olje for å se om jeg får litt høyyere oljetrykk da. :)

Om ikke tror jeg jeg tar ned bunnpanne igjen og shimser fjøren litt mere.
Leste en plass her på forumet en som snakket om at oljepumpen burde shimses 3-4mm
 #458196  av Mr2mr2
 
IMG_0988.JPG
IMG_0988.JPG (361.91 kiB) Vist 13170 ganger
:D :D
 #458206  av ArildM
 
FÃ¥tt den i gang igjen? :D
 #458210  av Mr2mr2
 
jepp går som en klokke :D :D

håpe det holder nå. nå har jeg hvertfall skikkelig lique molly motor olje på den, fått litt høyyere oljetrykk osv.

hvor er det best å kjøpe foringer til toyota? type poly foringer. kjenner jeg må ha nytt i bakstillingen/ travers foringer
 #458212  av OleST
 
Fensport i England har mye rart, ebay også.
 #460165  av Mr2mr2
 
Noen som her inne som kan være intressert i bilen? :)

Bil som er strøken for rust og veldig bra lakk.
som vist tideligere i tråden, så har den fått ny veiv og nye rådelagre. har også montert ny oljepumpe.

negative er vel att interiør er litt "shabby"

5 trinns manuell,
ARP bolter i topp, MLS toppakning + +

mere info ved interesse :D

Usikker på pris, da det ikke blir omsatt så mange av de for tiden, men ser for meg rundt 130k for den

Blir lagt ut på finn etterhvert :)
 #460169  av Mr2mr2
 
Takk for tilbudet :) men ser nok etter reint salg :D
 #460171  av Phinex
 
Kult å se deg igjen her inne. Husker din mk1 MR2 prosjektlogg, rett og slett imponerende stykke arbeid! !

Lykke til med salg!
 #460543  av Mr2mr2
 
Takk for det :D

Holder på med diverse prosjekter, selv om det ikke er så mye toyota lenger :P
Men gøy med en japse bil innimellom også

Supraen ble solgt lokalt til en Toyota entusiast som har tatt siste finpussen på bilen nå, og tror han sitter å venter på sommer og saltfrie veiier nå :D
 #462654  av skymax
 
Bilen er helt super. Masse småting jeg har fikset opp i og fortsatt en del jeg skal gjøre med den, men ikke lett å få tid til alt når man har 8 gamle toyotaer på tunet :lol: . Nå er den satt på vinterlagring og står i tørr og varm garasje ut hele salt sesongen :D :D
Vedlegg
IMG_20200609_234429_043.jpg
IMG_20200609_234429_043.jpg (290.12 kiB) Vist 7781 ganger
Litt av bilparken :D
Litt av bilparken :D
Snapchat-167080193.jpg (412.68 kiB) Vist 7781 ganger
 #462655  av ArildM
 
Godt å se at den lever videre :D
Bilen ser helt perfekt ut i sort og med de felgene der 8)
Bilparken var det heller ikke noe å si på :wink: :mrgreen:
 #462657  av skymax
 
Ja felgene kler bilen godt. :D og sitter som støpt på veien med de nye gateslicks dekkene. Kjørte bilen til gatebil på mantorp i fjord, bortsett fra en servopumpe som takket for seg og en passelig tørst motor. Så var det en ganske så fin tur. Setene i mk3 er helt nydelig å sitte lenge i. Jeg har også lydisolert hele bilen. Denne her bilen har jeg fokusert mest på god power og kjøre komfort. Vi hadde den i benk for å se hva krefter som var. Da fikk vi 280hk og 380nm ut på hjulene. Så den går ganske greit. Vi har lagt ut masse på vår Instagram konto. Den heter Initial_Norway om folk vil inn å ta en titt :D