TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjektbil selges!

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #459484  av Tholo-GTI
 
Hus, hage, kjerring og andre ting voksne visstnok må gjøre har krevd enda et offer! Selger derfor prosjektbilen min fordi jeg aaaaldri kommer til å få frigjort tid til den.

Kort om bilen :
1991 Toyota Celica GTI 3S-GE 156HK.

Det som er gjort :

Bakstilling :
Hele bakstillinga ble tatt ned, og alle bærearmer demontert. Sandblåst og lakket alle bærearmer og travers. Skiftet alle foringer, totalt 6 på hver side + lenkearmer og indre stabilisatorforinger til 2-delte polyurethan foringer.

Skiftet bremseslanger, bremsebånd til parkbrems, parkbremswire, bremseklosser, bremseskiver og calippere til begge sider bak. Skiftet også alt av bremserør bak til ca. midt fremme på bilen.

Skiftet støtdempere og fjørskål/topp begge sider bak (skiftet ikke fjørene).

Forstilling :
Traversen ble plukka ned, sandblåst og lakkert på begge sider og satt sammen med 2-delte polyurethan foringer på begge sider foran. Skiftet også her alt av stabilisatorforinger og lenkarmer. Skiftet bærekuler begge sider foran.
(Indre og ytre endeledd følger med til begge sider, pluss fjørbeinslager begge sider)

Karosseriet ellers ble lakkert under. Interiøret ble tatt ut og lakkert innvendig etter at gulvet ble ilagt epoxy.

Karosseri utvendig er nesten klart til lakkering, men der mangler det noen timer. Er tøffe sideskjørt som er tatt av og klargjort til lakk, samme gjelder front og bakfanger. Panseret har istøpt scoop, men her er det gjort litt dårlig arbeid så noen timer må påberegnes.

Motormessig har jeg ikke gjort annet enn å skifte registerreim, flusha kjølesystemet, skifta varmeapparatsradiatoren (drittjobb) og tatt generell service. Motor har gått litt over 200k og fremstår i god stand. Er en del tenningskomponenter som bør byttes men det er det eneste jeg kommer på.

Står sprell nye 17’’ felger med sprell nye Continental dekk til over 10000,-

Bilen har aldri sett regn (eller sollys for den del), og stått tørt og godt hele tiden.
Det som gjenstår :
Fullføre sparkling/karosseriarbeid på panser + framskjermer.
Montering interiør.
Hjulstilling.
Lakkering.
Sprekk i frontrute, så den må byttes.
PKK.
Dersom man skal ha ALT 100% burde bremser foran byttes, men alt er OK slik det står.

Prisantydning : 10000,- (evt HBO)
Epost : eiriktholo@hotmail.com
Telefon : 90605287





Bilder kommer senere, og kan eventuelt sendes privat dersom ønskelig!