TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Matt og blank klarlakk, bilde! :D

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #427070  av jacquelin
 
Hei! Jeg skal lakke min Skyline en av dagene, og har ikke helt klart å bestemme meg for klarlakken enda. :P Jeg vil ha litt med matt klarlakk for syns det er så kult. Men så skal jeg bytte farge til verdens fineste farge hehe, så da må jeg ha litt blankt for å få vist den helt. Fargen er grålilla, med masse spill i lyset. Vanskelig å forklare. :) Alternativene jeg tenker på er matt panser, tak og bakluke, eller matt panser, fremfanger og skjermer, eller matt alt foran midt på kanaler og dører og c-stolpe sånn at skjøten kommer på skrått. Hva syns dere? Har dere bedre alternativer? :)

På forhånd takk. :)
Sist redigert av jacquelin den 01 apr 2013 23:08, redigert 1 gang totalt.
 #427113  av jacquelin
 
Hmm vet ikke, er det det? :P Kan jo ikke være mulig så kult som det er. :)
 #427115  av laffy
 
Hvis det er masse spill i lakken så ser jeg ikke poenget i matt klarlakk, men for all del, kan hende det blir fett som bare det. Har du lyst, har du lov :) Bare ikke del bilen opp med halve matt og halve blank..
 #427117  av sindrejl
 
er nok litt feil å si at matt lakk er på vei ut, men det har aldri vært pent på fjortissen sin civic eller rånerens bmw 316i. Disse har prøvd i massevis og feilet miserabelt med bl.a sort matt lakk som "ALLE" skulle ha på sine "standard" biler i en periode.
På fete biler som feks en Skyline så er ikke Matt nødvendigvis et dumt valg og er fremdeles "in" på denne typen biler :)

Men det vil nok fjerne effekten i lakken om du har en spesiell farge.
Legger du på matt klarlakk vil lakken se matt ut, men være beskyttende. Lyset vil derimot ikke slippe til på samme måte og gir ikke lakken under et shine som du ønsker.
 #427119  av jacquelin
 
Jeg er enig i at man ikke skal ha matt på hva som helst, akkurat som dem som har kamelon på Laurelen sin hehe. Men jeg syns matt er sykt tøft, lys/ skygge blir så spesielt. Syns f.eks. sølv generelt er kjedelig, men frister å ha det matt på en hel bil. Og så tenker jeg litt på bruken av bilen. Burde nok hatt enten eller på veibil, men denne skal jo liksom være raserbil hehe, så føler det er litt mer rom da. :) Litt irriterende å skulle lakke etterpå og i morgen og fremdeles ikke ha bestemt meg helt. :P
 #427208  av jacquelin
 
Ble SYKT fornøyd!! Matt panser, tak og koffertlokk. :) Og sotet alle lamper. :)

Bilde

Bilde


Bilen var forresten sølv før. :P
 #427217  av FT86
 
Det blei jo bra det ! :D
 #427219  av Mr2mr2
 
Ble faktisk ganske kult 8)
 #427233  av jacquelin
 
Tusen takk! :D Er jo sånn såkalt sprekkferdig av stolthet hehe, så veldig kult at dere er enig! :D
 #427265  av Noxan8
 
Personlig er ikke jeg spesielt stor fan av R32/33. men den der skal du ha kred for :D meget pent 8)
 #427288  av jacquelin
 
Takk! :D Jepp, (forhåpenligvis) soon to be drifteøse. :P Mulig jeg blir litt for redd til å bruke den men. :P