TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvilket verksted for lakking/oppretting?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #400650  av MR2-Dag
 
Her om dagen mens bilen stod parkert på jobb, og jeg var inne på jobben og jobbet, klarte en lastebilsjåfør på mirakuløst vis å gnu seg helt opp i bilen min som stod parkert helt oppe i ene hjørnet av plassen.

Resultatet ble lakkskader på venstre dør, speil, bulk i forskjermen, og en mer eller mindre deformert venstre bakskjerm... :x

Så.... jeg må få taksert skaden og reparert dette, og forsikringsselskapet har da gitt meg to alternative verksteder.

Markveien Karosseri, og Røhne Selmer, begge på Ensjø.

Noen som har erfaring med noen av disse og har noen å anbefale eller fraråde? Føler det er ganske viktig å velge riktig verksted til det her.
 #400653  av Mr_Storbrua
 
Du kan da sette bilen på hvilket verksted du vil... Er det gjensidige?
 #400739  av MR2-Dag
 
Det er akkurat det jeg ikke kan... forsikringsselskapet forlanger at jeg setter bilen på et av de verkstedene som de har avtale med.

Og det er ikke Gjensidige, men Codan. Det eneste selskapet jeg vet om som ikke skal ha en halv million for å forsikre en MR2 med kasko... :P Man får kanskje det man betaler for, men allikevel. Sparte nærmere 13k på å gå over fra If til dem, så det var liksom en no-brainer. I tillegg har jeg ubegrenset kjørelengde og 4000 i egenandel der If ville 12.000.

Så det er alternativene jeg har. Røhne Selmer eller Markveien Karosseri.
 #400753  av jacquelin
 
Hjelper kanskje ikke i anbefale Røhne & Selmer i Sandvika? Vi lakker en del for dem, og oppretterne der hvertfall er veldig flinke. :)
 #400760  av Mr_Storbrua
 
Men de kan ikke kreve at du skal bruke noen av de sine verksted. Var borti det med gjensidige for noen år siden, der en bekjent av min far vraka bilen sin, å fikk beskjed om at bilen havna på det og det verkstedet. Men han ville ikke ha bilen dit. Da fant han ut i ettertid at kunden kan selv velge hvilket verksted bilen skal fikses på. Forsikringsselskapet har ikke noe med det, annet enn at de får regninga :P

SÃ¥ jeg ville snakka med NAF om dette..
 #401676  av MR2-Dag
 
Etter å ha sjekket litt rundt og forhørt meg, falt valget på Markveien. Søkte litt på nettet, og så bl.a. at ingen hadde noe positivt å si om Røhne Selmer. Var riktignok bare en nettside med overveiende dårlige erfaringer, men det er nok til å gjøre meg skeptisk.

http://www.anbefalt.no/omtale/000330871 ... j%C3%B8+AS

Markveien er mer spesialiserte i det de driver med, og det er sikkert en grunn til at så godt som alle drosjene i Oslo fikser bilene sine der. Så jeg leverte bilen der mandag morgen, og fikk igjen bilen i går. De hadde byttet bakskjerm og lakkert hele førersiden, så selv om det er fargeforskjell ser den iallfall strøken ut nå. Fra den ene siden... Jeg tar ikke det så tungt siden jeg uansett har planer om å hellakkere den etterhvert når jeg får råd.

Men, jeg er iallfall i det store og hele fornøyd med Markveien Karosseri og har ikke betenkeligheter med å anbefale dem til andre, hvis noen skulle vurdere å få utført noe bodywork hos dem. Raske og proffe folk IMO.

Edit: og forsikringsselskapet hadde visstnok forlangt at skjermen bare skulle rettes, men de byttet den allikevel. MÃ¥ jo si jeg liker at folk tar litt initiativ selv.