TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Billig proffesjonell hel-lakkering! www.lakkering.net

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #202513  av FireWalk
 
Siden det er så mange som spør om dette så lager jeg en post her:

http://www.lakkering.net -> Billig og proffesjonell hellakkering. Han tar 15000 for en hellakkering. Det er grunnprisen. Spesiell og ekstremt dyr lakk, retting av bulker, rustsveising og slike ting kommer til å øke prisen noe om det er mye av det. Samt montering av styling osv.

Biler lakkert hos han fremstår som nye fra fabrikk hva lakken angår. Han er ekstremt dyktig og har drevet med dette i 10-15? år nå.

Jeg kan også nevne at Brages bil i ålesund, som er den største bilforhandleren på sunnmøre og som har både Toyota oG BMW bruker han når de skal lakkere bilene sine. Det sier vel sitt :)

Firmaet holder til like utenfor Ålesund. Klikk på Kart på hjemmesiden så ser dere veldig greit hvor det er.

Har sett at mange spør etter billig lakkerer, og bra resultat, så da tenkte jeg at jeg skulle ta det opp. Mange som lakkerer billigere enn dette også, men da skjelden med samme proffesjonelle finish på sluttproduktet. Jeg er nå av den oppfatning at om man først skal lakkere om igjen bilen sin så er det fordi den skal se Strøken ut. Hva er da vitsen med å få en halvgod lakkering for å spare 3-4000 kr? når man kan få en 100% proff lakkering? :)

Dere kan jo ta en titt på bilen til Kim nå f.eks, så skjønner dere vel hva jeg snakker om :) Her er det ikke snakk om noe hobby lakkering i garagen hjemme på kvelden ;)

EDIT:

Pga mye pågang og lite fritid for mitt vedkommende har jeg snakket med lakkereren og blitt enig om at det er best dere ringer han selv og snakker med han om lakkering. Blir mye styr for meg om jeg skal være mellom mann hele tiden :) Bedre at dere snakker med han direkte.

Tlf: 97954509 - Geir Engvik heter han. GESI A/S

Bare å nevne meg som referanse, Eirik Aarseth fra Toyota sportsbil forumet så skjønner han hva det er snakk om . Da får dere sikkert en fin pris også. :)
Sist redigert av FireWalk den 11 jul 2010 16:54, redigert 3 ganger totalt.

 #202515  av Johansen
 
Meget bra at noen tar på seg å ordner slike avtaler!

Denne burde vell bli merket på en måte, eller kanskje bli flyttet til Firma.
Der alle andre rabatt avtaler ligger.

 #202519  av sindrejl
 
pokker skulle ønske jeg hadde spenn nå så hadde du fått besøk :(

 #202521  av Zepticon
 
Da veit jeg hvor jeg skal når min fremtidige sommerbil (MR2 Turbo) skal lakkeres 8)

 #202522  av FireWalk
 
Smiska lenge og vel og etter å ha holdt på med først min, og så Kim (Camelon) sin bil så tror jeg han er blitt litt forelska i MR2 generelt. Så det var greit at jeg dro med meg flere "kompiser" fra TS-ogn for å få lakkert bilen.

Og denne fyren er jo så nøye at om det kommer et støvkorn på bilen så lakker han om igjen hele greia.. perfeksjonist til det punkt at det nesten blir for ille... :P

Men det er jo bra for oss. :D

 #202526  av Zepticon
 
skulle ønske jeg hadde tatt Mazdaen hos han da...
Ble bare så som så slik den er nå :P


Men bare for å spørre... er det "Komplett" lakering? inni alle kriker og kroker? bagasjerom, motorrom etc? Evt ca pris for extreme makeover?

 #202542  av FireWalk
 
Zepticon skrev:skulle ønske jeg hadde tatt Mazdaen hos han da...
Ble bare så som så slik den er nå :P


Men bare for å spørre... er det "Komplett" lakering? inni alle kriker og kroker? bagasjerom, motorrom etc? Evt ca pris for extreme makeover?
Det er vel det som er synlig som lakkeres. Utvendig og sikkert inni dørkarmer og slikt ved ønske om det. Men motor-rom og bagasjerom osv blir nok tilleg i pris, pga det er mye arbeid.. Tepper osv må ut, motor må ut... for ikke å snakke om fremmi. Med mindre man allerede har gjort dette på forhånd slik at det bare er å lakkere så går det vel greit uten så mye mer prisøkning. Det går jo med en del liter lakk ekstra på disse store flatene da, så man må regne med litt mer da om man skal ha lakkert nedi der og. Spørs vel litt på type lakk osv og. Effektlakk er jo typisk svindyr, mens tradisjonelle farger er bare veldig dyr. :P

 #202544  av BrennaRacing
 
Kunne du spurt han om hvor mye ekstra han skal ha for å rette ut en bulk på skjermen foran (bare en bitteliten sprekk i lakken) sparkle igjen hullene til toyotamerket og skiltet foran, sparkle igjen antennehullet og fikse bittelitt rust på venstre dør :)

 #202549  av FireWalk
 
BrennaRacing skrev:Kunne du spurt han om hvor mye ekstra han skal ha for å rette ut en bulk på skjermen foran (bare en bitteliten sprekk i lakken) sparkle igjen hullene til toyotamerket og skiltet foran, sparkle igjen antennehullet og fikse bittelitt rust på venstre dør :)
Slikt arbeid tar han på timepris. Dvs rundt 300-350 kr timen om jeg ikke husker helt feil. :) Når han lakker om igjen bilen pusses den helt ned og alt av småbulker blir tatt uansett, sparklet igjen.

 #202654  av FireFox
 
den prisen du kom med 12k +-, er det med nedpussing av bil oxo? og demontering/montering?

 #202669  av Pitchyou
 
hvis det er med nedpusing og demontering er det veldig billig!
Har selv fått en pris på 15k for å fylle igjenn lister, pusse ned, lakke styling, lakere inni dører og litt under panser og sveise igjen antennhull++ med lakk, det eneste jeg må gjøre selv er å demontere!

 #202732  av FireWalk
 
ca 15.000 for demontering, nedpussing, sparkling (fjerning av bulker) og lakkering samt montering igjen. :)

 #202764  av BrennaRacing
 
Hvor lang tid tar det å lakkere bilen, sånn ca...Tenkte på å slippe å dra hjem til Oslo i mellomtiden :)

 #202770  av FireWalk
 
BrennaRacing skrev:Hvor lang tid tar det å lakkere bilen, sånn ca...Tenkte på å slippe å dra hjem til Oslo i mellomtiden :)
Vanskelig å si... tar vel som regel rundt en uke vil jeg tro.. men kan vel hende det kan gjøres fortere dersom det haster veldig. :)

 #202771  av BrennaRacing
 
Hadde jo vært gøy å campe på hotell i Ålesund en uke da..hehe

Må nesten se det an litt, å høre med noen lakkerere rundt i Oslo først :D