TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rubbing av GUL bil!

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #361277  av Elzin
 
jeg hadde tidligere en rød celica som var litt falmet, forhørte meg litt rundt hva jeg skulle gjøre for å få frem fargen igjen.

ble anbefalt lakkrens, denne fjerner ett tynt lag av lakken og gir den nytt shine! bra resultat, jeg kjøpte dette på en bensin stasjon hvor dem solgte dette, ble også brukt på fly sa dem på bensin stasjonen.

ellers bruker jeg parafin *ikke lampe parafin, men den grønne parafinen* dette holder lakken meget godt.

spyl av bilen, deretter gå over deler av bilen med svam med parafin, f.eks, 1 dør + for skjerm, så spyler du av. *parafin tørker fort så ikke ta store deler omgangen.*
dette holder lakken meget fin! hvis du ved spesielle anledninger vil ha en enda finere finish kan du bruke bil shampo i tilleg.
 #362029  av inzane2012
 
kan se SS tråden min her inne om hvordan min gule mr2 blei etter en runde med biltema polermaskin og autorange paint cleaner ;)

og dropp turlewax sin rubbing compound, den suger skikkelig balle, har prøvd den før, og holdt på å pådra meg senebetennelse i armen og hånde etter å ta tatt hele bilen med den... ikke tar den oksideringa skikkelelig, samt at med en våt eller fuktig klut vil du bare ødelegge slipemiddlene i den, og vist du lar den tørke inn slik som det står i bruksanvisningen blir den helt jævlig å få av igjen...

nei, om dere vil prøve en billig men god rubbing til å fjerne oksideringa kan jeg på det sterkeste anbefale Autorange sin, fåes kjøpt på www.autoboss.no ... den er veldig lett å jobbe med, og har du biltema sin dual-DA maskin blir jobben betraktelig mye lettere, og ikke glem gode microfiber kluter, http://www.autobahn-bilpleie.no/index.p ... &startrow= disse her funker supert og er kjempe myke... men skal du først rubbe med maskin er caly nesten ett must først, da små asfaltpartikkler og annet dritt kan legge seg i pad'en til maskina og bli med på en heisatur rundt bilen :)

ellers er www.dcn.no ett supert forum med ett hav av informasjon og kunnskap, og med meget hjelpsomme medlemmer ;)
 #375626  av CelicaGT
 
For å skåne "clay bar" , så er det lurt å kjøpe ei avfetting som fjerner asfalten. feks så har Cartec ei avfetting som heiter Emunol, den er kjempe effektiv på asfalt.
 #376063  av Giske
 
CelicaGT skrev:For å skåne "clay bar" , så er det lurt å kjøpe ei avfetting som fjerner asfalten. feks så har Cartec ei avfetting som heiter Emunol, den er kjempe effektiv på asfalt.
Mye bedre for lakken også! Kan lønne seg å gå over et par ganger med avfetting, og la det virke litt(ikke la det tørke selvsagt).
Clay lager av og til riper i lakken, og da blir det mer jobb med poleringen etterpå :-)
 #418479  av 3rlend
 
gammel tråd.
mener sterkt dette er minsin bil nå ? :P
 #418503  av hmsilset
 
Det er godt mulig!Er ihvertfall en stund siden denne tråden ble oppretta ja, for jeg kunne ikke mye om polering ser jeg :)
 #418509  av 3rlend
 
HEhehe :P
det kan hende, sjekket ut denne brukeren, er nok min bil :P