TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • rustfjerning i trondheim!

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #380764  av loft
 
hei, har "litt" rust på hjulbuene etc som jeg vil få fjerna. Noen som har tips til gode verksted som gjør dette??
 #380835  av Andrepedersen
 
loft skrev:hei, har "litt" rust på hjulbuene etc som jeg vil få fjerna. Noen som har tips til gode verksted som gjør dette??

Ta bilde da, san at vi får se kor gale det er :) skal muligens til tr.heim i uke 8, så kan ta en tjik på det om det er ønskelig :)
 #381228  av loft
 
IMAG0325.jpg
IMAG0325.jpg (146.36 kiB) Vist 14343 ganger
IMAG0326.jpg
IMAG0326.jpg (121.49 kiB) Vist 14343 ganger
Dette er begge hjulbuene bak. Når jeg ser bildene ser jeg virkelig hvor ille det er. Angrer nesten litt på at jeg kjøpte bilen, noen som har tid og penger skulle hatt den.
 #381236  av Andrepedersen
 
loft skrev:
IMAG0325.jpg
IMAG0326.jpg
Dette er begge hjulbuene bak. Når jeg ser bildene ser jeg virkelig hvor ille det er. Angrer nesten litt på at jeg kjøpte bilen, noen som har tid og penger skulle hatt den.
Off :( såg ikke helt fint ut det der nei :( Men er ingen problem å fikse. Etter detta er fiksa burde du viiirkelig spandere på den en tectylering, slik du slepper slike ting :) Skulle gjerne ha hjulpet deg, men er ikke i tr.heim så lenge :(
 #381239  av loft
 
Andrepedersen skrev:
loft skrev:
IMAG0325.jpg
IMAG0326.jpg
Dette er begge hjulbuene bak. Når jeg ser bildene ser jeg virkelig hvor ille det er. Angrer nesten litt på at jeg kjøpte bilen, noen som har tid og penger skulle hatt den.
Off :( såg ikke helt fint ut det der nei :( Men er ingen problem å fikse. Etter detta er fiksa burde du viiirkelig spandere på den en tectylering, slik du slepper slike ting :) Skulle gjerne ha hjulpet deg, men er ikke i tr.heim så lenge :(
ja må få ordna meg det!:) bare lurer på åssn det blir når det er fiksa, må hele bilen lakkeres på nytt eller kan bare deler av den taes og så poleres slik at man ikke ser forskjell?
Ska ta kontakt med ett billakkeringsfirma oppi her når jeg får tid :) kan ikke ha rust til sommern!! :p
 #381245  av Mr_Storbrua
 
Du lakker bare bakskjermene.. Fargekoden på bilen din er 202.. en ren svartfarge, så blir ikke noe farge forskjell, eneste er at bakskjermene mest sannsynlig blir endel blankere, men om du polerer resten av bilen, og etter ett par vask, så ser det nok helt likt.. :)
 #381258  av loft
 
Mr_Storbrua skrev:Du lakker bare bakskjermene.. Fargekoden på bilen din er 202.. en ren svartfarge, så blir ikke noe farge forskjell, eneste er at bakskjermene mest sannsynlig blir endel blankere, men om du polerer resten av bilen, og etter ett par vask, så ser det nok helt likt.. :)
Ah=) thanks!:) ble man mindre bekymra for at pengeboka sku bli tømt :p
 #381270  av donk2k
 
Ikke for å være negativ, men jeg ville gått over litt mer av bilen i de utsatte områdene å sett åssen det liggerann der også. Sånn rust kommer skjelden alene. Tror det er greit å titte godt under bilen, på kanaler osv. Like greit å fikse alle plassene det er rust hvis du først skal koste på det. Så kan du med god samvittighet få en tjukk understells-masse på etterpå og store mengder tynt-flytende tektyl eller lignende inni alle hulromm. Værdt en sjekk iallefall.. Skal se om jeg finner et godt bilde av min fra undersiden etterhvert. Da kan jeg peke ut de plassene det hadde starta på min.
 #381352  av loft
 
donk2k skrev:Ikke for å være negativ, men jeg ville gått over litt mer av bilen i de utsatte områdene å sett åssen det liggerann der også. Sånn rust kommer skjelden alene. Tror det er greit å titte godt under bilen, på kanaler osv. Like greit å fikse alle plassene det er rust hvis du først skal koste på det. Så kan du med god samvittighet få en tjukk understells-masse på etterpå og store mengder tynt-flytende tektyl eller lignende inni alle hulromm. Værdt en sjekk iallefall.. Skal se om jeg finner et godt bilde av min fra undersiden etterhvert. Da kan jeg peke ut de plassene det hadde starta på min.
sant!:) var det jeg hadde en plan om, få bort ALL rust og tectylbehandle.
Var innom billakksjappe på heimdal i dag, meget hyggelige folk!:) etter at han hadde sett på hjulbuene så mente han at jeg måtte skaffe nye hjulbuer pga mye arbeid med å kutte og sveise og bøye osv. Ringte toyota, de hadde EN til pris av 5500kr, så nå er jeg litt :( for har ikke råd til å punge ut totalt 15000kr (for karosseridel +montering og lakkering)... hjelp!:P sponsor? xD kan ikke la denne bare ruste i stykker, stakkars!
 #381355  av donk2k
 
Sjekk om veng kanskje har. Mener jeg har hørt rykter om det.
Ellers kan det kanskje lønne seg å ta med en vinkel-sliper til en hugger å skjære ut hjulbuene fra en bil uten rust (hvis det er å oppdrive).
 #381360  av ArildM
 
Desverre normalpris hos toyota med rundt 5000,- for en bakskjerm. Det finnes nok andre steder du kan oppdrive slike deler, finnes i alle fall flere sider som har slike deler til Mr2 :)
 #381371  av loft
 
må leite som en gaaal!:)
 #381519  av Andrepedersen
 
loft skrev:må leite som en gaaal!:)

Hør med daniel hs her på forumet, han har iallefall en bakskjerm liggende. ellers så ville jeg ha fått en privatperson til å tatt seg av kappinga og sveisinga, er ikke så utrulig mye arbeid for en som kan det :)
 #396361  av McLarren
 
ArildM skrev:Desverre normalpris hos toyota med rundt 5000,- for en bakskjerm. Det finnes nok andre steder du kan oppdrive slike deler, finnes i alle fall flere sider som har slike deler til Mr2 :)
Sjekka nettopp etter angående dette, men på en Carlos Sainz, Celica T18 generelt, så ligger disse på 7.600,- inkl. mva. hos Hell Bil iallefall :)