Selger MR2'en pga overgang til enn litt mer voksen bil. Jeg bruker stort sett bilen bare til og fra jobb, og da finnes det andre alternativer enn MR2 turbo.
Litt kort om bilen historie: Jeg kjøpte bilen USETT av Chris her på forumet for et drøyt år år siden og er eier nummer 3 siden bilen var ny. Den hadde 1 eier fra 92 til Chris importerte den til Norge i 2002. Han satte i turbomotor i 2005 og solgte den videre til meg i 2007. Motoren som står i er en 3.gen turbomotor som stammer fra en 95 modell jdm. Den ble montert av Marcus (du finner en egen tråd om konverteringen hvid du søker litt).
Karosseriet har rullet hele 295 000 km, mens motoren har ca 146 000 km. Når man ser på bilen, så ser man fort at denne like gjerne kunne ha vært gått 1/3 del. Interiøret er meget pent holdt og karosseri er tectylbehandlet og opplakkert høsten 07.
Av modifikasjoner er følgende gjort:
Motor: Apexi luftinntak, Turbo XS 3" downpipe, HKS Silent Hi-Power 3" eksos, Greddy ProfSpec 2 boostcontroller, HKS SSQ dumpventil
Utvendig: Klare park\blinkere, lakkert "helt ned", øvre del av spoiler fra Revision 6
Interiør: Momo ratt, TRD girkule, TRD pedaler, oljetrykk (virker ikke) og turbotrykksmåler i a-stolpe, Pioneer cd-spiller, Infinity Perfect 6,5" frontsett og Rockford Fosgate forsterker.
Det er montert Defa varmup med motorvarmer, kupevifte, lader og tidsur
Bilen står på nye på nye 15" alu.felger med nye piggfrie vinterdekk (kjøpt i januar 08). Det følger med et sett med 17" sommerhjul (Rail Monza); 2 av dekkene er kjørt på 1 sesong, de 2 abdre er nye.
Av slitedeler er følgende skiftet: skiver\klosser foran (+overhalt calipere), klosser bak, hjullager foran hs, stab.stag foran begge sider, plugger, fordelerlokk+rotor, girolje (redline), lager i støtdempertopper foran begge sider. Oljeskift er gjort hver 8000 km (olje: Mobil 5w-15).
Bilen går meget godt er blitt kjørt normalt med. Orginalt er det 245 hk i motor med ca 0,9 bar. Trykket ligger ca 0,1 bar over orignalt (lader ca 1,02). Ikke "mishandlet" ved drifting\banebruk eller hard kjøring. Bilen er eu-godkjent. Er ikke godkjent av biltilsynet, men som "alle" vet, er det ingen forskjell i understell\bremser mellom turbo og NA. Eventuell ny eier vil få hjelp hvis ønskelig hvis det skulle trengs delenummer til jdm-delen av bilen. (Har selv jobbet på delelager hos toyota i Kr.sand og har JDM delekatalog)
Selges for 115 000.
Litt kort om bilen historie: Jeg kjøpte bilen USETT av Chris her på forumet for et drøyt år år siden og er eier nummer 3 siden bilen var ny. Den hadde 1 eier fra 92 til Chris importerte den til Norge i 2002. Han satte i turbomotor i 2005 og solgte den videre til meg i 2007. Motoren som står i er en 3.gen turbomotor som stammer fra en 95 modell jdm. Den ble montert av Marcus (du finner en egen tråd om konverteringen hvid du søker litt).
Karosseriet har rullet hele 295 000 km, mens motoren har ca 146 000 km. Når man ser på bilen, så ser man fort at denne like gjerne kunne ha vært gått 1/3 del. Interiøret er meget pent holdt og karosseri er tectylbehandlet og opplakkert høsten 07.
Av modifikasjoner er følgende gjort:
Motor: Apexi luftinntak, Turbo XS 3" downpipe, HKS Silent Hi-Power 3" eksos, Greddy ProfSpec 2 boostcontroller, HKS SSQ dumpventil
Utvendig: Klare park\blinkere, lakkert "helt ned", øvre del av spoiler fra Revision 6
Interiør: Momo ratt, TRD girkule, TRD pedaler, oljetrykk (virker ikke) og turbotrykksmåler i a-stolpe, Pioneer cd-spiller, Infinity Perfect 6,5" frontsett og Rockford Fosgate forsterker.
Det er montert Defa varmup med motorvarmer, kupevifte, lader og tidsur
Bilen står på nye på nye 15" alu.felger med nye piggfrie vinterdekk (kjøpt i januar 08). Det følger med et sett med 17" sommerhjul (Rail Monza); 2 av dekkene er kjørt på 1 sesong, de 2 abdre er nye.
Av slitedeler er følgende skiftet: skiver\klosser foran (+overhalt calipere), klosser bak, hjullager foran hs, stab.stag foran begge sider, plugger, fordelerlokk+rotor, girolje (redline), lager i støtdempertopper foran begge sider. Oljeskift er gjort hver 8000 km (olje: Mobil 5w-15).
Bilen går meget godt er blitt kjørt normalt med. Orginalt er det 245 hk i motor med ca 0,9 bar. Trykket ligger ca 0,1 bar over orignalt (lader ca 1,02). Ikke "mishandlet" ved drifting\banebruk eller hard kjøring. Bilen er eu-godkjent. Er ikke godkjent av biltilsynet, men som "alle" vet, er det ingen forskjell i understell\bremser mellom turbo og NA. Eventuell ny eier vil få hjelp hvis ønskelig hvis det skulle trengs delenummer til jdm-delen av bilen. (Har selv jobbet på delelager hos toyota i Kr.sand og har JDM delekatalog)
Selges for 115 000.
Vedlegg
100_0105.JPG (1.26 MiB) Vist 6045 ganger
100_0108.JPG (1.13 MiB) Vist 6043 ganger
100_0109.JPG (1.21 MiB) Vist 6040 ganger
100_0112.JPG (1.39 MiB) Vist 6030 ganger
Sist redigert av wacky den 12 mai 2008 20:04, redigert 2 ganger totalt.
'92 MR2, 3.gen Turbo
'92 Civic VTi - SOLGT
'92 Civic VTi - SOLGT