TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lakkering av baklys

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #444237  av Nugatti
 
Publiserte denne på Lexus-forumet også, men Lakkering Og Karosseri er kanskje vel så relevant.
---------
Selv om jeg er stolt over at bilmerket mitt startet en populær trend mange ville være med på, må jeg si jeg har begynt å mislike "Lexus-lys" og har irritert meg litt over at original-baklyktene mine ser ut som de er innkjøpt av en råner.
Bilde
Bilde

Ved å gjøre den øvre delen av lykta rød, (som alltid lyser rødt, uansett), ser bilen plutselig litt mer sivilisert ut, og blir litt mindre BØRNING CALIBRA OG BABES.
Kjøpte først lyktefolie som jeg strevde en masse med. Kurvaturen på disse lyktene er fryktelig kronglete, og selv med masse vann og hårføner gikk det ikke veldig bra.
Fikk til slutt til sånn nogenlunde, men så ikke ut som noe som ville vare, og hadde endel bretter i folien som ikke ble pent.
Bilde
Bilde
Bilde

Ble blankt og fint, da.

Uansett. Dette var et rent helvete å drive med, så jeg kjørte derfor til Biltema og plukket opp baklyslakk i rød farge.
Maskerte opp etter alle kunstens regler
Bilde

Begynte å spraye
Bilde

Ble ikke så glatt og pent, men. Ganske tåkete.
Bilde

Faen. Faenfaenfaen. Sprayboksen klarte å sprute dråper. Krysser fingre for at dette lar seg pusse/polere ned.
Bilde

Måtte ut i noen ærend, så etter prøvemontering, ble de sittende.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Planen videre blir å etter noen dager få pusset det hele blankt ELLER legge på klarlakk og så pusse det blankt.
Hva vil gi mer gjennomsiktige lykter igjen? Rødfargen i seg er jeg ganske fornøyd med. Mulig jeg bør investere i noen skarpere LED-greier til å ha i baklysene, siden de nå må gjennom to lag med rødt, men det er nå så.
Det som plager meg mest er at de er så tåkete (på grunn av dårlig lakkarbeid fra min side). Forslag til best mulig fremgangsmåte for å få de blanke og fine, og ikke minst mer gjennomsiktige?

Hilsen Daniel
 #444259  av ArildM
 
Skjønner godt du vil dempe "bling" faktoren litt.
Ellers er jeg dessverre usikker på det du spør om :)