TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

For salgsannonser for biler.
 #461072  av Makk
 02 aug 2019 15:44
Hei.

Jeg har bestemt meg for og selge min 1990 modell Celica ST185 Gt-Four
KM Stand 185100

Brukt hele før og nå midt i sommeren på å lage til denne bilen, samt en del vintre før det, nå har jeg lyst å gjøre noe annet.

Dette er sannsynligvis en av Norges beste karosserimessig, den har ingenting som er opprustet, godt entusiastholdt.

Det er også gjort ufattelig mye med denne bilen opp igjennom, å senest nå i sommer 2019 er mye utført

2019 Mai/Juni Service på km stand 184500 som kom på cirka 50.000 kroner.

Motoren ble sendt til David på Underground Garage pga toppløft og fikk 16 nye ventiler og tetninger, planert topp og ny 1.4mm cometic toppakning, samt ble eksosmanifold rettet og nye studs, HELE motoren fikk nye simmerringer i alle områder og nye tetninger, det ble også skiftet komplett registerreimkit med vannpumpe og clutchen er en splitter ny ACT Extreme organisk med nytt originalt Toyota utløserlager og ny original Toyota slavesylinder med ny væske på hele systemet.

Ny olje motor, gir, kjølevæske, bremsevæske, clutchvæske, servo-olje, regreimkit, servoreim, dynamoreim 185000km

Motor :
Smidd innmat, lommede stempler
cometic 1.4mm toppakning
Turboladerens innmat er skiftet av turbokarlsen, denne klarer 1.6 bar, men var mappet på 1.4 pga innsugsbegrensninger (Originalt)
Stage 1 kamaksler
Grade 7 plugger riktig gappet med oppgraderte tenningskabler og nytt lokk/rotor
Frontmontert intercooler med dumpventil på innsug
Mishimoto aluminiumsradiator med doble vifter på automatisk innslag
Fullt silikonslangesett til motorens kjølesystem pga høyere trykk, hose from hell og from hell on Earth er skiftet til nye også.
3 Toms downpipe til Catco racingkatalysator under bil og 3 toms hele veien bak til 4.5 utblås, gromlyd.
Motec M4 Datasprut og signalboks, jeg har også fått tak i kabelen sånn bilen kan mappes ved behov, bare denne jævla kabelen kostet 2000,- !!
AFM er fjernet og denne har MAP sensor istedenfor nå
Cold air intake
Større dyser
Bensintrykksregulator, originalt kullfilter fjernet, egr fjernet, veivhusventilasjon går via catch-can så under bil
Walbro 255 pumpe i tank

Chassis :

BC Racing Coilovers, disse er 2-3 år gamle og har fungert kjempebra, de originale med nye dempere medfølger!
4 nye hjullagre 2016
Bremseklosser skiftet 2019 og ny væske pumpet gjennom hele systemet, ved nedplukk for noen år siden ble komplett håndbrekksmekanisme utskiftet å dette virker godt den dag i dag.
Komplett polyforingssett i chassis under
Whiteline stabstag bak med polyforinger, også foran har polyforinger
Opphenget til bakaksel har vært byttet og er i orden
Fronten er en CS front m/fjernet middlebar og med installerte US ST182 foglights, disse er de eneste som flukter med CS sine luftinntak
Hvite blinkers foran og på sider
4 helt nye dekk, kjørt maks 50 mil, bilen har hatt 4 hjulskontroll så denne er bra.

Det finnes ikke vinterdekk til denne da den brukes aldri utenom solvær.

Interiør :

Uten skader, fikk tak i et flott originalt 4wd Turbo ratt for ett par år siden.
3x stolpemålere, turbotrykk, oljetrykk tatt ut i toppen av motor og oljetemperatur i motorens sump, som er der du vil måle da du gjerne vil vite temperaturen på det den suger inn.
Shortshift med TRD Kule.
Batteri bak mod
Godt diskotek i bilen, 15 tusen nypris.

Komponentsett foran og bak med flott integrering bak originale deksler og/eller erstatning av originale deksler med nyere og finere, pluss 6x9 i hattehylle og en ground zero forsterker/subwoofer bak, 2Din spiller i front, separate phonokabler til forsterkere og egne strømforsyninger, spiller driver komponentsettene og egen forsterker til 6x9 og subwoofer bak, batteriet i bilen er bake også så her har du kjapp og god lyd i subwooferen.

Bilens originale utstyr :

ABS
Uten Aircondition
Toyota original tyverialarm og denne virker kjempeflott
Førerstol har mer justeringer enn passasjer, usikker om dette er ekstrabestilt eller originalt.
Stoffseter
System 10 i dørene med oppgradert komponentsett som nevnt over (Ettermontert selv)

Alt virker på denne bilen, men nå på en kjøretur for litt siden røk speedometerwiren, denne har en god samaritan sendt meg og jeg tenkte at en liten småfiks til skal jeg klare.

Så røk venstre hjullager foran i dag, som jeg har skiftet før, motivasjonen er borte da jeg har hatt motoren ute av bilen i månedsvis for overhaling pluss jeg har fikset alle småproblemer med den, jeg har brukt så mye tid på denne bilen at jeg er rett og slett lei av og ikke få kjøre noe.

Det medfølger en noen deler som er kjekke og ha på slike biler.

Bilen er EU-Godkjent og forsikret, denne har stått i garasje og brukt kun i sol og fint vær.

Prisantydning 120.000,- Det er langt og vel mellom hver Celica som har ett så rustfritt chassis.

Se min prosjekttråd for bilens historie her på TS-OGN.

Dette er ikke en ifrasegslengt opprustet halvveis elendig banebil.

Jeg kan vurdere innbytte i R-Sykkel som ikke behøver noen form for "småfiks" det må enten være noe konkret eller ingenting at all, fortrinnsvis Ducati 1098 eller 1198, med og uten mellomlegg, også andre merker billige og dyre men KUN R...

Bilen skal inn til karosseriverksted 26 August for og sette på en ny dør og ny forskjerm venstre side siden jeg ble pårygget i sakte fart, da skal dem lakke opp igjen hele siden opplyser dem, om noen virkelig har lyst på denne bilen så er her en kjangse også for og spytte i litt ekstra å få hele doningen opplakkert igjen, ikke at den har et dødelig behov for det, men det er en option, som jeg ikke orker og ta meg råd til etter de siste kostnadene jeg har hatt.

Jeg har fullt løfteutstyr hjemme, den som kommer den får se akkurat hva og hvor en vil.

Bilder på facebookgruppen til TS-OGN.

90617254