TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • S: Toyota Celica GT4 (ST205) JDM 1994 modell

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #453075  av DukeX8
 
Byttet denne til meg i fjorsommer., og hadde i utgangspunktet tenkt å beholde bilen for å lage et skikkelig gatebeist av den, men ser meg nødt til å selge da jeg har planer om å studere til høsten.

Bilde
Dette bildet ble tatt 25.mars i år.
Flere bilder kommer!


Km.stand: 240.030km
Motor: 3S-GTE
Eu godkjent til 31.08.2016
Står på Melhus i Sør-Trøndelag.

Først og fremst så ser ikke bilen ut. Er ganske sliten i lakken og har noen bulker her og der. Har også fått seg en liten smell på bakenden (venstreside) en gang i tiden. Lakken på framfanger har flasset av litt rundt lykter, og luftinntak.
Begynner å bli på tide å skifte fig.8 og banana armsene i forstillinga da den svaier litt ved svinging.
Stempelet på bakre bremsekalipper henger litt, noe som gjør at bremsepedalen pulserer av og til. Har kjøpt ny pakningssett til stemplene på kalipperne bak (men ikke montert). Understellet på bilen er ganske bra mtp rust. Er et lite hull under på venstre kanal foran, ellers har jeg sett kun litt overflaterust enkelte steder (etter vinteren).
Dørene har en del rust på nedre kant. Bensinmåleren virker ikke, og motorlampa lyser pga. lambdasonde. Motor er blitt byttet, og speedometer er fra donorbil. Karosseriet har rullet rundt 270.000.

Interiøret virker å være i ålreit stand alderen tatt i betraktning, og setene er ufattelig gode å sitte i.
Motoren trekker bra, men noen ganger går den på ganske lavt turtall (500rpm) på tomgang. Har kjøpt nytt bensinfilter til den med håp om at det skulle fikse problemet, men så har jeg ikke montert den enda :roll:
Ellers går bilen stabilt, og har alltid starta! Kjørte to turer til Finland med den i fjor, og den gikk perfekt! Ellers har den vært i daglig bruk i mitt eie. Deilig på sommeren med takluke, og GLIMRENDE vinterbil!

Dette var montert i bilen da jeg overtok den: Blitz turbotimer, elektronisk justerbart turbotrykk (husker ikke merke i farta), HKS SSQV, Mongoose eksosanlegg fra turbo og bak. Kjører på 0,9kg trykk.

Jeg har påkostet bilen en del, men som nevnt ovenfor så er den ikke "helt der" enda:
Nye EBC Ultimax bremseskiver og EBC redstuff klosser
Nye KYB Excel støtdempere (superstrut)
Polyurethan foringer i langsgående trailingarms bak. Har til resten av armene bak også, men ble anbefalt å ikke montere disse, da bilen blir helt ekstremt stiv.
Ny bærearm høyreside
Ekstra sett med interiør paneler til midtkonsoll og luftventiler i sølv farge (burde kanskje hatt et strøk til med lakk). Et sett med originale sideskjørt som ikke er montert.
Nytrekt ratt, professjonelt sotede ruter (bakluke og siderutene bak)

Stereomessig sett er det montert inn en 2DIN Kenwood spiller, og MB Quartz høyttalere i dørene. Er høyttalere ved baksetene også, men disse har jeg ikke sjekket ut enda. Spiller helt ålreit!

Leveres på 16" alufelger med greie nokian helårsdekk.

Tross sine skavanker, så er bilen brutal og har gitt meg mye glede. Bilen har absolutt potensiale til å bli et skikkelig beist :twisted:

Veldig usikker på hva jeg skal sette som pris, men starter med 45.000,-

Heftelser blir selvfølgelig slettet ved salg (overført lån fra bilen jeg byttet inn). Årsavgift er betalt!

Har helt sikkert glemt noe, men gjerne spør så skal jeg svare så godt jeg kan!
Sist redigert av DukeX8 den 01 jun 2016 18:06, redigert 1 gang totalt.