TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Behandling av ny lakk

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #412876  av atledreier
 
Får ny bil om en stund (til våren) og lurte litt på hvordan jeg best skal beskytte den nye lakken. Er det noe man bør tenke på i forbindelse med dette? Kunne tenkt meg en full "Silsethbehandling", men er litt usikker på om det er lurt på fersk lakk?

Et bilde av bilen og lakken slik den BØR være! (Bildet er ikke av min bil, men samme type og farge)
 #412885  av ArildM
 
Bruk thumbnail knappen og ikke IMG knappen når dere poster store bilder.
 #412887  av hmsilset
 
:) Jeg vet om folk i ditt distrikt som kan gi bedre behandling av bilen enn meg.Og fersk lakk skal gå bra, så lenge det ikke brukes lakkforsegling som stenger inne gasser om lakken ikke er ferdig herdet.Voks derimot puster, så dette er ikke noe problem :) Gi meg nr ditt på pm, så skal jeg spørre noen jeg vet er dyktig til dette til å kontakte deg.
 #412979  av lasse
 
Nybilerer jo som regel lakkert lenge før den ankommer kunde, tar jo litt tid å sette sammen og slikt...
Jeg kjørte min 2012 touran rett fra forhandler til en kompis som driver profft med bilpleie, han la på toughguard for meg (ala ditec).
Fersk lakk rett fra lakkboksen skal du imidlertid vente 3mnd før du gjør noe, og 14 dager før du vasker med såpe...
 #413049  av atledreier
 
Bilen har forventet produksjonsdato i desember, og forventet levering i februar eller mars. Tenkte å vente til isen brast før jeg evnt tok turen nordover til eminente Silset, så da skulle lakken være 3-5mnd gammel. Det skulle være nok til å kunne få litt beskyttelse på den?