TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Billig proffesjonell hel-lakkering! www.lakkering.net

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #341662  av Roye
 
Har en kar som lakkerte en gitar som jeg har, ble veldig fornøyd, som tilbydde seg å lakkere hele fronten på CelicaSupra'n til 5000kr. Hellakkering til 10000-12000kr...??

Har hørt om jeg kan legge ut info om han her.

Edit: Opplysninger kan fås på PM
 #345289  av FireWalk
 
15000 er en grunnpris. Det inkluderer demontering, grunnarbeid, lakkering og montering. Svinbillig alt tatt i betraktning.. :)

Det er jo mange som driver med lakkering, men det som er viktig er jo resultatet. Jeg betaler heller 10.000 ekstra for en strøken lakkering enn en lakkering som folk peker på og ler av. Jeg kan iallefall trygt anbefale denne karen her :) Han har holdt på med dette i alle år og tar også på seg forsikrings oppdrag. Sier vel egentlig det meste når forsikringselskapene også bruker han :)

www.lakkering.net er en foreløpig web side han har ordnet seg, med litt basic information. Ring han på nr som står der om dere er interessert. Regner med det blir en del lakkeringer nå ut mot våren når snøen forsvinner :)
 #362855  av FireWalk
 
Oppdaterte første posten nå, siden det er så mange som kontakter meg istedet. Bedre at dere tar kontakt med Geir direkte :)
Som jeg skrev i første posten nå:

Brages Bil AS har både Toyota og BMW i Ålesund og er sansynligvis møre og romsdals største bilforhandler. Når de skal ha lakkert bilene sine og eller rettet ut skader, sender de bilene sine til han karen her. Det sier vel egentlig det meste. Når han får henvendelser fra firma så skal dette skje fort, og da koster det som regel en god del ekstra også. Han er da ikke noe billigere enn f.eks centrum lakk og karoseri i Åleusnd, men de bruker han fordi han alltid leverer et topp resultat.
Sendte inn en kompis med en bil som skulle få lakkert opp igjen halve siden. 5000 kr for lakkerig av 2 dører, samt begge fremskjermene. Samt oppretting av ene døra som hadde fått en gigantisk bulk i seg. Når privatpersoner kommer innom er som regel prisen gjenstand for diskusjon, og man kan forhandle seg frem til en rimelig sum for det som skal gjøres. Som regel ender det med at han står i mange timer og jobber mer eller mindre gratis.

bare å gå inn på www.lakkering.net for mer info :)

Kan på det sterkeste anbefale denne karen her. Jeg skal snart inn å få lakkert om igjen bilen min jeg også. :)
 #372556  av loft
 
Han er under sterk vurdering, 15 000kr ish for hellakkering er bra. Tror dog jeg lander på 15-18 000kr pga rust?
Dette skal sjekkes opp:D
 #441691  av FireWalk
 
Kom over denne tråden på MX5 forumet, ang samme fyren: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... ir#p156835

Alle er meget fornøyd med resultatet. Han er ekstremt nøye som flere også poengterer. Prisen varierer litt. Dette kommer an på størrelsen på bilen, farge (lakk varierer veldig i pris) samt om det er mye bulk / rust. Dette krever mye ekstraarbeid for å få bra. Videre så er det også dyrere dersom du skal skifte farge på bilen selvsagt da det også blir mye mer arbeid.

Skal du lakkere om igjen bilen i samme farge (eller ca samme farge) er grunnpris på 15000 og det er sinnsykt billig for å være i Norge og da atpåtil med helproffesjonelt resultat! Ikke noe garasjelakkering hjemme. Han har eget verksted med lakkboks og kun det beste utstyret.

Jeg kan også nevne at bilforhandlere i området bruker han til å lakkere selv nye biler med skader og det sier vel det meste. :) Har aldri sett en bil med fargeforskjell etter å ha blitt lakkert hos han. Litt fargeforskjell blir det som regel uansett hvor du lakkerer bilen. Om det kommer av slurv eller hastverk vites ikke, men hos Geir blir det av en eller annen grunn alltid 100% hver gang. :)

Nå skal en kompis få lakkert en bil der innen 2 uker, så da skal jeg sørge for å få tatt noen bilder under og legge ut! :)

Det ligger litt info på hjemmesiden hans: http://www.lakkering.net Selv om den er litt utdatert. Det beste er å ringe han eller sende mail. Gjerne henvise til TS-OGN så får dere sikkert en god pris. Han har lakkert en god del MR2er og Celicaer før så dette er plankekjøring for han.
 #444871  av FireWalk
 
Det er grunnarbeidet som tar lengst tid når det gjelder lakkering. Det, og demontering av deler osv. Det skal sies at det er også grunnarbeidet som er desidert viktigst av alt for å få et bra resultat. Har sett biler der folk har fått bilen lakkert proffesjonelt, men gjort grunnarbeidet selv og det blir som regel mindre vellykket. Vil anbefale å la noen som virkelig kan det og har erfaring ta seg av både grunnarbeid og lakkering.

Skal en gjøre noe selv kan en demontere deler og begynne så smått å gå over bilen og matte ned flatene som skal lakkeres (ikke ned til stålet, bare matte ned). Så får proffen ta seg av sparkling og grunning, som er viktig for å få en bra finish. :)
 #446969  av 2r-e-rik
 
FireWalk skrev:Det er grunnarbeidet som tar lengst tid når det gjelder lakkering. Det, og demontering av deler osv. Det skal sies at det er også grunnarbeidet som er desidert viktigst av alt for å få et bra resultat. Har sett biler der folk har fått bilen lakkert proffesjonelt, men gjort grunnarbeidet selv og det blir som regel mindre vellykket. Vil anbefale å la noen som virkelig kan det og har erfaring ta seg av både grunnarbeid og lakkering.

Skal en gjøre noe selv kan en demontere deler og begynne så smått å gå over bilen og matte ned flatene som skal lakkeres (ikke ned til stålet, bare matte ned). Så får proffen ta seg av sparkling og grunning, som er viktig for å få en bra finish. :)
åh? :roll: kanskje det er derfor vi får biler til sendt på autotransporter, fra stavanger, bergen trondheim og tromsø da??