TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Er dette lovlig???

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #295706  av Lørnings
 
Jeg var på et bentley treff i england for noen år siden med fattern og en kompis av han. Der sto det en gammel bentley s2 continental (aluminiums karrosseri) som var høyglanspolert, den var HEFTIG!! lette etter bilder, men fant ikke.. :( Jeg syns også Ferrari'en var kul!! :D
 #295789  av k_one
 
defcon skrev:Hva med å pusse ned til metallet å lakke med matt klarlakk?
Det var vel forsåvidt det spørsmålet jeg startet tråden med :) (spesifiserte vel ikke akkurat matt lakk men...)
Uansett, jeg skal snart en tur til biltilsynet for å reg'e AE86'n min så da tenkte jeg å spørre om dette i samme slengen..så får vi se hva de sier...
 #305931  av inzane2012
 
ST182 skrev:Sjekka dette med biltilsynet for en tid tilbake, da jeg hadde planer om å lakke hele bilen i blå eller svart chrome. Svaret var at dette måtte de se før de kunne si om de ville slippe bilen ut på veien... altså.. de ville jeg skulle lakke om bilen for ca 70k for så å risikere at de IKKE ville godkjenne det.... så da ga jeg f... i hele greia..
hva med å bare fått lakkert en liten prøve del først å vist det til BT?? må vel funke d??
 #315094  av Nico_18
 
hva med å bruke sånn "paln stoff" husker ikke hva det heter. men er ett robust stoff man maler på planet for å ikke få riper og skader, det stoffet tåler altså veeelig mye og koster ikke alverdens;) tror bilen blir harry gjennomført på en spesiell og rå måte:P hehe
 #315095  av 2r-e-rik
 
Nico_18 skrev:hva med å bruke sånn "paln stoff" husker ikke hva det heter. men er ett robust stoff man maler på planet for å ikke få riper og skader, det stoffet tåler altså veeelig mye og koster ikke alverdens;) tror bilen blir harry gjennomført på en spesiell og rå måte:P hehe
det du snakker om er et 2 komponent polyurethane belegg. problemet er at det bygger flere mm så du kan få problemer med dør åpninger osv.
men det er knall hardt så du får ikke skadet bilen så lett da..
 #315104  av Mr_Storbrua
 
Om du sliper ned bilen til metallet, for så å legge ett strøk med klarlakk eller to.. det som da skjer.. er at bilen blir rustrød ganske så fort.. Ikke finn på dette.. Klarlakken er absolutt ikke tett nok til å bruke som rusthindrende grunning..
 #399927  av Petter 900 T
 
Det er ingen hjemmel i veitrafikkloven om ekstra blanke biler.

Altså, Cromefolie eller andre ekstra blanke overflater er helt ok.

Refleksfolie derimot er stort sett forbeholdt utrykningskjørettøyer. Kopi av dette er ikke populært.

Det skal derimot kun inn som mmerknad i vognkortet at bilen har skiftet farge.

Petter
 #399933  av MR2i
 
Finnes jo på vei sånne..
Avslag på import fra BT: "Feil farge på bilen"? Hehe..

Bilde

Bilde