TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Nei dette tenker man ikke pÃ¥ nÃ¥r man kjøper en bruktbil...

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #444880  av Ronnie
 
Ja, her er stedet man sjelden sjekker grundig , man ser på kanaler , hjulbuer , inn festninger , under bilen men toppen av tanken ? Der vannet samler seg i små vann pytter , hvor det aldri er tectylert..nei, bilen er jo så fin i lakken , har nettopp blitt understells behandlet , gått under 70 000 , eu godkjent hahaha , spiller ingen rolle , begynner tanken å bli dårlig så lukter det , brannfarlig og no dritt å ordne oppi , ihvertfall med en gang så man blir kjørende på halv tank siden fyller man mer skvulper det over . Grunn : Har egentlig ingenting med utvendig lakk eller fin under men om bilen har blitt kjørt i hardt saltet område . Umulig å renske området uten å fjerne baksetet og åpne luka ned til tanken ...lurer på om noen har vært å kjøpt bruktbil og begynt å skru for å fjerne baksetet for å kunne se toppen av tanken , Fikk nå reddet denne , men det var på høy tid , denne er en 1996 mod tank , gravrusten var begynt samt 100 vis av små flekker . der det var mest rust var der det var steinsprut gygge og rundt alle åpninger , men værst var flensen rundt tanken siden det er en flipp opp , der legger det seg vegsalt .Jaja , ett godt lag antirust grunning og lakk så blir det som nytt ...tar en runde med tank sealer fra gasoline.no bare for å være på den sikre siden . Jobben tar 7-8 timer fra a til å og koster vel en 200 kr i lakk men er værdt å gjøre om bilen er 10 -15 år gammel . Ett knappenålshode rust er som en krone under lakken...
Vedlegg
Tank topp
Tank topp
DSC_0170.JPG (1.03 MiB) Vist 14455 ganger
Tank bunn
Tank bunn
DSC_0171.JPG (955.89 kiB) Vist 14455 ganger
Grunning
Grunning
DSC_0172.JPG (802.57 kiB) Vist 14455 ganger
Finito
Finito
DSC_0173.JPG (1.08 MiB) Vist 14455 ganger
 #444886  av Inz4ne
 
Er glad for at de fleste bilene i min bilpark har plastikktank :3
 #444889  av Ronnie
 
Ja , det kan du si, plast er tingen , men hvem tenker på det når man skal handle bil eller hatt den i mange år...
 #444892  av Inz4ne
 
Ikke mange, bare de som har bil med rusthull i tanken, vet om noen av de :P
 #445023  av Ronnie
 
Men når det er sagt , har man brann i bilen er ikke plast tanken værdt nåla i veggen , hadde jeg hatt det så hadde alt tatt fyr . en annen ting er påfyllings røret , det var rusthull i så mye at jeg måtte kutte av 10 cm på både den og luftingen ...det røret er stål uansett hvor mye plast tanken er
 #445032  av Inz4ne
 
Mener på at påfyllingsrøret og er plast på 405ene, tanken sitter så å si helt bak og motor foran så om det begynenr å brenne i motor og det kommer seg helt til tanken så er bilen ferdig uansett :P
 #445787  av Ronnie
 
Inz4ne skrev:Mener på at påfyllingsrøret og er plast på 405ene, tanken sitter så å si helt bak og motor foran så om det begynenr å brenne i motor og det kommer seg helt til tanken så er bilen ferdig uansett :P
Det er jo helt sygt ...
Tupperware ?
 #445790  av ArildM
 
Tanken min var jaggu brun den også, så dette er ikke noe ukjent fenomen på Toyota i alle fall. Påfyllingsrøret er bytta, men tanken var ikke det. Skulle strengt tatt hatt ute hele tanken, men fikk sprayet den godt med korrosol og surfex før jeg hadde på godt med brunox og til slutt wurth sin understellsmasse. Håper den varer i noen år :) Får se hvor mye herjinger saltet får til i vinter :)
 #445798  av Inz4ne
 
Tja hvor sykt det er, er jeg ikke sikker på, har aldri hørt om en 405 som har brent i bensintanken, har hørt om noen branner i motorrom, men ikke noe annet enn det.