TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 turbo til salgs

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #283398  av wacky
 
Selger MR2'en pga overgang til enn litt mer voksen bil. Jeg bruker stort sett bilen bare til og fra jobb, og da finnes det andre alternativer enn MR2 turbo.

Litt kort om bilen historie: Jeg kjøpte bilen USETT av Chris her på forumet for et drøyt år år siden og er eier nummer 3 siden bilen var ny. Den hadde 1 eier fra 92 til Chris importerte den til Norge i 2002. Han satte i turbomotor i 2005 og solgte den videre til meg i 2007. Motoren som står i er en 3.gen turbomotor som stammer fra en 95 modell jdm. Den ble montert av Marcus (du finner en egen tråd om konverteringen hvid du søker litt).
Karosseriet har rullet hele 295 000 km, mens motoren har ca 146 000 km. Når man ser på bilen, så ser man fort at denne like gjerne kunne ha vært gått 1/3 del. Interiøret er meget pent holdt og karosseri er tectylbehandlet og opplakkert høsten 07.

Av modifikasjoner er følgende gjort:
Motor: Apexi luftinntak, Turbo XS 3" downpipe, HKS Silent Hi-Power 3" eksos, Greddy ProfSpec 2 boostcontroller, HKS SSQ dumpventil
Utvendig: Klare park\blinkere, lakkert "helt ned", øvre del av spoiler fra Revision 6
Interiør: Momo ratt, TRD girkule, TRD pedaler, oljetrykk (virker ikke) og turbotrykksmåler i a-stolpe, Pioneer cd-spiller, Infinity Perfect 6,5" frontsett og Rockford Fosgate forsterker.

Det er montert Defa varmup med motorvarmer, kupevifte, lader og tidsur

Bilen står på nye på nye 15" alu.felger med nye piggfrie vinterdekk (kjøpt i januar 08). Det følger med et sett med 17" sommerhjul (Rail Monza); 2 av dekkene er kjørt på 1 sesong, de 2 abdre er nye.

Av slitedeler er følgende skiftet: skiver\klosser foran (+overhalt calipere), klosser bak, hjullager foran hs, stab.stag foran begge sider, plugger, fordelerlokk+rotor, girolje (redline), lager i støtdempertopper foran begge sider. Oljeskift er gjort hver 8000 km (olje: Mobil 5w-15).

Bilen går meget godt er blitt kjørt normalt med. Orginalt er det 245 hk i motor med ca 0,9 bar. Trykket ligger ca 0,1 bar over orignalt (lader ca 1,02). Ikke "mishandlet" ved drifting\banebruk eller hard kjøring. Bilen er eu-godkjent. Er ikke godkjent av biltilsynet, men som "alle" vet, er det ingen forskjell i understell\bremser mellom turbo og NA. Eventuell ny eier vil få hjelp hvis ønskelig hvis det skulle trengs delenummer til jdm-delen av bilen. (Har selv jobbet på delelager hos toyota i Kr.sand og har JDM delekatalog)

Selges for 115 000.
Vedlegg
100_0105.JPG
100_0105.JPG (1.26 MiB) Vist 6045 ganger
100_0108.JPG
100_0108.JPG (1.13 MiB) Vist 6043 ganger
100_0109.JPG
100_0109.JPG (1.21 MiB) Vist 6040 ganger
100_0112.JPG
100_0112.JPG (1.39 MiB) Vist 6030 ganger
Sist redigert av wacky den 12 mai 2008 20:04, redigert 2 ganger totalt.
 #283798  av Abramz
 
jeg vil kjøpe vingen din..
Kjøpt den hen? :)
 #284833  av wacky
 
Fortsatt til salgs....
 #287403  av Okstad
 
Jeg er kansje interesert men kan desverre ikke kjøpe noen bil før jeg har solgt celicaen min :P Om du er interesert i bytte med mellomlegg så pm!
Hvor lenge er denne eu-godkjent? og er det noen problemer med den?
 #288133  av wacky
 
Da fikk jeg omsider tatt etterkontroll, så da er den eu-godkjent i 2 nye år
 #288357  av Okstad
 
flotters! Jeg er interesert i og kjøpe den! :D:D må bare få solgt min kjære celica nå. Har kjøper og greier så det er vell ikke så alt for lenge før jeg kan klaske pengene på bordet! Når jeg har pengene klare vil jeg komme ned og se på bilen din. (om ingen har kjøpt den da) 8)
 #288445  av wacky
 
Fortsatt til salgs...
 #289369  av wacky
 
Ny pris! Gjelder ut måneden. Er den ikke solgt da, beolder jeg den selv.
 #289379  av Torek
 
Du har PM
 #291784  av wacky
 
Har funnet en bil jeg kan tenke meg, så bilen er fortsatt til salgs.
Det må da være en som vil ha en meget bra mr2 vel? :?:
 #296880  av mrfunn
 
var inom toyota i krsand og spurte etter deg men ingen mr2 der:( har lyst å se på den..... :D
 #296976  av 2000 ST
 
Han jobber på Bertel o sten last og buss på mjåvann industtriområdet nå...
 #297012  av wacky
 
Siden noen lagde litt liv i tråden igjen, så kan jeg jo nevne at den fotsatt er til salgs. En meget pen mr2 som tydeligvis ingen vil ha.... hvorfor det mon tro?