TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Begynner det Ã¥ rÃ¥tne rundt bremsene ?

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #444807  av Ronnie
 
Noe som er vanlig er at sprut skjermen bak bremseskiva råtner vekk etterhvert...irriterende. Var på Toyota og spurte om det gikk an å få ny , men det gikk kun å få hele med ABS sensor huset og det kostet 3000 pr side ! Ikke planer om jeg ville gi det , så jeg gikk in på biltemas sider og plukket meg ut de 2 billigeste og tok med opp bremseskiva, de har ikke til toyota celica . Den billigeste var til MG og kostet 29 kr, passet overhodet ikke , den dyrere var til golf og koster 49 kr ca ..den passet på dimisjon utvendig . Kjøpte 2 stk , kuttet til så det passet , sveiste på og vips, sparte 5900 kronasjer . Kjøpte samtidig calipter lakk og lakket alt sammen selvfølgelig etter å ha slipt vekk rusten med rettsliper og vinkelsliper siden jeg har lånt vekk sandblåse utstyret mitt og han var ikke hjemme...Hvis man ikke kan sveise går det sikkert an å bore og bruke popnagler eller noe . Dette er til bak på Celica 1,8 men prinsippet er jo det samme uansett og lettere enn å måtte ta av hjulager etc http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... OLF-66902/
Vedlegg
Forskjellig til høyre og venstre side
Forskjellig til høyre og venstre side
skjerm til golf.jpg (120.48 kiB) Vist 11169 ganger
Kutt til og sveis evt tilpass og popp på
Kutt til og sveis evt tilpass og popp på
Kutt & sveis.jpg (142.54 kiB) Vist 11169 ganger
Husk lakk
Husk lakk
lakket og klar.jpg (158.79 kiB) Vist 11169 ganger
 #444810  av ArildM
 
SMART! :)
Er nok klart at bremseskjoldene har sin funksjon de også :)
 #444857  av Ronnie
 
Sånn, der fikk jeg alt på plass , originale bremseskiver fra Toyota (de er lakkert på trommel fra butikk i motsetning til andre) Innbytte caliptere fra bema (de kommer i motsetning til orginale nye eller nye fra andre steder hel galvaniserte og med klave og 1500 istedet for 2300 kr pr stk og med klave ) alt lakkert med calipter lakk . Nye bremseband til håndbrekk , håndbrekk wire og sko . Tips : Demonter ABS /Hjulager hus når man skifter bremseband til håndbrekk ...ikke fordi man må men enklere og fortere , er bare 4 bolter ...
Vedlegg
Galvanisert og lakkert calipter
Galvanisert og lakkert calipter
DSC_0165.JPG (570.57 kiB) Vist 11133 ganger
Ble slettes ikke så galt , hele bilen skal gå i rødt/sort
Ble slettes ikke så galt , hele bilen skal gå i rødt/sort
DSC_0168.JPG (483.2 kiB) Vist 11133 ganger