TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakkering av plast detaljer

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #297144  av supradude
 
Hlet enig med deg uni-p :)

jobber selv som Lakkerer her i Skien.!

For all dell, ikke slip med p400 på nye deler uten at man grunner det litt opp før lakking!
Plast grunning, grunning over før lakk!
Om du da i tilfelle må slipe delene ned, bruk p800 _p1200 vannslipe pappir.! :)


Mvh Torstein
 #297224  av lexusmann
 
gammal tråd dette... :wink:
 #302469  av |plumbo
 
har jobba på div steder i etter tid jeg skrev denne tråden og alle har sin egen måte og gjøre ting på :) selv kan jeg 5 forskjelige måter og tilbrede og fixe samme "skaden" men jeg har mine favoriter der og :) mange er liv redde for og røre ny plast mange vasker kun plasten for så og lakkere dem , andre tar samme del kluter og vasker det , eller så har du dem som går på med 320 maskin, påpene nye deler ,for så og legge vanlig fyller på dem ( med plast grunding under for dere som liker det ( selv om det da ikke er nødvenig mtp at et gått forarbeide med vaskin og grove riper så vil fyllern bite) det er mange filosofiske tanker bak div metoder og gjøre ting på når det kommer til dette yrke. men man skal være litt rar når man driver med dette , og i allefall er det viktig og tørre og prøve noe nytt ;)

men det det var siktet til når jeg skrev dette var lakkering av plast detaljer innvendig i bil for og få vekk strukturen osv ( disse er også ofte innklint med masse silikon så det er veldig fint og vaske disse delene med feks zalo vann etter plast rens osv :))
Sist redigert av |plumbo den 17 des 2008 06:42, redigert 1 gang totalt.
 #303913  av Giske
 
Ene luftegreia inni bilen min har blitt lakket blått (samme farge som bilen) men det er overhodet ikke bra resultat, og det er bare ene luftegreia som er lakkert. Ser ut som han har klatta på med noe lakk og satt den på før den var tørr, så den har farget av litt på døra. Kan ta bilder av det i morgen, men det jeg tenkte var å lakke plastdetaljene inni bilen blå, men hvordan skal jeg på best mulig måte få slipt ned i alle kriker og kroker på den luftegreia? :roll:

jeg er veldig flink til å forklare skjønner jeg. Men er det noen som skjønner hva jeg mener? altså, hvordan skal jeg få putta pølsefingrene mellom sprekkene i de luftegreiene?:s

her er forresten et bilde jeg fant på nettet, det er den luftegreia oppe i venstre hjørne som er lakket i bilen min.
Instrumentpanelet er i sølv foreløpig, men jeg vil ha alt dette blått.
http://static.howstuffworks.com/gif/aut ... 000720.jpg

Hvor får jeg kjøpt den beste lakken til å lakkere plastdelene med forresten? hvor kjøper dere deres produkter?
 #310195  av hmsilset
 
Bare lurer litt her jeg.Kan disse tipsa her brukes på vanelig utvendig styling også? Skal ha på bodykit i jula,og har nesten aldri lakka så store deler før :P
 #310243  av Mr_Storbrua
 
Ja, er samme fremgangsmåte på alle plastdeler, men interiør deler er gjerne gnidd inn med silikon fra bilen var ny, så er veldig ofte vanskelig og lakke på. Men utvendig plast bruker ikke å være noe problem.
 #345498  av stianøverland
 
supradude skrev:Hlet enig med deg uni-p :)

jobber selv som Lakkerer her i Skien.!

For all dell, ikke slip med p400 på nye deler uten at man grunner det litt opp før lakking!
Plast grunning, grunning over før lakk!
Om du da i tilfelle må slipe delene ned, bruk p800 _p1200 vannslipe pappir.! :)


Mvh Torstein

jobber du henne da ? jobber på viggo's lakkering i porsgrunn jeg :)
hmsilset skrev:Bare lurer litt her jeg.Kan disse tipsa her brukes på vanelig utvendig styling også? Skal ha på bodykit i jula,og har nesten aldri lakka så store deler før :P

utvendig styling kommer somregel ferdig med fyller (hvis det er glassfiber) denne må da slipes (p320, p600, p1000) for så å legge ett tynt strøk med epoxy og farge blir ikke pent om du kun kluter over en ny fanger ( hvis det da ikke er plast
Mr_Storbrua skrev:Ja, er samme fremgangsmåte på alle plastdeler, men interiør deler er gjerne gnidd inn med silikon fra bilen var ny, så er veldig ofte vanskelig og lakke på. Men utvendig plast bruker ikke å være noe problem.
så lenge du vasker med acrysol FØR du begynner å slipe overflaten er det skjelden noe problem :)
 #444798  av Ronnie
 
Kjøpte bremserens og plastgrunning på biltema og støtfanger spray på bilextra , ser ut som nytt , tar hele bilen siden jeg har rippa alt til beinet etter en brann ...ser ut som nytt , har ikke brukt sandpapir , det blir mattet i prosessen med bremserensen , Trakk om lokket med scooter skai ...vurder selv
Vedlegg
For mye røyking i baksetet.jpg
For mye røyking i baksetet.jpg (93.41 kiB) Vist 17125 ganger
Rengjort med bremserens.jpg
Rengjort med bremserens.jpg (131.92 kiB) Vist 17125 ganger
Grunet med plastgrunning.jpg
Grunet med plastgrunning.jpg (102.13 kiB) Vist 17125 ganger
Ferdig lakkert.jpg
Ferdig lakkert.jpg (102.29 kiB) Vist 17125 ganger
 #444804  av ArildM
 
Takk for tips :) så jo meget bra ut det der :)