TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 MK2 ØNSKES KJØPT

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt

 #256710  av BrennaRacing
 
Tror ikke det er så lett å få en Mk2 til under 40 lapper :?

 #256726  av Doffen696
 
BrennaRacing skrev:Tror ikke det er så lett å få en Mk2 til under 40 lapper :?
i vert fall ikke fra noen her inne på forumet.

 #256785  av sindrejl
 
BrennaRacing skrev:Tror ikke det er så lett å få en Mk2 til under 40 lapper :?
hvertfall ikke en som IKKE er rustholk ;) god mk2 ligger vel mellom 70-150k. Solgte min for 150 faktisk
 #256869  av Kristian
 
Har hatt en mr2 før jeg , å strengt tatt finnest det utrolig mange på markedet som ikke er verdt over 50000. Hvor mye er en bil som bruker olje, bør overhale girkassa, t-tak lekker verdt? Kan noen svare meg på det? Solgte min for 80000kr for 2år siden , å den var påkostet 40000kr iløpet av den korte tiden jeg hadde den. En så gammel bil som mr2 mk2 er , er nok ikke verdt allverden lenger. Prøvde selv å selge bilen i over 1år uten å få napp , men ble heldigvis kvitt den etter 1,5år ca. Sist men ikke minst , listeprisen på en 91mr gti targa var vel 70000kr for 2år siden , så listeprisen i dag er vel?55-60000? Finnes det da en med motor og gir som må overhales ++ så kan den da være verdt 100000?????

 #256886  av CelicaTurbo
 
Listeprisen er ofte kunstig lav for biler som MR2 pga at listeprisen i stor grad styres av trendutviklingen og statistikk til "vanlige" biler, og ikke i salgshistorikken på private biler. Dermed er det vanskelig å si hva den korrekte prisen er for en MR2 mk2, men det har i lengre tid vært mange til salgs og bilene står ofte ganske lenge før de blir solgt. Det er vel trolig grunnet lavere interesse og ikke minst at så mange tror at det er billigere å importere, så det har blitt importert for mange av dem. Mange av bilene som er annonserte har verdi for eieren eller er påkostet en god del som eier tror gjenspeiler seg i salgsverdi, men det er sjeldent slik. Derfor varierer salgsprisen på MR2 seg i ganske stor grad og bilens tilstand gjenspeiles ikke alltid så bra i prisen. Mange biler er overpriset og de aller fleste bilene er det fint prutningsmonn på pga at det er mange til salgs og mange ønsker å selge for å finansiere et annet kjøp.

Alt i alt, det er godt mulig å få en ok bil til 60.000 og gjerne lavere enn det, men jeg tror du skal lete en stund før du finner en selger som er villig til å godta 40.000, med mindre motoren er defekt.

 #256901  av Kristian
 
Er som sagt ikke så viktig med tilstand på motor og gir da jeg vet hvordan tilstanden på dette var i min bil da den var gått 160-170tusen km. Regner også med at det fleste som selger bilene ville skrevet noe om det dersom det hadde vært motor&gir overhaling. Men noe rundt 50tusen regner jeg med å finne:) Men det er klart at når en som eier har lagt ut både 40-50tusen at en vil prøve å få igjen det , men dette er ikke alltid så lett det vet jeg fra egen bil.

 #257067  av Kristian
 
Er vel ute etter litt å gjør egentlig , har tenkt å ha det som et prosjekt i garasjen over lengre tid:) Å slik markedet ser ut så tror jeg der finnest mange som står høyt i pris som ikke er noe særlig bedre enn dem til 50-60tusen. Når man gjør ting selv så får man det som man vil .

 #257068  av Kristian
 
Er vel ute etter litt å gjør egentlig , har tenkt å ha det som et prosjekt i garasjen over lengre tid:) Å slik markedet ser ut så tror jeg der finnest mange som står høyt i pris som ikke er noe særlig bedre enn dem til 50-60tusen. Når man gjør ting selv så får man det som man vil .

 #257075  av inzane2012
 
har vurdert og selge min bil til fordel for mr2 turbo en liten stund nå, har en del stæsj liggendes og, nye FK sportsstoler, nye stabstag, D2 coilovers, ny TRD look bakvinge... men selger den ikke for så lite som 40k, selv om den trenger litt mer penger under huden:p

 #257137  av Kristian
 
hva skal du ha da?

 #257155  av BrennaRacing
 
Skal selge min jeg å, men langt unna 40k.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=24243

 #257157  av inzane2012
 
Kristian skrev:hva skal du ha da?
tja vanskelig og si egentlig, problemet mitt nå er at vist jeg hadde solgt bilen i dag så er det ikke sikkert kjøperen hadde komt seg hjem i og med at det er en del slark i bak demperene og har utslitte bærekuler fremme, MEN, har bestillt time hos toyota i begynnelsen av september for bytte av alle fjærbeinslagrene, bærekulene, muligens fjærene og litt andre små ting i motoren...så prisen er litt vanskelig og si akkurat nå;) men vertfall ikkje 40k:P

 #257159  av Kristian
 
Skriv prisen her da når du vet det:) Ligger det flere bilder av bilen din noen plass her da?

 #257161  av inzane2012
 
det skal jeg gjøre:)