TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SOLGT: '88 Celica GT4 ST165

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #454552  av celica2.0GT
 
På Senja i Troms har jeg stående en sort 1988 GT4 som må bort. Jeg håper å finne rett kjøper her inne. Kontakt meg på 90594924 dersom du er interessert.

Bilen må anses som et restaureringsobjekt. Den starter og går, og er i prinsippet kjørbar (men jeg ville ikke lagt ut på noen langtur). Ja, faktisk går den som et uvær, siden turboen lader i det uendelige. Antar dette også er fasitsvaret på hvorfor toppakninga er lekk.

I all hovedsak har bilen stått avskiltet og lagret (utendørs, dessverre) siden jeg kjøpte den sent i 2007, og jeg har selv klokket inn kun en håndfull kilometer bak rattet. For å gjøre en lang historie kort, så ble kjøpet raskt hevet pga. ovenfor nevnte feil, men selger klarte på imponerende vis å unngå oppgjørets time, og jeg ble sittende på ubestemt tid med en bil som juridisk sett var hans. Etter flere år i dette vranglåshelvete gikk selger omsider personlig konkurs, og bilen ble da min igjen.

Helst skulle jeg selv restaurert denne, men realiteten er dessverre at hverken tid eller kompetanse strekker til. Håper er at jeg finner noen med bedre forutsetninger her inne. Kanskje er det deg?
IMG_2571.jpg
IMG_2571.jpg (726.51 kiB) Vist 7423 ganger
Det gode:
- Sjelden sjanse og stort potensiale, men det vet du jo ;)
- Forholdsvis lav kilometerstand, ca. 244.000
- Noe historikk foreligger
- Skal yte noe bedre enn originalt pga. lett oppgradering under panseret
- Få feil ved avskilting, foruten de feil som er nevnt her var det aller meste OK da
- Følger med anlegg og en sub
- Du får en hobby og til slutt en fantastisk flott veteranbil!

Det dårlige:
- Gåen toppakning, bruker kjølevæske
- Turbo lader tilsynelatende evig (visstnok enkelt å fikse, men ikke vet jeg)
- Defekt låsemekanisme på hengslingen til ryggen på førersetet
- Har stått i opplag utendørs i en årrekke

Det stygge:
- Rust, en hel del av svineriet
- Sliten lakk
- Antatt fukt i kupe/interiør (pga. utendørs lagring)
- Selges som den står