TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Pris pÃ¥ lakkering!

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #429015  av FireWalk
 
Hei, Jeg lurer på hva folk betaler for en hellakkering nå for tiden? Jeg vet at de fleste lakkerere ikke alltid betaler sin skatt med glede og at mange får dette svart. Jeg er derfor interessert i å høre hva folk betaler, både hvitt og svart for en lakkering. :)
 #429021  av samejon
 
20 cash kontant er vel ca pris for hellakkering med alt grunnarbeid. Da plukker man fra hverandre bilen og skrur den sammen igjen etterpå selv...
*edit* dette er da "kun" utvendig . Altså tilogmed innunder til kant motorrom, innsider dører frem til plastikkdeksler, bagasjerom til innunder gummilist... Ikke fargebytte...
Sist redigert av samejon den 15 mai 2013 17:29, redigert 1 gang totalt.
 #429023  av Audun F
 
Her bør vi kanskje skrive hva vi mener med hellakkering også. For meg er hellakkering hele bilen - alt. Det vil tilsi at man stripper bilen helt for ALT og får noen til å lakkere alt - ikke bare utvendig, men rubbel og bit innvendig, utvendig, hjulbuer, motorrom etc etc. Mange som mener hellakkering bare er utvendig...

Jeg betalte vel 65k,- for min hellakkering. Det inkluderte kitting av hele bilen siden den hadde vært syredyppa.
 #429025  av Zepticon
 
Jeg vil vell si man må skille på fargebytte, og hellakering i samme farge :) Da den ene innebærer innvendig og utvendig, mens den andre bare er utvendig.
 #429070  av FireWalk
 
Nå tenkte jeg mest på en omlakkering i samme farge, slik at man da bare tar det utvendige. Skal man strippe ned hele bilen blir det jo et prosjekt av en helt annen klasse. :)
 #433889  av Tort1llaboy
 
samejon skrev:20 cash kontant er vel ca pris for hellakkering med alt grunnarbeid. Da plukker man fra hverandre bilen og skrur den sammen igjen etterpå selv...
*edit* dette er da "kun" utvendig . Altså tilogmed innunder til kant motorrom, innsider dører frem til plastikkdeksler, bagasjerom til innunder gummilist... Ikke fargebytte...
Du kan dobble den prisen for hellakering.
 #435075  av Andrepedersen
 
Tort1llaboy skrev:
samejon skrev:20 cash kontant er vel ca pris for hellakkering med alt grunnarbeid. Da plukker man fra hverandre bilen og skrur den sammen igjen etterpå selv...
*edit* dette er da "kun" utvendig . Altså tilogmed innunder til kant motorrom, innsider dører frem til plastikkdeksler, bagasjerom til innunder gummilist... Ikke fargebytte...
Du kan dobble den prisen for hellakering.

Kommer helt ann på. Fikk helakkeringen min for 12 k
 #435082  av ArildM
 
Anbefaler en Latvia tur jeg :)
 #435269  av Andrepedersen
 
ArildM skrev:Anbefaler en Latvia tur jeg :)
Spørs helt hvor mye du kan gjøre selv, og hva du har av tid å utsyr. Har du dette i boks, kan ikke en tur til lativa lønne seg. Iallefall for meg :)
 #435273  av ArildM
 
Neida, det er alt etter hva man kan og har av utstyr selv. Mange som gjør mye av grunnarbeidet selv bare for å finne ut at det er helt bortkasta og verkstedet må gjøre det på nytt igjen. Har hobbylakkert litt selv, og det er en jobb jeg gjerne setter bort til andre som kan det :)
Eksempelvis skal jeg ta regreima, en full teknisk sjekk og hellakkering til neste år på SW20en, blir trolig rundt 25-30 lapper inkludert en luksus ferieuke i Latvia med god mat og hotell for 2stk. Så for min del tar jeg det som en ferietur med bonus at bilen blir plukket i stykker og satt sammen igjen :)
 #435277  av Tort1llaboy
 
Kommer helt ann på. Fikk helakkeringen min for 12 k
Med andre ord ikke nå bra arbeid.. ville heller drat til latvia da :)