TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Klarlakk

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #444740  av Phinex
 
Har gjort litt karrosseri arbeid på Celicaen, men lurer litt på hvordan jeg skal legge klarlakken? Fikk tak i riktig lakkode, og klarlakken er av samme merke. Har spurt litt rundt, og lett på nett, men får så mange forskjellige svar. Skal klarlakken legges vått i vått med selve lakken, 1 time etter, eller et døgn etter? Bør jeg våtslipe før jeg legger klarlakk? Og så polere opp etterpå...?
 #444742  av laffy
 
Er det sprayboks eller sprøyte du lakker med? Kan du ikke laste ned datablad for lakken? Står i såfall der, må iallefall vente til løsemidlene er fordampet fra basen. Om du har lagt fyller så sliper du den, legger base, og så klarlakk.
 #444743  av Phinex
 
Snart 30 år gammel bil, så har gått for sprayboks med pistol. Har ikke tilgang på lakkboks med utstyr, så forventer ikke noe kjemperesultat, håper bare klarlakken ikke sprekker opp. Multona autolakk og Spraymax 2k klarlakk. Blir faktisk ikke så værst. Blir ganske jevnt når jeg legger basecoat i tynne strøk.
La på to lag basecoat for 24t ca. Har nå våtslipt med 3000 papir og lagt et siste tynt lag. Tenker jeg venter en times tid før jeg legger to lag klarlakk med 15 min mellomrom. Bilen får stå ei god stund før jeg vasker, clayer og polerer forsiktig med DA maskin og polish.